2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
בנימין נתניהו ומנסור עבאס
נתניהו ועבאס. שוחחו הערב
(צילום: רויטרס, אלעד גרשגורן)
ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (רביעי) עם יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס. ממפלגת רע"מ נמסר כי נתניהו התקשר לעבאס והשניים דנו בעניינים הפוליטיים שעל סדר היום. נמסר כי בין הנושאים שבהם דנו השניים - "אפשרויות הקמת ממשלה, הסוגיות הבוערות של החברה הערבית ונושאים פוליטיים אחרים". זאת, כשרק אתמול התנער נתניהו מרע"מ לצורך הרכבת ממשלה.

השיחה בין השניים התקיימה לפני הצהרת נתניהו הערב, שהתייחסה להצהרת נפתלי בנט, יו"ר ימינה. בנט אמר כי בראש סדר העדיפויות שלו עומדת ממשלת ימין, אך אם הליכוד ייכשל להרכיב אותה, יפנה להקמת ממשלת אחדות שתכבד את עקרונותיו, לפני שיפנה לבחירות חמישיות. נתניהו האשים את בנט בתאוות שלטון ואמר כי "סגר דיל עם לפיד להיות ראש ממשלה בממשלת שמאל ושמאל קיצוני".
נתניהו חזר על טענה שכבר הביע אתמול כי הדרך לצאת מהפלונטר הפוליטי כרגע היא באמצעות בחירות ישירות לראשות הממשלה. בהצהרה שמסר נתניהו אתמול, אמר כי הוא לא זקוק למנסור עבאס כדי להקים ממשלה.
אחרי שהשניים שוחחו היום, חזר נתניהו להכחיש שתכנן להסתמך על רע"מ ומדבריו עלה כי שיחתם עסקה בבחירות הישירות. "לא בנינו על תמיכת רע"מ. בניגוד למה שאומרים, אנחנו לא רצינו את זה", אמר נתניהו. "אנחנו כן ביקשנו את סיוע כל המפלגות לבחירה ישירה - ואת זה עשיתי ב-24 השעות האחרונות. אם בנט יתמוך בזה, יש רוב לבחירה ישירה. איזו הצדקה יש לא ללכת לזה? חוץ מהאמביציה האישית להיות ראש ממשלה, אין שום הצדקה, לא קיים דבר כזה", הוסיף נתניהו הערב.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
מקדם בחירות ישירות. נתניהו
(צילום: יונתן זינדל)
"עמדתי פשוטה – אני מבקש פתרון שלא יתבסס על תמיכה כזו או אחרת. ניתן לציבור לבחור, עושים את זה בהרבה מדינות. תמיד אומרים שזה משאל עם על נתניהו – תעשו. אני נגד הסתה ובעד הציבור הערבי. אני רוצה להגיע למצב שאנחנו מרכיבים ממשלת ימין, והדרך לעשות זאת בלי להישען על גוף כזה או אחר זה בחירות ישירות", אמר אתמול נתניהו.
בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת בתחילת השבוע רע"מ התנגדה להרכב שהציע הליכוד והפילה את ההצעה. מפלגתו של עבאס תמכה בהצעת הרכב הוועדה של גוש מתנגדי נתניהו לצד הרשימה המשותפת.

"אין ספק שהמהלך שאנחנו מנסים להוביל זה למצות את הפוטנציאל שלנו ככוח פוליטי, לא בימין או בשמאל, שמנסה להשפיע על הסוגיות הבוערות בחברה הערבית", הסביר בריאיון לאולפן ynet אתמול ח"כ עבאס. למרות זאת, עבאס ציין כי רע"מ לא בחרה צד.
"הייתה החלטה נקודתית לגבי הוועדה המסדרת. אני מדגיש את העמדה שלנו: אנחנו לא בכיס של אף אחד, לא בימין ולא בשמאל, כל האופציות עדיין מונחות על השולחן לשלב הבא של ניסיון להרכיב את הממשלה ולעצב את התקופה הקרובה גם בכנסת וגם בממשלה. רע"מ נשארת באותה עמדה, היא מוכנה וזמינה לכל מגע", אמר עבאס.