בקואליציה בכלל ובמרצ בפרט הופתעו מהצעד שבו נקטה חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי - שהודיעה על פרישתה מהקואליציה. זועבי לא עדכנה אף אחד בנוגע לצעד, ובמרצ היו רוצים לראות אותה מתפטרת, אבל ככל שגורמים במפלגה בודקים את מצב הדברים איתה מבינים שהיא מתכוונת להישאר בכנסת ולהצביע נגד עמדת הממשלה. זה מוביל למסלול אחד מהיר: סבב בחירות נוסף.
בינתיים, המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הדרמה - סגן השרה יאיר גולן ממרצ התייחס לפרישת חברתו לסיעה מהקואליציה ואמר כי "זה מאוד מאכז ומצער. דיברתי איתה השבוע בכנסת ולא היה לכך רמז. אני קורא לחברת הכנסת לחזור בה מהטעות הפטאלית הזו".
4 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
לא עדכנה אף אחד בקואליציה, גם לא את חבריה למפלגה
(צילום: שאול גולן,יואב דודקביץ', רויטרס)
4 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"לא היה לכך רמז"
(צילום: יואב דודקביץ)
זועבי שוריינה לרשימה לכנסת ושובצה במקום הרביעי. היא נבחרה לכנסת לאחר שהמפלגה זכתה לשישה מנדטים. חבר הכנסת מוסי רז דווקא עדיין נותר אופטימי. הוא אומר: "שמעתי על זה רק עכשיו צריך ללמוד מה קרה לדבר איתה ואני מקווה שנוכל ליישר את ההדורים. אני חושב שנוכל למצוא פתרונות".
חברת הכנסת אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה התייחסה גם היא לפרישת זועבי בטוויטר וכתבה: "מצטערת מאוד לשמוע על פרישתה של חברת הכנסת רינאוי זועבי ממרצ. הקואליציה הזאת היא עוגן חשוב בתוך המציאות המורכבת בארץ. היא דורשת מכולנו לקחת אחריות גדולה על המקום הזה. כל יום שהקואליציה הזאת שורדת הוא עוד יום שבו כמות האור גדולה מכמות החושך".
ובינתיים באופוזיציה כבר מתכננים להעלות להצבעה את ההצעה לפיזור הכנסת כבר ביום רביעי הבא. חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "חברת כנסת נוספת פורשת מהקואליציה ההזויה הזו. זה הזמן לשמור על אחדות ולכידות כדי להפיל את הממשלה הזו".
4 צפייה בגלריה
איבתיסאם מראענה
איבתיסאם מראענה
"הקואליציה הזאת היא עוגן חשוב בתוך המציאות המורכבת בארץ"
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב, הדר יוביאן)
4 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
"רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר"
(צילום: יואב דודקביץ)
יו"ר סיעת הליכוד יריב לוין כתב כי "ממשלת החידלון והכישלון של בנט ולפיד הפכה היום לממשלת מיעוט בכנסת. בנט נכשל בכלכלה, בביטחון, בכל תחום. עכשיו ברור לכולם שהממשלה איבדה את זכות הקיום. אנחנו נחליף במהרה את הממשלה הרעה והכושלת הזאת בממשלה טובה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".
חברת הכנסת עידית סילמן, מי שעד לא מכבר הייתה יו"ר הקואליציה ופרשה בחודש שעבר ממנה, פרסמה את המשפט: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר".
חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו הביע תסכול מהצעד של זועבי, והאשים את ראשי הקואליציה שהתעכבו לחוקק חוקים נגד מועמד נאשם בפלילים: "ראשי קואליציית השינוי: חודשים ארוכים שאני דורש להעביר את חוקי הנאשם. אמרתם 'יש זמן', 'למה עכשיו?', 'אנחנו יודעים מה לעשות', ותראו לאן הגענו. חברת כנסת ממרצ! מהצד שלנו! עומדת להחזיר את נתניהו. כמו שאמרתי: אכלנו את הדגים המסריחים, אבדנו את אמון הציבור וגורשנו מהעיר. אנחנו ניקח את זה מכאן".