1 צפייה בגלריה
גרפיטי על ביתו של יריב לוין
גרפיטי על ביתו של יריב לוין
הכתובת שרוססה על בית השר
(צילום: AP)
המשטרה הודיעה הבוקר (שישי) כי פתחה בחקירה בעקבות כתובת הנאצה "לוין - אויב העם" שאותרה על ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין, בעודו יושב שבעה על אביו שנפטר. במסגרת החקירה, כך נמסר, נאספים ממצאים ותיעודים מהמקום. בינתיים במערכת הפוליטית קראו באופוזיציה "לשים גבולות", בעוד בקואליציה האשימו כי מדובר ב"קמפיין הסתה מאורגן שנועד לזרות שנאה נגדנו".
ראש הממשלה בנימין הגיב על המעשה: "אני מגנה בתוקף את ריסוס כתובת הנאצה נגד השר יריב לוין בזמן שהוא יושב שבעה, את ההתקפה האלימה נגד השר ניר ברקת בעת שהיה באירוע פוליטי ואת הקריאות לרצח נגד יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. אני מצפה מהמשטרה ומהפרקליטות לפעול מיד ובכל העוצמה נגד גילויי ההסתה והאלימות הללו".
"דברי הנאצה החמורים שרוססו על ביתו של יריב לוין בזמן שיושב שבעה על אביו, הם תוצאה של קמפיין הסתה מאורגן שנועד לזרות שנאה נגדנו", אמר שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "אנחנו מיישמים באופן דמוקרטי את רצון הבוחר ומביאים לשינוי מיוחל. ההסתה והשקרים שהדמוקרטיה שלנו בסכנה היא ספין שנועד להרתיע את הציבור. הרפורמה תושלם".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי "חבורה של אנרכיסטים אלימים מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. כתובות 'מוות לביבי', 'יריב לוין - אויב העם', 'רוטמן בן מוות', זריקות אבנים, חסימת צירים ראשיים וניסיון ליצירת אנרכיה, על ידי חבורה של עבריינים, שמסרבים לקבל את תוצאות הבחירות ומנסה באלימות ואיומים לשנות את הכרעת העם. הניחתי את המשטרה לפעול באפס סובלנות נגד האנשים המסוכנים הללו". בן גביר הוסיף: "בתי כנסת, אבנים לעבר פוליטיקאים והסתה לרצח הם קו אדום בוהק ואסור לנו לאפשר עוד דקה אחת לחבורת העבריינים הפחדנית הזאת להבעיר פה את המדינה ולגרור את כולנו לאנרכיה ומלחמת אחים".

מנגד, צייץ ראש האופוזיציה יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "ציור הכתובות על ביתו של יריב לוין בעת השבעה על מות אביו אינו ראוי ואינו מתאים לרוח המחאה הפטריוטית".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוסיף: "יש לי מחלוקת עמוקה עם שר המשפטים לוין על המהפכה המשטרית שהוא מקדם ואני אעשה כל מה שאפשר כדי למנוע ממנו להצליח בתוכניתו שתפגע אנושות בדמוקרטיה. אבל גם כשהבית בוער, צריך לשים גבולות. אני מגנה את ריסוס הכתובות סמוך לביתו. ההפגנות לשמירה על הדמוקרטיה הן קריטיות, כתובות נאצה והסתה - לא לגיטימיות".
גם ח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי התייחס לכתובת על הבית ואמר: "משוגעים, תעצרו! אחים אנחנו, עם אחד! יריב, שלא תדע עוד צער".
יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר, אמר כי "אני רואה את הכתובות המזעזעות האלה ותוהה לכמה עוד נמוך ירדו אנשי 'המחאה'. אין לכם מעצורים? אין לכם גבולות? אין בכם רחמים על אדם שיושב שבעה על מות אביו? זה המשך ישיר של ההסתה הפרועה מצד אנשי השמאל בראשות יאיר לפיד שמנצל את ההפגנות ועושה בהן שימוש פוליטי פסול. היום זה גרפיטי, מחר פגיעה פיזית".
ראש העיר מודיעין חיים ביבס גינה גם כן את התקרית: "האירוע הזה חייב לשמש עבורנו תמרור אזהרה. אני קורא לעומדים בשני המתרסים - קחו צעד אחורה, לפני שיהיה מאוחר מדי. זו לא הדרך לפתרון מחלוקות. אנחנו עם אחד".