אחרי יממה דרמטית של מאבקים קואליציוניים ששיבשו את עבודת הכנסת, וכוונותיו של שר הביטחון בני גנץ להחריף בשבוע הבא את הצעדים מול הקואליציה כמחאה על שורת הצעות החוק מטעמו שלא עולות לאישור, אמש (רביעי) נ גורמים בקואליציה להוריד את הלהבות.
בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה נפתלי בנט לגנץ בשעות הצהריים הוחלט בתיאום עם שר החוץ יאיר לפיד, כי החוק השנוי במחלוקת יעלה להצבעה במליאה ביום שני הקרוב. במהלך היום שוחח בנט עם רוב ראשי מפלגות הקואליציה בניסיון לפשר ביניהם, בעיקר נוכח דרישתה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי לשנות ולערוך התאמות בחוק הפנסיות של אנשי הקבע עוד לפני ההצבעה במליאה, ואילו בכחול לבן מתעקשים ששינויים כאלה יבוצעו בוועדה אחרי הקריאה הראשונה. מיכאלי טרם נתנה הסכמתה לנושא - אולם בקואליציה מעריכים שאין לה כוונה להסלים את המשבר.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ
מחויכים בכנסת. גנץ ולפיד, אתמול
(צילום: מורן אזולאי)

המשבר עם גנץ - כתבות נוספות

בשיחות שונות שניהל לאורך היום הבהיר בנט כי בכוונתו להיכנס לנושא הפוליטי באופן עמוק יותר, בניסיון להרגיע את הרוחות הגועשות: קודם עם רע"מ וכעת עם כחול לבן. הוא העריך שהכנסת לא תתפזר נוכח המשברים השונים, וכי מדובר בהזדמנות לחזק את הדבק המחזיק את הקואליציה. בשיחות שניהל עם גורמים פוליטיים אמר ראש הממשלה כי אווירת סוף מושב החורף (אמצע מרץ) היא שיוצרת את המתח, אולם רוב המשברים ניתנים לגישור.
אתמול, כמו בשבוע שעבר ובשבוע שלפניו, משכה הקואליציה את כל הצעות החוק שלה מסדר היום בשל בעיית רוב. בכחול לבן היו שהשוו את המצב הנוכחי לתחילת סוף הקדנציה הקודמת בממשלת נתניהו-גנץ, ואמרו כי ברגע שהכנסת מתחילה להיות לעומתית ולא מגובשת אחרי הממשלה, ההתפוררות עשויה להיות מהירה.
2 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
מחכים להסכמתה. מרב מיכאלי
(צילום: קובי קואנקס)
בחסות המשבר מול גנץ, אושרו שורת הצעות חוק של האופוזיציה בקריאה טרומית בשל היעדרות הקואליציה, וסביר להניח שרובן לא יקודמו לשלבים מתקדמים יותר של חקיקה. בין הצעות החוק שאושר: הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על מחירי הצוללות בעסקה האחרונה, הצבת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בתחנות דלק, איסור התחזות לגננת, צירוף משפחות של נפגעי טרור כצד להליכים משפטיים, הגדלת קצבת הילדים והנחה בארנונה בהתאם למספרם ועוד.
בישיבת הסיעה של כחול לבן ביום שני אמר גנץ: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט-ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה".
פורסם לראשונה: 22:20, 23.02.22