המשטרה נטרלה אחר הצהריים (יום ה') מטען חבלה המחובר לבלון שאותר באזור התעשייה בעיר ערד. אל הבלון שנוטרל חובר מטען בעל מנגנון השהייה.
קודם לכן פרצו שריפות בכמה מוקדים באזור המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה, כמה דקות לפני שזוהו הפרחות של בלונים. האש לא התקרבה ליישובים ולא נשקפה להם סכנה. דליקה נוספת פרצה בסביבת מצפה אסף סיבוני שבאזור ניר-עם.
בשירותי הכבאות וההצלה מסרו כי מחקירת השריפות עולה כי לפחות שלוש אכן נגרמו מבלונים. מרשות שמורות הטבע והגנים נמסר כי כ-300 דונמים עלו באש בשמורת בארי.
1 צפייה בגלריה
בלון נפץ אותר באזור התעשייה בערד
בלון נפץ אותר באזור התעשייה בערד
בלון נפץ אותר באזור התעשייה בערד
(צילום: דוברות המשטרה)

במהלך היום זוהו בישראל לפחות עשר הפרחות בלוני תבערה ונפץ מרצועת עזה לישראל. זו הפעם הראשונה שהפלסטינים בעזה חוזרים להשתמש בבלוני נפץ אחרי כמעט חודשיים של שקט מוחלט. בפעם האחרונה הפריח חמאס בלונים ללא אמצעי תבערה או נפץ במפגן כוח שהתרחש בחודש יוני וזאת כצעד מאיים במחאה על תוכנית הסיפוח שהייתה אמורה לצאת לפועל שבועיים אחר כך, אך לא יצאה לפועל עד היום.
ביום ראשון האחרון לוחמי כיפת ברזל יירטו רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שדרות וקיבוצי הסביבה. האזעקה נשמעה בשעה 21:00, ותושבים באזור דיווחו על קולות פיצוצים. זמן קצר לאחר מכן, צה"ל מסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית". בתגובה לירי, צה"ל תקף ברצועה.