שרה שרעבי (47), אמם של אבי מור (31) ואליאור שרעבי (19) שנפצעו ביום חמישי באורח קשה בפיצוץ מטען חבלה ברכב בנהריה, מתקשה לעכל את האסון. "זה תפס אותי באמצע הבישולים ליום שישי", אמרה בריאיון ל-ynet. "היה בום חזק, חשבתי שזו קטיושה, ופתאום לא הרגשתי טוב. חייגתי לאליאור והוא לא ענה, הרגשתי שמשהו לא בסדר. חייגתי לאבי וגם הוא לא ענה. התחלתי להיכנס ללחץ".
שרעבי מספרת כי נופר, חברה של אליאור, הייתה עם השניים ברכב - ויצאה כמעט ללא פגע. "היא התקשרה לבת שלי, אלינור, והייתה בלחץ. אמרה שהאוטו התפוצץ". בהמשך אמרה שרה כי בעבר אבי ניצל מניסיון חיסול בזכות אליאור, שעצר לו את הדימום והזמין אמבולנס. השניים, לדבריה, היו קשורים אחד לשני - ולא שייכים כלל לעולם הפשע.
4 צפייה בגלריה
פיצוץ ברכב בנהריה, שני פצועים קשה
פיצוץ ברכב בנהריה, שני פצועים קשה
"לא מאחלת את זה לאף אמא". שרה שרעבי והזירה בנהריה
(צילום: גיל נחושתן, אסף מגל)
4 צפייה בגלריה
פיצוץ ברכב בנהריה, שני פצועים קשה
פיצוץ ברכב בנהריה, שני פצועים קשה
"כותבים עליהם שקרים, אבי אמר שהוא לא רוצה חיים של פשע". אליאור שרעבי ואבי מור
(צילום: גיל נחושתן)
שרעבי הייתה נשואה בעבר לבדרי מור, שנרצח בשנת 2014 ביריות ברחוב אביר בנהריה. בדרי היה אחיו של מיכאל מור - שנחשב לראש ארגון הפשעה בנהריה - ואביו של אבי. בשלב מסוים התגרשה שרה מבדרי, נישאה בשנית והביאה לעולם שלושה ילדים נוספים, בהם אליאור. כלומר, אבי הוא אחיינו של מיכאל מור, אך לשרעבי אין קשר משפחתי אליו.
"לא האמנתי שדבר כזה יקרה לאליאור", סיפרה שרעבי. "לפני שנתיים התנכלו לאבי גם כן וירו בו. הוא היה על סף מוות וניצל בנס, עבר ניתוחים. הוא היה עובר, היה לו בית, היה יוצא לעבודה לפנות בוקר וחוזר מאוחר. הוא ואליאור מאוד קשורים, אז כשהוא היה מסיים לעבוד הם היו יוצאים יחד לשחק סנוקר באזור שהוא גר בו. ירו בו כשאליאור היה איתו, ואליאור הציל לו את החיים. הוא עצר לו את הדימום והזמין אמבולנס".
שרעבי מספרת כי בנה אליאור הוא חייל בצה"ל, שרוצה להצליח בעולם המוזיקה. "הוא די מוכר במרכז בתור די ג'יי", אמרה. "זה החיים שלו. הוא הרבה על המחשב ויוצר מוזיקה. ילד טוב ומקסים. גם הוא וגם אבי ילדים טובים שעושים כבוד לכולם". היא תיארה את אליאור כ"ילד מלא שמחת חיים, אוהב חברים, אוהב מוזיקה ואוהב לצאת", והוסיפה: "אני לא יודעת איך הוא התמודד עם זה. אני לא מאחלת את זה לאף אחד, לאף אמא. לא מגיע להם כל השקרים שכותבים עליהם".

"הופכים אותם לחיילים, אבל הם קורבנות"

אמם של מור ושרעבי כועסת על כך ששמם קושר לעולם הפשע. "לאליאור אין תיק פלילי בכלל, הוא נקי לגמרי. גם לאבי אין שום קשר לעולם הפשע. מתנכלים לו כי הוא אחיין של מישהו מוכר (מיכאל מור, הערת המערכת). זה שהוא אחיין שלו זה לא אומר שהוא שייך לעולם הפשע. יש לי חמש אצבעות, זה לא אומר שהן שוות. לא צריך להכליל את כולם. הוא לא קשור בכלל לעולם הזה, בכלל".

4 צפייה בגלריה
פיצוץ ברכב בנהריה, שני פצועים קשה
פיצוץ ברכב בנהריה, שני פצועים קשה
"לא נתנו לי לראות אותם". הרכב בנהריה, שלשום
(צילום: גיל נחושתן)
"הוא אמר לי שהוא לא רוצה חיים של פשע, שזה לא החיים שלו", הוסיפה בהתייחס לאבי מור. "הוא אמר 'אני רוצה להתקדם בחיים, לעבוד, שיהיה לי משפחה. אני רוצה שיהיה לי טוב'. היה לו טוב, וגם את זה לקחו ממנו. היה לו בית, אמנם בשכירות, וגם את זה לקחו ממנו. השאירו אותו שבר כלי. אני לא מוכנה שישחירו יותר את השם של הבן שלי. הוא פשוט ילד מושלם, הוא גבר מושלם, שפשוט הרסו לו את החיים. זה כל מה שיש לי להגיד".
"מתסכל אותי שמשחירים אותם", הוסיפה שרעבי. "שמדברים דברים שהם לא נכונים, ללא הקשר. הופכים אותם לחיילים ולעבריינים ולכל דבר אחר, וזה באמת ממש פוגע. אפילו לא מבררים אם זה נכון או לא נכון, פשוט משחירים את שמם".
שרעבי אמרה כי היא מרגישה שעושים לילדיה רצח אופי, והוסיפה: "זו תחושה נוראית. הם קורבנות, ילדים חפים מפשע, שפשוט הפכו אותם לעבריינים ולעולם תחתון".

"אף פעם לא אעזוב את הילדים שלי"

היא סיפרה על הרגעים שאחרי האסון: "לא נתנו לי לראות אותם. הגעתי לזירה יחד עם בעלי ולא נתנו לי לראות כלום, תפסו אותי ולקחו אותי באמבולנס. כשהגעתי לבית החולים הם כבר היו בחדר הלם, לא ראיתי כלום. רק אחרי שהוציאו אותם מחדר הניתוח ראיתי אותם".
4 צפייה בגלריה
מיכאל מור
מיכאל מור
איום מדקל וקנין. מיכאל מור
(צילום: הרצל יוסף)
הרכב שבו נסעו מור ושרעבי עף למרחק של מטרים רבים כתוצאה מעוצמת פיצוץ מטען החבלה שהוצמד לרכב - והוא התנגש במעקה בטיחות. השניים נותחו בבית החולים לגליל בעיר ולאחר מכן אושפזו במצב קשה ויציב ביחידה לטיפול נמרץ.
"אני פה ואני איתם ואני אתמוך בהם", הדגישה. "אני אף פעם לא אעזוב את הילדים שלי, לא אני ולא בעלי ולא האחים שלהם. יש לי שלושה בנים ובת אחת. כולנו מתפללים שהם ייצאו מזה, והמון אנשים טובים גם התפללו וקרעו את השמיים. הילדים שלי ניצלו, אמנם. הם איבדו את הרגליים שלהם, אבל לפחות את החיים שלהם הם לא איבדו. הם בחיים, זה הכי חשוב לי".
לדבריה, באותו יום שבו אירע הפיצוץ אבי דיבר איתה על כך שהוא מתכנן לארגן לעצמו מסיבת יום הולדת. "הוא שאל אותי מה עדיף לעשות ואז יצא להתארגן עם כמה חברים", אמרה. "הוא גם ככה בקושי יוצא מהבית. אליאור היה איתו במקרה, הוא ביקש ממנו שיקפיץ אותו לחבר יחד עם החברה. ואז זה קרה".

מיכאל מור נחשב במשך שנים לאחד העבריינים המסוכנים בישראל בכלל, ובצפון בפרט. בשנת 2006, אחרי שאנשיו זרקו רימונים לבתי שוטרים ואיימו עליהם ועל בני משפחותיהם, ניסו שוטרי תחנת נהריה לפגוע בו בפרשה שזכתה לשם "השוטרים הנוקמים".
שמו של מיכאל מור, שנמצא במעצר עד תום ההליכים בעקבות חלקו בפרשת רצח עד המדינה טל קורקוס יחד עם העבריין ניבי זגורי, עלה בשנה שעברה בעקבות סרטון שבו נראה הנער ו"כוכב סרטוני הברכות" דקל וקנין כשהוא מקדיש שיר למור, לבקשת יריבו, העבריין שמוליק הרוש. וקנין שר את השיר "אתה לא אמין" של נטלי פרץ: "אתה לא אמין ואין לך מילה, אתה לא אותו הגבר שהיה בהתחלה, שידע איך לחזר, כל רגע התקשר, אם זאת האהבה שלך אני לא צריכה חבר".
בעמוד פייסבוק הנושא את שמו של מור פורסמה תגובה כיומיים לאחר מכן, והיא הוסרה כעבור שעות ספורות. בתגובה, שלא ברור אם נכתבה על דעתו של מור, נכתב בין היתר: "לפני כמה חודשים איזה ליצן ישב באירוע, שתה כוסית וחצי, לשנייה אחת חש איזשהו סוג של ביטחון והחליט להקדיש לי שיר דרך טמבל בן 14, ומפרסם את זה בכל מדיה אפשרית. מנהיג לעולם לא תהיה. כל החיים שלך תהיה מובל ויפקדו עליך, יא בדיחה".
בפוסט נכתב כי הרוש לכאורה נהג להתחבא ממור בתקופה שבה עדיין היה חופשי: "אחרי כל השנים שהתחבאת בכפר, איך אתה לא מתבייש להראות את הפרצוף שלך? לאיזה אלוקים אתה מתפלל? אתה צריך שטיח, לא כיפה". לסיום נכתב בפוסט, שכאמור הוסר מהעמוד כמה שעות לאחר מכן: "אל תשכח שבקרוב אני משתחרר. אל תפקיר את כולם ותברח לכפר. תהיה גבר כמו שאתה מנסה להיות עכשיו".