השמיים נסגרים לזרים, איכוני השב"כ חוזרים - והפעם גם מחוסנים מחויבים בבידוד: לאחר שאמש (שבת) אישר קבינט הקורונה את המתווה מול זן האומיקרון, הבוקר ועדת החוקה תדון בכך ותאשר את התקנות. יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב שוקל להקדים חלק מהתקנות ולא לחכות עד הלילה בחצות, המועד הנוכחי של כניסתן לתוקף.
על פי ההחלטה, תיאסר לשבועיים כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו על ידי ועדת חריגים. גם יתר ההחלטות שהתקבלו לאחר שאותרה מאומתת ראשונה בווריאנט הדרום-אפריקני - עובדת זרה שהגיעה ממלאווי - הן לשבועיים.
ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים על פי נהלי משרד הבריאות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי לפחות לשלושה ימים. הם יוכלו להשתחרר מבידוד בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרש להשלים בידוד מלא של 14 יום.
ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי לפחות לשבוע. הם יוכלו להשתחרר מבידוד ביתי בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השביעי שתוצאתה שלילית. מי שלא יבצע את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרש להשלים בידוד מלא של 14 יום. בנוסף הוחלט על הטלת קנסות על נוחתים שלא עברו בדיקת PCR בסיום תקופת הבידוד.
ישראלים ששבו ממדינות שהוגדרו כאדומות יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה יועברו לבידוד במלונית קורונה עד לקבלת תשובה. בינתיים מדובר בשתי מלוניות קורונה - דן פנורמה תל אביב ודן פנורמה ירושלים.
לאחר קבלת תשובה שלילית, יועברו המבודדים במלוניות להמשך בידוד ביתי וביום השביעי יבצעו בדיקת PCR נוספת. בכפוף לתשובה שלילית בבדיקה השנייה, הם ישוחררו מבידוד. בינתיים כוללת רשימת המדינות האדומות 50 מדינות אפריקניות - כל מדינות היבשת כולל איי סיישל, מדגסקר ומאוריציוס, ופרט למדינות צפון אפריקה.
1 צפייה בגלריה
נוסעים לאחר חזרתם לארץ בנתב"ג
נוסעים לאחר חזרתם לארץ בנתב"ג
מחצות: כל החוזרים ייכנסו לבידוד
(צילום: יובל חן )

בנוסף הוחלט כי המדינה תיידע את הישראלים שיוצאים לחו"ל כי ייתכן שינוי בהנחיות בעת שהייתם מחוץ לישראל, וכי הם יישאו באחריות לעמוד בהנחיות העדכניות בעת שובם לישראל.
אחרי כמעט שנה, ישובו איכוני שב"כ - למאומתים שנדבקו בזן החדש. לפי ההחלטה, ייעשה שימוש באיכונים סלולריים שיופעלו על ידי שב"כ למעקב אחר מאומתים שנושאים את הזן "אומיקרון", במטרה לאתר אותם ולקטוע את שרשראות ההדבקה.
לצד זאת החליט קבינט הקורונה על הידוק התו הירוק. בחללים סגורים יוחל מתווה התו הירוק בהתכנסות העולה על 50 משתתפים במקום 100 משתתפים, כיום.
לפחות בינתיים הוחלט כי המופעים והפעילויות בחנוכה יוותרו ללא שינוי, בהתאם למתווה שאושר בשבוע שעבר, תוך הקפדה על כללי התו הירוק ויישום אכיפה מוגברת.
מלשכת ראש הממשלה נמסר כי משרדי האוצר והתיירות יגבשו דרכים כדי לסייע לענף התיירות בהתאם, וכי המדינה תיידע את כל הישראלים שיוצאים לחו"ל כי ייתכנו שינויים בהנחיות בזמן שהייתם מחוץ לארץ - וכי הם יצטרכו לשאת באחריות לעמידה בהנחיות.
בעקבות דרישת שר התיירות יואל רזבוזוב הוחלט כי תוך שבוע תתקבל החלטת ממשלה לפיצוי לתיירות שתכלול את מורי הדרך ומארגני התיירות הנכנסת, לצד הארכת הפיצוי למלונות המתבססים על התיירות הנכנסת. מלבד זאת, שר התיירות המליץ לתת פיצוי כספי לישראלים שבגלל הדרישה לבידוד יחליטו לבטל את הטיסה שלהם לחו"ל בתקופת חנוכה, ולבחון גם פיצוי לחברות התעופה.
שר המשפטים גדעון סער ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון התנגדו למתווה. "ההגבלות על התיירות פוגעות בכלכלה", אמר סער בדיון. "ההגבלות על מחוסנים חוזרים פוגעות במאמץ ההתחסנות. חלק מהמומחים פה נוקטים עמדה הרבה יותר מתונה, ולכן בין השאר אני סבור שלא צריך לאשר פה את ההגבלות האלו.
הן ראש הממשלה והן המומחים שהשתתפו בקבינט הקורונה המליצו להתחסן בהקדם האפשרי. "אנחנו בפתחה של תקופה שתדרוש מאיתנו ערנות רבה", אמרו במשרד הבריאות. "חשוב לשמור על הבריאות ושגרת החיים באמצעות חיסון כלל האזרחים מגיל חמש, תוך קטיעת שרשראות ההדבקה. ️אנו קוראים לאזרחי ישראל להקפיד שבעתיים על חיסון מגיל 5 ומעלה, השלמת החיסון בבוסטר למי שצריכים באופן מיידי, אוורור חללים סגורים, ועטיית מסכות בכל התקהלות".