"צביעות לשמה ופארסה מוחלטת" - כך כינה היום (ב'), בריאיון לאולפן ynet, ח"כ אלי כהן (הליכוד) את תמיכתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ באיכוני שב"כ, אף שכאשר היה באופוזיציה, הוא התנגד להם.
"כשהייתי חבר הקבינט הביטחוני, עמדתי בראש ועדת השרים לנושא איכוני השב"כ, ובהחלט תמכתי וקידמתי את הנושא", אמר כהן, שכיהן בעבר כשר המודיעין. "לאיכוני השב"כ היה תפקיד חשוב במאבק שלנו מול נגיף הקורונה, והם הצילו חיים של יותר מ-700 אנשים, אבל עכשיו, כשיש רק מקרים ספורים, אין צורך בהם".
כשנאמר לו שהשימוש באיכוני שב"כ נועד לבלום התפשטות נוספת של הקורונה, אמר כהן: "נכון לעכשיו, הכלי האפקטיבי ביותר הוא תחקור אנושי. בפיקוד העורף יותר מ-3,000 חיילים וחיילות שמוכשרים לבצע את זה. באיכוני שב"כ יש להשתמש רק אם יש יותר מ-1,000 נדבקים ביום אם נגיע ל-1,000 נדבקים ביום - לא משנה אם יהיו אלו הדבקות בזן החדש או בזנים אחרים - אני כמובן אתמוך באיכוני השב"כ. כרגע זה ספין, לא מעבר לכך".
1 צפייה בגלריה
אלי כהן בריאיון באולפן
אלי כהן בריאיון באולפן
"אין הצדקה לאיכוני שב"כ עם מעט נדבקים"
(צילום: הדר יואביאן)
ח"כ כהן הדגיש שהוא לא מזלזל בחיי אדם. "חשוב להציל גם חיים של אדם אחד", אמר. "אבל כשיש כל כך מעט נדבקים, אין הצדקה להפעיל את הכלי של השב"כ. בנט ולפיד עוסקים בנושא הזה על מנת להסיט את הדיון מנושאים אחרים שהם מאוד מהותיים, וליצור פאניקה. הם לא רוצים לדבר על מה שקורה בימים אלו באירופה בכל מה שקשור לסוגיית הגרעין האיראני. אני הייתי מצפה למאמצים דיפלומטיים ברורים של כל הגורמים הרלוונטיים. צריך לפעול, לא להתרפס, כמו שבנט עשה מול האמריקנים.
ח"כ כהן התייחס גם לדברים הקשים שהוחלפו בישיבת הממשלה אתמול (א') בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר אלי אבידר, ואמר: "לבנט אין תמיכה ציבורית, ולכן אפילו השרים שנמצאים בממשלתו מזלזלים בו".
לדבריו, הדברים שבנט הטיח באבידר באו בעקבות הדברים הקשים שאמר עליו השר באירוע "שבתרבות" שלשום: "לבנט יש מזל, ניתנה לו ההזדמנות להיות ראש ממשלה בממשלת שינוי, והוא לא ממצה את הפוטנציאל שלו", אמר אבידר. בנט הטיח בו: "מי אתה בכלל?". על כך אמר ח"כ כהן: "את שמעת פעם את נתניהו כראש ממשלה פונה למישהו באותו אופן?".