2 צפייה בגלריה
אתיה דימנטמן עם בן זוגה איתן דוד אליה
אתיה דימנטמן עם בן זוגה איתן דוד אליה
אתיה ואיתן דוד
בוחרים בחיים: אתיה דימנטמן התארסה היום (ראשון) לאיתן דוד אליה, ובקרוב צפויים בני הזוג להתחתן. אתיה איבדה את בעלה יהודה דימנטמן, תלמיד ישיבת חומש, בפיגוע ירי בשומרון בדצמבר 2021. יהודה יצא עם רכב משטח הישיבה בחומש יחד עם חבריו. כאשר הגיעו לצומת הכניסה לחומש פתחו מחבלים באש לעבר הרכב. כתוצאה מהירי נפצע יהודה באורח אנוש ומותו נקבע מאוחר יותר. לאתיה ויהודה יש בן בשם דוד בן שנתיים וחצי.
בהודעה שפרסמו בני הזוג נכתב כי "חסדי ה' עולם אשירה, לדר ודר אודיע אמונתך בפי'. בהודיה עצומה לאבינו שבשמיים הטוב והמיטיב, שמחים לבשר על אירוסינו, איתן דוד אליה ואתיה דימנטמן 'מאת ה' הייתה זאת, היא נפלאת בעינינו'".
2 צפייה בגלריה
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן ז"ל
איתן דוד הוא בנו של הרב משה אליה. בעבר הוא התגורר בבית אל, אך היום גר בהתנחלות מגדלים שבשומרון ולומד בישיבת "רועה ישראל" ביצהר תחת הרב דודי דודקביץ, שהוא גם הרב של ההתנחלות.
אחרי הפיגוע לקחה אתיה חלק משמעותי בקידום הסדרת ישיבת חומש. היא הובילה יחד עם אנשי השומרון ואנשי חומש צעדת ענק שבה היו כ-15 אלף בני אדם. מאז הקמת הממשלה מקדמים אנשי חומש יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן את הסדרת הישיבה מול שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. רק אתמול חתם אלוף פיקוד המרכז על צו המתיר לישראלים לשהות בחומש. משמעות הצו היא העברת השטח המוניציפאלי של חומש למועצת שומרון.