בתחילת השבוע שעבר נמלטה מהארץ א' (שם בדוי), אישה ערבייה בשנות ה-30 לחייה, כשילדיה עימה. א' נשואה ל"מתועב" - זה הכינוי שלו ברחובות לוד - עיר שעליה הוא מטיל את אימתו. המבצע לחילוצה מידיו היה דיסקרטי ביותר, תוכנן לפרטי פרטים בזמן קצר מאוד, ורק אנשים ספורים היו בסוד העניינים.
3 צפייה בגלריה
"מלבד הסביבה המאוד מצומצמת שלו הוא לא בקשר כמעט עם אף אחד". אילוסטרציה
"מלבד הסביבה המאוד מצומצמת שלו הוא לא בקשר כמעט עם אף אחד". אילוסטרציה
"מלבד הסביבה המאוד מצומצמת שלו הוא לא בקשר כמעט עם אף אחד". אילוסטרציה
(צילום: עידו בקר)
רק כמה ימים חלפו מאז שהמבצע יצא לפועל, ואחד מאלה שנחשד כי עזר לא', קרוב משפחתה, נורה. המתנקשים ירו לעברו מספר רב של כדורים והוא נפצע באורח בינוני. "הם לא רצו לרצוח אותו, רק להעביר מסר, ולכן ירו על פלג גופו התחתון", מספרת קרובת משפחה של א' ושל הקורבן.
לדבריה, "א' דיברה המון על ההתעללות שהיא עוברת אצל בעלה. מה היא לא עשתה כדי להתגרש ממנו, אבל היא לא הצליחה. אנחנו משפחה שקטה, אפילו פחדנית. מעולם לא היה לנו קשר לעולם הפשע, ונתקענו עם הרוצח הכי גדול בארץ. כואב לי הלב עליה".
"המתועב" מוכר כבר שנים ברחבי הארץ כרוצח אכזרי. עיקר פעילותו מתבצעת בלוד ובאזור הצפון. גברים לא מעטים, על פי החשד לפחות, נורו בידי אנשיו, אולם הוא מתמקד בשנים האחרונות בעיקר ברצח נשים. "פשוט קל יותר לרצוח אותן לעומת גברים", מסביר תושב לוד, שמכיר את עולם הפשע המקומי.
3 צפייה בגלריה
"המתועב" נחשד במעורבות ברציחתן. רבאב אבו סיאם וליליאן מסעוד
"המתועב" נחשד במעורבות ברציחתן. רבאב אבו סיאם וליליאן מסעוד
"המתועב" נחשד במעורבות ברציחתן. רבאב אבו סיאם וליליאן מסעוד
(צילום: חסן שעלאן)
כבר בהיותו נער הגיע "המתועב" לחדרי החקירות. אחרי שהתחתן הוא אף ריצה כמה חודשים בכלא בעקבות תקיפת אביו. הרקע: האב התלונן נגדו במשטרה מאחר שתקף את אשתו הטרייה. מאז הוא המשיך להתגורר בלוד, אך כמעט לא היה בקשר עם משפחתו הגרעינית, שהצהירה כי היא "לא מכירה בו". במקום במשפחה, הוא הקיף את עצמו בחברים - עבריינים ממשפחת פשע גדולה ומוכרת.
"הוא מסוכן ותחמן רציני", אומר אדם שמכיר אותו היטב, "אנשים רואים אותו ברחוב ומתרחקים. רק תגיד את השם שלו, ואנשים אומרים 'וואי וואי'. יש לו השפעה שמרעידה אנשים. הוא נכנס למכולת לקנות משהו וזורק את הכסף. הוא לא נותן את זה בידיים, ולפעמים גם לא משלם. מלבד הסביבה המאוד מצומצמת שלו הוא לא בקשר כמעט עם אף אחד. מבחינתו כולם אויבים. יש לו רק כמה שיתופי פעולה עם משפחות פשע בשיטת 'תעזור לי ואעזור לך'. כל האנשים בלוד יודעים על מקרי רצח שהוא אחראי להם, ואף אחד לא מצליח לתפוס אותו, הוא בחור חכם. מומחה גדול בהעלמת ראיות".
פעם אחר פעם, "המתועב" מצליח לחמוק מרשויות החוק. "אנחנו מכירים את כל פעילותו, אך אף פעם לא הצלחנו לגבש תשתית ראייתית שתספיק להרשעה", מודים גורמים במשטרה. "הוא מתוחכם ברמה. הוא והצוות שלו יודעים לנקות זירות, ליצור אליבי מוצק".
במרץ 2014, בשעת לילה, התקבל דיווח במשטרה על אישה שנמצאה שוכבת בחניון של בניין בלוד. ליליאן מסעוד (38) נורתה למוות מתחת לדירה שאליה עברה לאחר שקיבלה איומים על חייה. זאת לאחר שבן זוגה, חאלד סמאדה, נרצח כמה חודשים לפני כן. מי שעל פי החשד שלח את המחסלים והכין את תוכנית העבודה הוא "המתועב".
3 צפייה בגלריה
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח ההרוג באירוע ירי בלוד
עלאא אלסח. "המתועב" נעצר בחשד שתכנן את הרצח שלו
(צילום: דוברות המשטרה)
רבאב אבו סיאם נרצחה בחודש יולי האחרון בלוד לעיני שלוש בנותיה הקטנות. עד היום לא הואשם איש ברציחתה. אבו סיאם הייתה מאוימת על ידי גורמים המקורבים לגרוש שלה במשך תקופה ארוכה. מספר חשודים נעצרו, ומלבד הגרוש כולם שוחררו בהמשך. ביניהם היה גם "המתועב", שחשוד בסיוע לרצח.
עלאא אלסח (29) נורה בחודש אוקטובר ברחוב הגיא בלוד, נפצע קשה, ומותו נקבע אחרי זמן קצר בבית החולים אסף הרופא. כמה ימים לאחר הרצח נעצרו כמה חשודים, ביניהם "המתועב". במשטרה חשבו שהוא תכנן את הרצח, ואף ייחסו לו עבירות נוספות - החזקת נשק, קשירת קשר לפשע, זיוף סימני זיהוי של רכב, ירי באזור מגורים וחבלה במזיד ברכב. לאחר שבילה כמה ימים מאחורי סורג ובריח, הוא השתחרר.
בשנת 2018 נחטף ילד בן שבע מביתו בקלנסווה לשטחי הרשות הפלסטינית. תשעה חודשים לאחר החטיפה נחתם הסדר טיעון עם המעורבים. אחד מהם היה "המתועב". הוא ריצה מאסר לא ממושך והשתחרר מהכלא. אלה רק חלק מהמקרים שבהם הוא חשוד.
מערכת ynet ו"ידיעות אחרונות" ניסתה מספר פעמים לשוחח עם א', אך ללא הצלחה. היא נהגה להעלות פוסטים ברשתות החברתיות כמעט מדי יום, אך קרוב לשבוע לא העלתה דבר. חייה נתונים בסכנה מיידית. ולא רק היא על הכוונת. בני משפחתה חוששים שכדי לנקום בה, הוא יפגע בהם, ולא יודעים מי היעד הבא על הכוונת.