המשטרה חזרה בה היום (ראשון) מההחלטה להחרים את נשקו של החקלאי הלל בן זכריה שמגדל עדרי בקר בחוות "חלב ודבש" בשטחי פארק הירדן. בשבוע שעבר התלונן כי אדם פלש לשטח המרעה אותו חוכר מידי המדינה, ומצא את עצמו כחשוד בעקבות תלונה שהגיש הפולש לכאורה.
בן זכריה סיפר כי אקדחו האישי הוא אמצעי ההגנה היחיד שעומד לרשותו, והוא הושב לו לאחר התערבותם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - שזעם על התנהלות המשטרה - ושל ח"כ יצחק קרויזר שליווה אותו הבוקר אל הביקור בתחנת המשטרה בקצרין.
אז טען החקלאי כי הקצין שהורה על החרמת נשקו האישי נקם בו לאחר שנאלץ להגיע לדיון דחוף בוועדה לביטחון לאומי בכנסת, ולספק הסברים על אודות התנהלות המשטרה בטיפול בתלונותיו. במשטרה שללו את הטענה: "האיש שלף נשק תוך כדי ויכוח ואיים על מתלונן נגדו".
1 צפייה בגלריה
החקלאי מהגולן בו נקם קצין המשטרה
החקלאי מהגולן בו נקם קצין המשטרה
"אדם העמיד העמיד קרוואן וארוחת בוקר בשטח שלי". תיעוד הפלישה
התקרית בין המשטרה לבן זכירה החלה ביום רביעי, לאחר שהזעיק את השוטרים בשעות הבוקר המוקדמות. "בסביבות השעה 5:00 בבוקר קיבלתי טלפון מאחד החקלאים באזור שדיווח על אדם שחונה בכניסה לחווה עם נרגילה והעמיד קרוואן וארוחת בוקר בשטח שלי. ביקשתי ממנו לזוז מהשביל כי צריכות להיכנס משאיות למרעה וזה שטח פרטי. הבן שלו הוציא נבוט מהאוטו כאיום והאבא החזיר אותו לרכב", סיפר.
"התקשרתי למשטרה שתתערב אבל אחרי ויכוח בן כמה דקות, אותו אדם התחיל להתקפל ונסעתי משם. אחר כך ראיתי שהוא התקדם וחנה במקום אחר". כעבור כעשר דקות חלף בן זכריה שוב בכביש הראשי שמוביל לאדמות המרעה שלו, והבחין בניידת משטרה שהגיעה בעקבות תלונתו ותחקרה את הנהג: "הוא התלונן שאיימתי עליו עם הנשק שלי. השוטרים בן רגע התהפכו וקפצו עליי, ואיימו שהאקדח יוחרם ממני".

בן זכריה תיאר כי היה המום כיצד "תלונה נגדית הכי קטנה של אדם שאני התלוננתי נגדו בכלל, ויש לי תיעוד בווידאו וגם תמונות שמוכיחות שהוא חוסם את הדרך ונמצא בשטח שלי ויש לי גם עד לאירוע ולאיומים כלפיי, הופכת אותי לאשם ואני נדרש להיענש ולאבד ובמשטרה יעשו הכול כדי להשאיר אותי בלי הגנה".
הוא הוסיף כי "אני רוצה להודות לכל הגורמים שפעלו מאחורי הקלעים ולמפקד התחנה, ואנחנו באמת יכולים לישון כעת בשקט. אני מודה על התערבותו המשמעותית של השר איתמר בן גביר, יו"ר הועדה לבטחון לאומי בכנסת ח"כ צביקה פוגל ולח"כ איציק קרויזר שפעלו במהירות כדי להחזיר לי את הנשק ואת היכולת להגן על עצמי והמשפחה ולשמור על המרעה. אני שמח שהמשטרה הבינה בסוף את הסיטואציה ופעלה טוב יותר מהעבר".
ח"כ קרויזר, שנכח כאמור בפגישה בתחנת המשטרה, אמר כי "לאחר האירוע בשבוע שעבר כשפלשו עבריינים לשטח החווה ונשקו של החקלאי נלקח ממנו, נשקו הוחזר לו והוא יכול לחזור לחווה ולשמור על שטחי מדינת ישראל, על משפחתו ולחזור לישון בשקט. אני רוצה להודות לשר בן גביר שהמדיניות שלו של אפס סבלנות כלפי טרור חקלאי וגיבוי מלא לחקלאים ששומרים על אדמות המדינה".