ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) התייחסה היום (רביעי) לטלטלה בחיל האוויר בעקבות הודעתם של 161 מבכירי וקציני המטה של החיל על החלטתם להפסיק לאלתר את שירות המילואים שלהם בתגובה להמשך קידום המהפכה המשפטית. "צריך נתונים מסוימים לטייסים, כל לוחם בגולני יכול להיות טייס וכל לוחם בצנחנים גם. אנחנו כבר לא בקום המדינה שזה 'הטובים לטיס'", אמרה ח"כ גוטליב בריאיון ל-ynet Live.
תחת הכותרת "הפסקה מיידית של התנדבות למילואים", צוין אתמול בהודעה שנמסרה למפקד חיל האוויר אלוף תומר בר בזמן שבוועדת החוקה של הכנסת ממשיכים לקדם את ביטול עילת הסבירות: "אנחנו, החתומים מטה, 161 אנשי הלב המבצעי של מטה חיל האוויר מודיעים בזאת על הפסקה מיידית של התנדבותנו לשירות מילואים. איננו מוכנים למלא את המשימות המוטלות עלינו, תחת משטר שבו יסודות הדמוקרטיה נרמסים אחד אחד ברגל גסה".
קצין בכיר במילואים בחיל האוויר אמר אתמול: "מדובר על פגיעה קשה ביכולת של תאי השליטה של החיל, גם בבור של חיל האוויר, וגם נציגי החיל בבור של הירוקים, תאי שליטה המבוססים בחלקם הגדול מאוד על אנשי מילואים. לאלה שחתומים, שמוצבים כאנשי מילואים במטה, אין תחליף. לניסיון שלהם גם בתעסוקה המקורית שלהם וגם בניסיון שלהם בתאי שליטה אין כל תחליף".
1 צפייה בגלריה
מכתב הפסקה מיידית של התנדבות למילואים
מכתב הפסקה מיידית של התנדבות למילואים
מכתב הפסקה מיידית של התנדבות למילואים
ח"כ גוטליב סבורה אחרת. לדבריה, "השתמשו בכל התותחים. הרצוג נסע לארה"ב לדבר עם ביידן, הם שולחים לנו את הטייסים, את סגני האלופים, את 'חוד החנית' איך שהם קוראים לעצמם 161 הקצינים בחיל האוויר. זה לא מרשים אותי כהוא זה. אני לא מחזיקה אצלי סרבנים אפילו דקה, לא נותנים להם לאיים עליי והם לא מתנים לי התניית שירות. אין אדם שאין לו תחליף".
אז מי יחליף אותם? "אל תדאגי. לגבי הבור, אני אומר את זה בזהירות הראויה כי אני בשונה מהם לא מוציאה אינפורמציה שאסור להוציא. הצבא שלי לא נשען על 161 ולא על 1,600. אין אדם שאין לו תחליף, גם ל-161 הקצינים הללו, שיהיה לך ברור. בזמן אמת לכל חייל בצבא שלי יש תחליף ברוך השם. שיידעו להם הישראלים ובטח האויבים שלנו, כי מה שעושים הקצינים הללו הם קודם כל פוגעים באלמנט ההרתעה של ישראל, שיתביישו להם".
מפקד חיל האוויר נשמע מודאג. "זה לא מרשים אותי, סוף סוף אנחנו מגלים את השליליות שבעומק הדיפ סטייט. בשורות הצבא לעומק הדיפ סטייט השמאלי אין לו בכלל גבולות, הקצונה הבכירה ביותר הם בדרך כלל אנשי שמאל. ב-2003 היה מידע על כך שאנשי חמאס בעזה נמצאים בקומה מסוימת. הפציצו לא עם חצי טון אלא רק עם רבע טון כדי לפגוע רק באותה קומה. אם הפיקוד הצבאי היה מפציץ את כל הבניין כפי שנכון היה לעשות, אז שורות הצמרת של חמאס היו מחוסלות כבר ב-2003".
גוטליב אמרה עוד: "הדיפסטייט של דחיסת רעיונות השמאל נמצאת באקדמיה וגם בצבא. קיבלנו הצצה לכך שיש אנשים גם בשורות הצבא שהם חושבים שהם טובים מאיתנו, שלא נוכל בלעדיהם. יש לנו צבא מעולה שערוך לכל תרחיש, בין אם יהיה הקצין הזה או הקצין המחליף שלו, וסוף סוף הצבא שיגייס לקורס טיס לא רק את 'הבנים של' או 'האחים של' או אנשים מאוד מסוימים עם קב"א מסוימת. יש לנו מספיק חיילים מעולים ולוחמים. מה נדמה לך? שאנחנו בונים רק על 161 קצינים? אדם שעושה לי התניית שירות הוא אדם מסוכן".
שר הביטחון גלנט אומר דברים אחרת. "אני לא נותנת לרעשי הרקע המכוערים של המוחים האנרכיסטים ורופאים בישראל שמפירים את שבועת הרופאים להשפיע עליי. אני את השיטה הכוחנית והבריונית של השמאל למדתי מזמן, את השיטה שלהם לדמוניזציה לכל מי שחושב אחרת מהם או אוחז בדעות אחרת. זה לא מרשים אותי. לא ניכנע לסחטנות ולבריונות של השמאל, כי כל בר-דעת מבין שצמצום עילת הסבירות היא באמת כלום ושום דבר, ואין כלום בינה לבין דיקטטורה. כל מי שאוחז בדעה כזאת הוא שטוף מוח במקרה הטוב, אבל הוא גם לא חכם במקרה הפחות טוב".
ח"כ גוטליב אמרה עוד: "אין לי ממה להתנצל על זה שמי שמחרב את המדינה וקרא לבנות עם מחדש הם מובילי המחאה, ומי שקורא למרי אזרחי זה אהוד ברק המסוכן שצריך לשבת מאחורי סורג ובריח. אנחנו אנשי ימין שדואגים למדינת ישראל לא פחות מאנשי שמאל. אנחנו כבר לא בימים שבהם הימין לא יודע לעמוד על שלו ולהיאבק".