3 צפייה בגלריה
שני גורן
שני גורן
שני גורן. ילדי הקיבוץ כינו אותה שני-ני
שני גורן בת ה-29, שהייתה אחת מ-77 תושבי קיבוץ ניר עוז שנחטפו ב-7 באוקטובר, חזרה אמש (חמישי) יחד עם עוד ארבע חטופות וחטוף מהשבי ברצועת עזה. בסרטון מחטיפתה היא נראתה מחבקת את אחת מהתאומות אמה ויולי קוניו, ובסרטון אחר תועדו גם אביב ורז אשר הקטנות - שחזרו כבר מהשבי יחד עם אמן דורון.
בתור מדריכת ילדים ואשת חינוך, שני הייתה אהובה מאוד בקיבוץ - וכונתה על ידי ילדי הקיבוץ שני-ני. בין הילדים בהם טיפלה בעבר בגן, היה גם איתן יהלומי בן ה-12 - שנחטף גם כן לרצועת עזה - ושוחרר ביום שני.
3 צפייה בגלריה
תיעוד החזרת החטופים - משפחתו של איתן יהלומי
תיעוד החזרת החטופים - משפחתו של איתן יהלומי
איתן יהלומי עם משפחתו לאחר החזרה מהשבי. "סיפר ששני שמרה לו בצד מהאוכל שלה"
(צילום: דובר צה"ל )
סבתו של איתן, שסיפרה על הזוועות שחווה בשבי, אמרה כי היה במשך 16 הימים הראשונים לבד בחדר סגור. "לשמחתי הרבה העבירו אותו אחר כך לקבוצה של אנשים מניר עוז ושם היה לו הרבה יותר קל, קודם כל כי שני, המטפלת שלו מהגן, הייתה שם", אמרה. אחותה של שני אמרה כי "איתן סיפר ששני שמרה לו בצד מהאוכל שלה ונתנה לו כדי שלא יהיה רעב".
שמונת החטופים שוחררו ביממה החולפת, ובהם מייה שם ועמית סוסנה ששוחררו כבר אתמול אחר הצהריים, אחרי 55 ימים בשבי - במסגרת הפעימה השביעית של עסקת החטופים. עם זאת, בידי מחבלי חמאס עדיין 140 חטופים, וגורל המשך העסקה לא ברור. הם הועברו לידי הצלב האדום, ובהמשך הגיעו לישראל.
3 צפייה בגלריה
קולאז' 8 חטופים 30.11
קולאז' 8 חטופים 30.11
שמונת החטופים ששוחררו אתמול
אתמול אחר הצהריים שוחררו כאמור מלב העיר עזה מייה שם בת ה-21, שנחטפה ממסיבת הטבע ליד רעים, ועמית סוסנה (40) שהתחבאה בארון בממ"ד בכפר עזה.
כמה שעות אחר כך הועברו לידי הצלב האדום על פי הרשימה עאישה אל-זיאדנה (בת 17) ואחיה בלאל (18) שנחטפו מחולית; ונילי מרגלית (40), אילנה גריצ'בסקי (30), וספיר כהן (29) וגם שני גורן, כולן נחטפו מניר עוז.