30 מפגינים שהגיעו הבוקר (חמישי) לפעילות מחאה במעבר כרם שלום נגד הכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה התעמתו עם חיילים שהיו במקום. המפגינים דיווחו על עימותים קשים, שכללו גם אלימות פיזית ודחיקה לפינה צפופה. אחד המוחים דיווח כי הוא נפגע בעורפו מאבן גדולה שהוטחה עליו. בהמשך הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי. עוד נטען כי לאחר שניסו לתעד את העימותים, חלק מהחיילים לקחו מהם את הטלפונים הסלולריים והשליכו אותם. כתוצאה מכך נשברו מספר טלפונים.

עו"ד שטיינר מארגון חוננו שמסייע למפגינים אמר כי הוא אוסף את העדויות מהשטח על מנת להגיש תלונה מסודרת לפרקליטות הצבאית.
בשבועות האחרונים אירעו עימותים באזור המעבר לאחר שמפגינים הגיעו מדי יום וניסו למנוע את מעבר משאיות הסיוע לעזה. בין היתר הפגינו באזור משפחות החטופים, וגורמים נוספים המתנגדים לסיוע ההומניטרי לעזה. המפגינים דרשו לסגור את כרם שלום ולהתנות את העברת הסיוע בשחרור החטופים. בתגובה ניסו במשטרה לחסום את הגעתם לאזור ובהמשך אף הוכרז שטח צבאי סגור.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: חיילים מפעילים אלימות קשה כלפי המוחים נגד מעבר סיוע הומניטרי לרצועת עזה במעבר כרם שלום
תיעוד: חיילים מפעילים אלימות קשה כלפי המוחים נגד מעבר סיוע הומניטרי לרצועת עזה במעבר כרם שלום
תיעוד: העימותים הקשים והפציעה במעבר כרם שלום
(צילום: זמרת בן צרויה)
שלשום נערכה במקום מסיבת עיתונאים של תנועת "צו 9", בהשתתפותם של בני משפחות חטופים, משפחות חללי המלחמה חרבות ברזל וניצולי מסיבת הנובה, אך עיתונאים שניסו להגיע אליה נחסמו בדרך. במשטרה ובצבא אישרו שאכן מנעו כניסת עיתונאים ואזרחים כי לדבריהם מדובר בשטח צבאי סגור. בתנועה אמרו כי מדובר ב"פגיעה חמורה בחופש העיתונות", עם זאת יש לציין כי המוחים עצמם הצליחו להגיע למקום.
טרם נמסרה תגובה מצה"ל לגבי העימותים.