מיליציית הטרור התימנית הנאמנה לאיראן, החות'ים, תקפה היום (ראשון) שתי ספינות בים האדום שנטען כי היו "חשודות כישראליות".
הספינה הראשונה שהותקפה ונפגעה קל איננה ספינה ישראלית ולא נושאת דגל ישראל, אך כנראה שאחד מבעלי המניות שלה הוא איש עסקים ישראלי. על פי הטלגרף מדובר בספינה שנשאה את דגל איי הבהאמה. המקרה השני היה ככל הנראה טעות בזיהוי - ספינה בריטית, המכונה ספינה מספר 9, שעברה ליד תימן במצר באב אל מנדב נפגעה קשה מטיל קרקע-ים והיא בסכנת טביעה, כשאלפי מכולות שקעו למצולות. אין אנשי צוות ישראלים על הספינה.
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
בכיר בפנטגון אישר לרשת התקשורת הערבית "אל ג'זירה" כי בעקבות התקיפות, המשחתת קרני האמריקנית נקראה לאזור והשמידה כטב"ם שהתקרב אליה בדרום הים האדום. המשחתת שלה לא נגרם נזק, זיהתה לפחות טיל אחד שנורה לעבר ספינה מסחרית ונפל לידה.
יחיא סריע, דובר הכוחות החות'ים אישר את דבר התקיפה וטען כי הספינות שהותקפו הן "ישראליות": "הבוקר התקיים מבצע מכוון נגד שתי ספינות ישראליות בבאב אל מנדב, ספינת Unity Explorer וספינת Number Nine. הספינה הראשונה הותקפה עם טיל ימי והספינה השניה עם כטב"מ. התקיפה הגיעה אחרי ששתי הספינות לא ענו להודעות האזהרה. הכוחות החות'ים ימשיכו למנוע מספינות ישראליות להפליג לים האדום והערבי, עד שתיפסק התוקפנות הישראליות נגד אחינו ברצועת עזה. הכוחות התימנים החות'ים מחדשים את אזהרתם לכל הספינות הישראליות או לאלו שקשורות לישראלים, שהן יהפכו למטרה לגיטימית, אם יפרו את מה שנאמר בהצהרה זו או בהצהרות קודמות".
מאז שהתחילה מלחמת חרבות ברזל, ביצעו החות'ים, ארגון טרור תימני הנהנה מתמיכה איראנית, מספר רב של תקיפות נגד מטרות ישראליות או כאלו שנחשדו מבחינתם כישראליות. בין השאר הופעלו מספר פעמים אזעקות באילת בגלל ניסיונות חדירה של כלי טיס עוינים, תקיפות המיוחסות לכאורה לחות'ים.
2 צפייה בגלריה
ספינה מספר תשע
ספינה מספר תשע
ספינה מספר 9
(צילום: Marinetraffic mick prendergast)
כעת מנסים החות'ים לפגוע בסחר הימי של ישראל – ולמעשה כבר רשמו הצלחה מסוימת, כאשר חברת צים הודיעה בשבוע שעבר כי תנתב אוניות הרחק מהנתיב המותקף בים האדום, בו עוברות ספינות מאסיה לישראל ולאירופה. לפי גורמים בענף הייבוא ההחלטה תביא לעיכובים במשלוחים שיימשכו בין 50-30 יום, תלוי בארץ המוצא ובמכולות.
לפני שלושה ימים דווח על פיצוץ בצנעא, בירת תימן, כשהמטרה הייתה מחסן נשק של החות'ים. דובר צה"ל דניאל הגרי רמז כי ישראל לא הייתה מעורבת בתקיפה הזו.