נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא בצהריים (ראשון) לאיחוד האמירויות לביקור לצורכי ניחום אבלים, בעקבות מותו נשיא האמירויות ושליט אבו דאבי שייח חליפה בן זאיד שהלך שלשום לעולמו. לטיסת הנשיא יצטרפו בשם הממשלה השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ושר התקשורת יועז הנדל.
בביקורו, שיארך כמה שעות ולצד מנהיגים נוספים, יפגוש הרצוג את נשיא האמירויות הנכנס, שייח מוחמד בן זאיד, ויביע את תנחומיו בשם מדינת ישראל על מות אחיו. יהיה זה ביקורו השני של הרצוג באיחוד האמירויות לאחר ביקורו הראשון שם בינואר השנה – במהלכו אירעה מתקפת טילים של המורדים החות'ים בתימן נגד אבו דאבי.
1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
נשיא המדינה יצחק הרצוג פגישה עם מוחמד בן זאיד
"השותפות נבנית על ידי מנהיגים אמיצים". הרצוג עם מוחמד בן זאיד, בביקורו באמירויות בינואר
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
טרם המראתו אמר הנשיא: "אני יוצא לכמה שעות לאיחוד האמירויות הערביות כדי לנחם בשם מדינת ישראל את חברי, הנשיא הנכנס של האמירויות שיח מוחמד בן זאיד, את משפחתו ואת העם האמירתי כולו - על מותו של שייח חליפה בן זאיד, שהיה נשיא העם שנים רבות. במסגרת הביקור אברך כאמור את הנשיא הנכנס של האמירויות ושליט אבו דאבי, שיח מוחמד בן זאיד ידידי, על מינויו".
הרצוג הוסיף כי "במציאות גלובלית של מלחמות, אינטרסים וסכסוכים - לחברות יש ערך גדול מאוד, והיא נמדדת גם, אולי במיוחד, ברגעים של צער וכאב. השותפות בין מדינותינו היא נכס עבורנו ועבור האזור כולו, והיא נבנתה ונבנית על ידי מנהיגים אמיצים ופורצי דרך, שהשייח המנוח היה אחד מהם. מותו של השייח חליפה הוא אבדה גדולה לעמו, ואני מאמין ומקווה שמורשתו - מורשת של שלום, מורשת של ידידות בין העמים באזור, מורשת של קדמה ושגשוג תביא לפריחה והמשך פיתוח קדמה ושלום במזרח התיכון".

שגריר ישראל באיחוד האמירויות, אמיר חייק, אמר היום לאולפן ynet כי "מוחמד בן זאיד הולך בדרכו של אביו ואחיו, המדינה הזו מאוד פתוחה, רוצה ומקדמת שלום. מוחמד בן זאיד הוא זה שהביא את הסכמי אברהם, הוא דחף אליהם, ואני חושב שאנחנו לא נראה שינוי בגישה של איחוד האמירויות".
השגריר הוסיף כי "היכולת של מדינות כמו איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו לדבר עם ישראל בגובה העיניים ולצרף לתוך העניין הזה ולחזק את היחסים עם מצרים וירדן, יחד עם האמריקנים, דווקא זה מבטיח מזרח תיכון יותר שקט, מסודר, שיפעל יחד גם מדינית וגם כלכלית ויביא לפריחה וצמיחה לכל האזור הזה שהפירוד בו עשה לו נזק. אני מקווה שיגיעו עוד מדינות".