ראש הממשלה נפתלי בנט קורא שוב ושוב בשבועות האחרונים לחיסון ילדים, אך הבוקר (א') בישיבת הממשלה ייתכן שהרחיק לכת יותר מדי במאמצים הללו – וסיפר סיפור שככל הנראה אינו נכון, או לפחות אינו מדויק.
"האומיקרון פוגע גם בילדים, אנחנו רואים את זה במדינות אחרות, רואים את זה גם בישראל", אמר בנט, ואז התפנה לספר כי "רק השבוע באנגליה נפטרו שני תלמידי בית ספר חטיבת ביניים, מאותה כיתה, מאומיקרון – מכיוון שאחד לא היה מחוסן בכלל והשני היה ככל הנראה מחוסן חלקית".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט בישיבת הממשלה הבוקר. אמר אמת?
(צילום: אמיל סלמן)
אלא שבבריטניה לא דווח עד היום על מתים מזן האומיקרון, אף שזה מתפשט שם במהירות רבה – ומומחי הבריאות הבריטים הביעו חשש שיהפוך בתוך ימים אחדים לזן הדומיננטי בממלכה. גם לא ברור כל כך לאיזה אירוע בנט התייחס, אך ככל הנראה כוונתו לדיווחים שהתפרסמו בימים האחרונים בממלכה על כך ששני נערים מתו בהפרש של שבוע בלבד אחרי שנדבקו בקורונה. עם זאת, בדיווחים הללו הודגש כי הם מתו כבר בסוף חודש אוקטובר, לא השבוע כפי שציין בנט – ולפני שזן האומיקרון בכלל התגלה לראשונה בדרום אפריקה.
הדיווחים שהתפרסמו בתקשורת הבריטית, ושאליהם ככל הנראה התייחס בנט, עסקו במותם של שני נערים בני 14 ו-15 שלמדו בבית הספר הקתולי סיינט ג'ון פישר בעיירה בשם ניוקאסל-אנדר-ליים. בן ה-14, מוחמד חביב שמו, הלך לעולמו ב-24 באוקטובר, ורק כעת בדיקה רפואית קבעה כי מותו נגרם משטף דם במוחו – שנגרם בגלל מחלת הקורונה שלו. ימים ספורים אחר כך, ב-30 באוקטובר, הלך לעולמו גם הנער הארי טאוורס בן ה-15.
2 צפייה בגלריה
הארי טאוורס
הארי טאוורס
הארי טאוורס, בן ה-15 שמת לפי הדיווחים בסוף אוקטובר באנגליה. חלה בקורונה, אך סיבת המוות עדיין לא נקבעה
גם הוא היה חולה קורונה, אך בדיווחים הודגש כי לפי שעה טרם נקבע אם זו הייתה סיבת מותו. ב-BBC דווח כי אין חשד שהמוות היה לא-טבעי. "זה נכון שהפתולוג בוחן את הקורונה כגורם תורם למותו של הארי טאוורס, אבל בשלב זה, סיבת המוות עדין תחת חקירה", אמר גורם ברשויות המקומיות לרשת החדשות הבריטית.
לפי הדיווחים לשני הנערים לא היו מחלות רקע ידועות. אחותו של טאוורס סיפרה כי הוא לא היה מחוסן, ולפי BBC ככל הנראה גם חביב לא היה מחוסן. שני הנערים מתו שבועות אחדים בלבד לפני שבית הספר הקתולי שבו למדו תכנן לחלק חיסונים לתלמידיו.
מטעמו של בנט נמסר בתגובה: "ראש הממשלה התייחס למותם של שני תלמידי בית ספר בריטים, אשר חלו בקורונה וזמן קצר לאחר מכן נפטרו. ראש הממשלה התכוון בדבריו לקורונה ולא לאומיקרון, שהוא וריאנט שעדיין נמצא בשלבי למידה. יותר מ-25 תלמידים בריטים נפטרו מהקורונה. הקורונה הוא נגיף אשר מסכן חיי אדם ואת בריאותם, כולל צעירים. ראש הממשלה מודאג מהסיכון שמציב נגיף הקורונה, תסמינים והשלכותיו ארוכות הטווח על בריאותם של ילדי ישראל וקורא לכלל ההורים לחסן את ילדיהם בהקדם".