מאיר גרוס, מקורבו של מנהיג הזרם הליטאי-חרדי הרב חיים קנייבסקי שמשמש גם כמעין קב"ט שאחראי על ביטחונו, סיפר הבוקר (יום ג') בריאיון נדיר לאולפן ynet על האיומים שסופגים בני ביתו של המנהיג החרדי מצד מתנגדי חיסונים, ואמר שבעקבותיהם הוחלט לתגבר את האבטחה על הרב גם בביתו וגם באירועים שאליהם הוא יוצא מדי פעם.
"זה חמור מאוד. לא סוד שלפתחו של מרן שר התורה הגיעה גם בגל החיסונים הקודם של המבוגרים השאלה אם לחסן. בכירי משרד הבריאות הגיעו אליו והראו לו את הנתונים, את התועלת מול ההפסד והוא אמר שצריך להתחסן", סיפר גרוס. "יש אנשים שמנסים להלך אימים על מרן שר התורה ועל בני ביתו כדי שישנה את החלטתו בעניין החיסונים, אבל כמובן שהוא עומד בדעתו ונחוש שצריך להתחסן".
4 צפייה בגלריה
הרב חיים קנייבסקי
הרב חיים קנייבסקי
הרב קנייבסקי עם נכדו יענקי. "מסתננים מנסים להיכנס לבית הרב"
(צילום: איליה מלניקוב)
גרוס סיפר כי האיומים שנחשפו הבוקר בהקלטה ב-ynet הם לא החמורים ביותר שהגיעו למקורבי הרב. "יש דברים חמורים הרבה יותר שנשלחים גם בכתובים גם בהודעות מייל וגם בטלפונים שמקבלים אנשי ביתו של מרן שר התורה", הוא אמר. "יש גם כאלה שמנסים מפעם לפעם להסתנן לבית ולעורר פרובוקציות. יש סינון מהודק בכניסה לבית. אי אפשר לדעת מה הצעד הבא של חלקם הגדול של מתנגדי החיסונים".
כמי שמאבטח אותו מקרוב, הגברתם את האבטחה עליו גם בחוץ? "בוודאי. אני זה שמתאם את כל נושא האבטחה בעניין בית הרב וגם ביציאות של הרב לאירועים. אנחנו בקשר גם עם גורמי ביטחון שמעבירים לנו הנחיות כאלה ואחרות וגם עם מומחי ביטחון שנותנים לנו תובנות ומדריכים אותנו איך באמת להיערך לכל מצב חלילה שלא יהיה. גם בבית עצמו הגברנו את האבטחה וגם כשמרן שר התורה יוצא לאירועים כאלה ואחרים יש תגבור מאוד מאוד רחב של האבטחה מעבר לכל מיני טכנולוגיות כאלה ואחרות שמנסות למנוע את המטורף הבא או המאיים הבא שירצה להתקרב לרב".
4 צפייה בגלריה
איומים על הרב קנייבסקי
איומים על הרב קנייבסקי
האיומים על בני ביתו של הרב
בסביבת הרב קנייבסקי סיפרו על מסרים חריפים שמופנים לאחרונה כלפי בני המשפחה בערוצים שונים, כולל פנים אל פנים בפגישות "אקראיות" ברחוב. כך למשל יענקי, הנכד המזוהה ביותר עם הרב והמוכר כמי שלוחש על אוזנו, ספג קריאות "אתם רוצחים" ו"יש דם ילדים על הידיים שלכם", לצד איומים כמו "נגיע אליכם" ו"איחולים" כמו "יאנסו את הילדים שלך". בהודעות SMS שנשלחו לבני משפחה נוספים, חלקן בשעות לילה מאוחרות, נכתב: "ימחה שמך", "נבל" ו"עמלק", בתוספת האיום המרומז "יש דין ויש דיין".
בהודעה אחרת שנשלחה ליענקי, נכדו של קנייבסקי, נכתב: "מכרת את עם ישראל בשביל בצע כסף. השתמשת בסבא שלך בשביל למכור את הילדים הקטנים ולהכניס להם זריקות. מה אתה חושב, שאין אלוהים בשמיים?". על הייחוס המרשים של הנכד למנהיג החרדי הבכיר, נכתב: "אל תשכח שגם עשיו היה הבן של יצחק. כשמדובר בדיני נפשות, אין פרוטקציות אצל הקדוש ברוך הוא".

גם המוקדים הטלפונים המזוהים עם הרב קנייבסקי, כמו זה המשמש למכירת ספריו, משלמים את המחיר. מפעיליהם סיפרו כי הם נאלצים מדי יום למחוק הודעות קוליות רבות שמשאירים מתנגדי החיסונים - אשר נראה כי מטרתם אינה רק הבעת מחאה, אלא גם השבתת המערכת.
באחת ההקלטות שהתקבלה בבית המנהיג החרדי נדרשים הסובבים אותו, תוך הפעלת לחץ ואיומים, לפרסם בשמו כי הוא דווקא מתנגד לחיסונים. "אם לא תצא הכחשה שרב חיים בחיים לא אמר 'תן כתף'... אז בסיבוב ראשון הדפים שלכם (העלונים עם דברי התורה של הרב שמופצים לציבור) יילכו לפח הזבל, ובסיבוב השני - נחכה ונראה. זהו אולטימטום שאתם חוזרים בכם. תפסיקו לבזות את הסבא (קנייבסקי). אוסף של חלאות", נאמר בהקלטה.