3 צפייה בגלריה
רן ארז, יואב קיש שר החינוך
רן ארז, יואב קיש שר החינוך
קיש למורים: ארז פועל בחוסר תום לב ופוגע אופן ישיר בתלמידים ובצוותי ההוראה
(צילום: נדב אבס, יריב כץ)
המאבק בין יו"ר ארגון המורים רן ארז לשר החינוך יואב קיש (הליכוד) על רקע העיצומים בהם נוקטים המורים במסגרת המאבק על הסכם שכר הגיע היום (ראשון) לשיאים חדשים. ל-ynet נודע כי מעל לראשו של ארז, קיש שלח איגרת לעשרות אלפי מורים בחינוך העל-יסודי החברים בארגון המורים עם המסר הבא: יו"ר הארגון פועל בחוסר תום לב ופוגע באופן ישיר בתלמידים ובצוותי ההוראה.
באיגרת פנה שר החינוך למורים: "לאורך כל המו"מ הייתי מעורב באופן אישי, מתוך אמונה ורצון להגיע תוך זמן קצר להסכם שכר המשקף את עבודתכם המקצועית, המחויבת והמאומצת. אני רואה בפתיחתו של הסכם השכר הזדמנות חשובה לשיפור גובה שכר המורים ותנאי עבודתם".
3 צפייה בגלריה
פגישת קיש עם הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים למאבק משותף בעיצומי ארגון המורים
פגישת קיש עם הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים למאבק משותף בעיצומי ארגון המורים
"ההחלטה של רן ארז לדחות על הסף את הצעת האוצר מעידה על כוונותיו". קיש בפגישה עם מועצת התלמידים והנהגת ההורים, היום
עם זאת, טען קיש, "לאחרונה הבנתי שיו"ר ארגון המורים שואף להחריף את המשבר ולמנוע את פתיחת שנת הלימודים הבאה. זאת למרות ההצעה שהעביר האוצר - שמבוססת על עליית השכר כפי שנקבע בתקדימים של הסכמי ההסתדרות, הסתדרות המורים ולאחרונה גם עם הסגל האקדמי". לפי שר החינוך, "ההחלטה של רן ארז לדחות על הסף הצעה זו מעידה על כוונותיו. התנהלות שכזו בחוסר תום לב פוגעת באופן ישיר בתלמידי ישראל ובצוותי ההוראה".
ארז אכן הודיע כבר לפני כשבוע כי אם האוצר לא יחתום עם ארגון המורים על הסכם שכר שיהיה מקובל על הארגון, שנת הלימודים הבאה לא תיפתח. בנוגע לשנה הנוכחית, במסגרת העיצומים לא ממתקיימים טיולים, סיורים וכל פעילות חוץ בית ספרית. כמו כן, למעט טקסי סיום י"ב, אין מסיבות סיום וטקסים. גם הכנות למסעות לפולין הצפויים להתקיים בקיץ לא מתקיימות, אין אסיפות הורים - והתלמידים צפויים לצאת לחופשה בלי לקבל תעודות הערכה וסיום.
3 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
כבר הודיע כי לא יפתח את שנת הלימודים הבאה אם לא ייחתם הסכם שכר חדש. ארז
(צילום: נדב אבס)
חוץ מהאיגרת, שר החינוך גם כינס הבוקר פגישה בלשכתו עם יו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף וי"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית רן שי במטרה לגבש דרכי פעולה למניעת מה שהם מגדירים כפגיעות חוזרות ונשנות בתלמידים בשנת הלימודים הבאה. "מעבר לנזק של מניעת קבלת תעודות סיום השנה, יו"ר ארגון המורים לא מקיים משא ומתן ומכוון לפגוע בפתיחת שנת הלימודים הבאה", אמר קיש בפגישה.
לדברי קיש, "אני תומך באופן מלא במאבק המורים וסבור כי מדובר במאבק צודק, יחד עם זאת אני מתנגד בצורה נחרצת להתנהלות הדורסנית של רן ארז שפוגעת בתלמידים ואף במורים בצורה קשה. צעת האוצר למורים היא הצעה שיש לקיים עליה שיח ולהתקדם במשא ומתן שלא על גבם של תלמידי ישראל". הוא הוסיף כי הוא מתכנן להגיש באופן מיידי "בקשה לצו מניעה שידרוש חלוקת תעודת סוף שנה". יו"ר מועצת התלמידים ציין בפגישה כי המועצה מתכוונת להצטרף למהלך המשפטי "להחזרת תעודות הסיום לתיכוניסטים".

גם יו"ר הנהגת ההורים הארצית הביע התנגדות נחרצת להמשך עיצומי המורים, אך ציין כי ההנגה תומכת בדרישה להעלות את שכרם. "שנת הלימודים מסתיימת, אבל הפגיעה בתלמידים נמשכת. אנו נילחם בכל כוחנו בכדי שתלמידי התיכונים יקבלו ציונים ותעודות", אמר שיף.
מארגון המורים נמסר בתגובה לדבריו של שר החינוך: "מר קיש, כדרכו, חוזר כל פעם על אותם שקרים וחושב שחזרה על שקר הופכת אותו לאמת. מעבר לכך אין מה להתייחס לאמירותיו המצוצות מן האצבע".
העימות האחרון הוא רק שורה נוספת בשרשרת המאבקים בין שר החינוך ליו"ר ארגון המורים סביב הסכמי השכר ועיצומי המורים. לאחר שארגון המורים הודיע בחודש שעבר כי ישבית את הלימודים בכיתות י' ליום אחד, קיש תקף את ארז בחריפות: "הוא נוהג בחוסר אחריות ובכוחניות. גם לאחר שקיבל הצעות הוגנות מהאוצר, הוא ממשיך לסרב ופוגע במורים ובתלמידים".
יום לפני כן, פרסם קיש ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, שבו חשף חילופי דברים שניהל עם ארז. לטענת יו"ר ארגון המורים, קיש איים עליו שאם לא יבטל את הודעתו לגבי ביטול המסעות לפולין, הוא "ייצא עליו". שר החינוך, מצידו, השיב: "הנה, אני 'יוצא עליך'. אני מציע שתתחיל לפעול לטובת מערכת החינוך ולא שתהיה גורם הפוגע בהתקדמותה".
לאחר מכן, הגיב ארז על הציוץ של שר החינוך: "מר קיש, התבלבלת - מי שפועל משכרון כוח וכבוד זה אתה. פחדת ועודך פוחד מלהתערב במשא ומתן, שמא ייכשל. מורי ישראל ותלמידיו מעניינים אותך כקליפת השום, זה שאתה מתערב או לא מתערב לא הזיז דבר. ההצעות שעליהן אתה מדבר מעליבות ונמוכות יותר משיעור האינפלציה. בהתנהלותך אתה מסב נזק לא רק למערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, אלא גם לראש הממשלה ולממשלה כולה".