חבר מועצת העיר ירושלים עופר ברקוביץ' שהצטרף למפלגתו של סער "תקווה חדשה" ושובץ במקום ה-13 ברשימה, טען היום (א') בריאיון לאולפן ynet: "יאיר לפיד לא רלוונטי, בנט ישלים לנתניהו 61 מנדטים. אנחנו האלטרנטיבה".
חבר המועצה שהתמודד על ראשות העיר והפסיד, ומותג כ"מתנגד לחרדים", הדגיש: "החרדים הם שותפים אפשריים, אבל הם לא צריכים לנהל את העסק כמו שקורה עכשיו. אין לנתניהו ממשלה בלי קיצוניים, בלי בן גביר ועבאס".
3 צפייה בגלריה
עופר ברקוביץ' בחירות רשויות מקומיות ירושלים
עופר ברקוביץ' בחירות רשויות מקומיות ירושלים
2018: עופר ברקוביץ' בבחירות לראשות העיר ירושלים
(צילום: יואב דודקביץ)
- אתה מוביל תנועה חילונית בירושלים, התמודדת על ראשות העיר ולא הצלחת. לא נתפסת כאיש ימין, אני טועה? "אני איש מרכז-ימין, אני עומד בראש תנועה רחבה שיש בה אנשים מכל הקשת הפוליטית. את המשימה הירושלמית שלי אני ממשיך ולא עוזב אותה, הערכים, המטרות ותוכנית העבודה".
- סער איש שמרן, מדבר על החרדים כשותפים. אתה בירושלים הלכת נגד החרדים. "זה לא לגמרי מדויק, אני הקמתי את התנועה הכי מגוונת במדינת ישראל שיש בה חרדים, חילונים ודתיים. נציג חרדי-ממלכתי ייכנס בחצי השני של הקדנציה, אני לא נגד הציבור החרדי, נאבקתי על שמירת הסטטוס קוו".
- סער רצה לסגור את תל אביב. "גם זה לא נכון, מדובר בדה-לגיטימציה. עיריית תל אביב הגישה חוק, סער אישר מסחר בשלושה מתחמים ושאל את העירייה על סעיף אחד שהתייחס למי שהפר את ההנחיות ומקבל רישיון לפתוח. בתל אביב לא עתרו להחלטה וכשהחזירו את הדיון על המרכולים - סער כבר לא היה שם. זה לא נכון, עושים לו עוול".
3 צפייה בגלריה
"עושים לו עוול". על גדעון סער
"עושים לו עוול". על גדעון סער
"עושים לו עוול". על גדעון סער
(צילום: גבריאל בהרליה)
- אז אין התנגשות בין הערכים שאתה מייצג לבין מה שתייצג בממשלה. "צריך להיות ברור שלא תהייה כפייה דתית, וגדעון סער אומר את זה מעל כל במה. צריך לשמור שכל אחד ואחת יחיו פה לפי רצונם. החרדים בעיניי הם שותפים אפשריים, אבל הם לא צריכים לנהל את את העסק כמו שקורה עכשיו, כשאלה השותפים היחידים של נתניהו - שותפים כאלה וקיצוניים. אין לו ממשלה בלי הקיצוניים, בלי גן גביר ומנסור עבאס".
ברקוביץ' התייחס לסקרים האחרונים, שלא הטיבו עם המפלגה החדשה. "אני בטוח במקום שלי וביכולת של הרשימה להביא 20 נציגים לכנסת", אמר, "האלטרנטיבה יכולה לבוא רק מהמרכז-ימין, רק משם ולצערנו לא מהמרכז-שמאל ולכן יאיר לפיד הוא לא רלוונטי. מי שמצביע לבנט מצביע לנתניהו - הוא ישלים לו 61. בנתוני התאמה לראשות ממשלה אין תחרות - גדעון סער הוא היחיד שמאתגר את נתניהו".
- נדמה שלפיד מוביל בסקר "ראש בראש" שפורסם בטלוויזיה. "ראינו את הסקר, וסער מוביל בעניין הזה. אני חושב שהציבור עדיין צריך לעכל ויש הרבה ענייני הצבעה אסטרטגית כשהאלטרנטיבה היחידה היא סער".
- איפה הליכודניקים? לא ראינו נהירה מטורפת שלהם אחרי סער, אין נדידה. "בוודאי שכן. חלק מהמנדטים שנמצאים בתקווה חדשה הם של ליכודניקים ואנשים שמחפשים לראות אדם נקי, ישר ורציני שמוביל את המדינה ולא דרך אינטרסים אישיים שמכתיבים את סדר היום.
"העמדות שלי ברורות, אני מחויב לתקווה חדשה", הוסיף ברקוביץ', "אני מאמין בדרך שלה ובכך שאנחנו נצליח לייצר ממשלה רחבה ושפויה שתחזיר את ישראל למסלול. אני מאמין ביושרה הציבורית, בניסיון וביכולת להביא שותפים לשולחן".
- ויתרת על החלום להוביל את ירושלים? "ממש לא. זאת המשימה הראשונה שאני לוקח איתי לכנסת ואני מתכוון להמשיך ולחזור על התמודדות להובלת ירושלים".