המופע הביזארי: שר החינוך יואב קיש התראיין הבוקר (שלישי) ל-ynet Live בזירת הפיגוע המשולב ברעננה שבו נרצחה תושבת העיר עדנה בלושטיין (79) ועוד 18 נפצעו. בשלב מסוים קטע השר קיש את הריאיון, והצטרף לתלמידים מקריית החינוך אמית כפר בתיה בעיר בריקודים ובשירת "עם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה". כמה מתלמידי בית הספר נפצעו בפיגוע.

אחמד זידאת (24) וקרוב משפחתו מוחמד זידאת (44), שוהים בלתי-חוקיים מהעיירה הפלסטינית בני נעים בגזרת חברון, הם שני המחבלים שביצעו את הפיגוע המשולב במקביל. אחד מהם הוציא אישה מרכבה ברחוב החרושת ודרס כמה הולכי רגל. השני דרס עם רכב אחר הולכי רגל ברחוב אחוזה, בהם גם בלושטיין. שני המחבלים נעצרו בזירה.
"אני פה ברעננה, בדיוק במקום שבו היה פיגוע, עם תלמידי בית הספר שבאו לפה לרקוד ולחזק את עם ישראל ולהתפלל לניצחון חיילינו במלחמה", אמר השר קיש. "דיברתי עם התלמידים ואמרתי להם דבר מאוד פשוט: אנחנו נמשיך במלחמה עד הניצחון. לא עוצרים עד שמחזירים את החטופים, לא עוצרים עד שמכניעים את חמאס. חייבים להמשיך, זאת מלחמה על קיומנו כעם ישראל".
2 צפייה בגלריה
זירת הדריסה ברעננה ברחוב החרושת
זירת הדריסה ברעננה ברחוב החרושת
זירת הפיגוע ברחוב החרושת ברעננה
(צילום: עידו ארז)
על השאלה מה זה אומר "ניצחון", השיב השר קיש: "אני שומע את כל הקולות שבאולפנים שחוזרים ולא עושים. אני אומר בצורה הכי ברורה - אנחנו לא נפסיק עד שנחזיר את החטופים, עד שנכריע את חמאס. עד אז צה"ל יילחם וינצח בעזה".
בשלב זה נשאל השר קיש בנושאים נוספים שקשורים למלחמה, אך הוא בחר לקטוע את הריאיון ולהצטרף לתלמידים בריקודים ובשירה.
תלמידי אמית כפר בתיה, שכמה מחבריהם נפצעו כאמור בפיגוע, ערכו בזירה מעמד של ניגון, תפילה וחיזוק עם דגלי ישראל, פרקי תהילים ושירת התקווה. המנהל הרב יוני ברלין אמר: "תלמידים שלנו עברו אירוע קשה. כולנו מתפללים לרפואת תלמידנו הפצוע קשה ולכלל הפצועים. תלמידינו ביקשו לבוא למקום, לחזק ולהתחזק כדי להניף את הדגל ולומר לכל מבקשי נפשנו כי עם ישראל חי".
2 צפייה בגלריה
עדנה בלושטיין
עדנה בלושטיין
הנרצחת עדנה בלושטיין ז"ל. "האמינה באנושיות ובאהבת האדם"
משפחתה של עדנה בלושטיין ז"ל, שנרצחה אתמול בפיגוע ברעננה, מספרת שהיא נולדה בשנת 1944 בתל אביב וגדלה בה. בבגרותה עברה לרעננה והתגוררה בה יותר מ-40 שנה. לדברי המשפחה, "עדנה, שהתאלמנה בגיל צעיר, הייתה אמא לשני ילדים וסבתא לשישה נכדים. היא הייתה אמא וסבתא אוהבת וחמה, דומיננטית ומעורבת במיוחד בחיי ילדיה ונכדיה. עדנה האמינה באנושיות ובאהבת האדם, עזרה לאנשים רבים בצנעה ובמסירות".
במשפחה מספרים כי בהכשרתה היא הייתה עובדת סוציאלית בעלת תואר שני שהתמחתה בגרונטולוגיה: "מתוך האהבה לעזרה לזולת המשיכה בעבודתה גם לאחר גיל הפרישה, והייתה חלק מצוות הניהול של בית הורים בהרצליה. מאז פרישתה הייתה אהובה ומוקפת תמיד על ידי משפחה וחברים. היא אהבה לטייל ולצרוך אמנות ותרבות. אנחנו אוהבים אותה לנצח וכבר מתגעגעים נורא". הלווייתה צפויה להתקיים מחר ברעננה.