כך נלחמים בפשיעה החקלאית? כשבוע לאחר שהמשטרה נדרשה להגיע לדיון דחוף בוועדה לביטחון לאומי בכנסת, ולספק הסברים על אודות התנהלותה בטיפול בתלונותיו של חקלאי שמגדל עדרי בקר בחוות "חלב ודבש" בשטחי פארק הירדן, הוא טען אתמול (רביעי) כי הקצין שזומן למשכן הורה כנקמה על החרמת נשקו האישי. במשטרה שללו את הטענה: "האיש שלף נשק תוך כדי ויכוח ואיים על מתלונן נגדו".
הפשיעה החקלאית - כתבות נוספות
"קיבלתי בסביבות השעה 5:00 בבוקר טלפון מאחד החקלאים באזור שדיווח על אדם שחונה בכניסה לחווה עם נרגילה והעמיד קרוואן וארוחת בוקר בשטח שלי", סיפר ל-ynet החקלאי הלל בן זכריה. "ביקשתי ממנו לזוז מהשביל כי צריכות להיכנס משאיות למרעה וזה שטח פרטי. הבן שלו הוציא נבוט מהאוטו כאיום והאבא החזיר אותו לרכב. התקשרתי למשטרה שתתערב אבל אחרי ויכוח בן כמה דקות, אותו אדם התחיל להתקפל ונסעתי משם. אחר כך ראיתי שהוא התקדם וחנה במקום אחר".
כעבור כ-10 דקות, חלף בן זכריה שוב בכביש הראשי שמוביל לאדמות המרעה שלו, והבחין בניידת משטרה שהגיעה למקום בעקבות תלונתו ותחקרה את הנהג. "מסתבר שהוא התלונן בחזרה שאיימתי עליו עם הנשק שלי, והשוטרים בן רגע התהפכו וקפצו עליי, דרשו שאתלווה אליהם מיד, ואיימו שהאקדח יוחרם ממני".
2 צפייה בגלריה
החקלאי מהגולן בו נקם קצין המשטרה
החקלאי מהגולן בו נקם קצין המשטרה
הפולש לשטח של החקלאי
בתחנת המשטרה בקצרין פגש בן זכריה בקצין שמוכר לו היטב, רב-פקד אלכס זרובל, נציג המשטרה שנדרש להגיע בשבוע שעבר לירושלים ולהסביר את התנהלות התחנה באירועי עבר שבהם עמד החקלאי מול פורעים עבריינים, שאיימו עליו בגרזן, פלשו לשטחו ואף הותירו אחריהם מכתבי איומים עם מכל בנזין וכדורי אקדח.
אחרי ארבע שעות של חקירה תחת אזהרה, התבקש בן זכריה למסור את נשקו האישי - האמצעי היחיד שיכול להגן על חייו בחווה הבודדת בגליל שנתונה למתקפות אלימות, איומים ברצח וניסיונות הצתה ופגיעה חוזרת מצד חברי כנופיה מטובא זנגרייה שטוענים לבעלות על שטחי המדינה ומנסים לגרום לו לנטוש את האדמה.
2 צפייה בגלריה
מאבק על הקרקע בדרום הגולן
מאבק על הקרקע בדרום הגולן
הפשיעה החקלאית בצפון נמשכת (ארכיון)
"כשנכנסתי למשרד של קצין המשטרה, הדבר הראשון שאמר זה שהוא שמח מאוד שהאירוע הזה קרה, כי גם ככה אני צריך להביא לו את הנשק עוד מהפעם הקודמת שחקרו אותי, ושלא רצה לפתוח את הנושא בוועדה בכנסת בשבוע שעבר", סיפר בן זכריה בתסכול. "הוא היה נראה מאוד מבסוט שיכול לנקום בי, זה אירוע הזוי לגמרי".
לדברי החקלאי, הוא המום כיצד שוב מתגלה ש"תלונה נגדית הכי קטנה של אדם שאני התלוננתי נגדו בכלל, ויש לי תיעוד בווידאו וגם תמונות שמוכיחות שהוא חוסם את הדרך ונמצא בשטח שלי ויש לי גם עד לאירוע ולאיומים כלפיי, הופכת אותי לאשם ואני נדרש להיענש ולאבד ובמשטרה יעשו הכול כדי להשאיר אותי בלי הגנה".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "התקבלה תלונה במשטרה בגין איומים כנגד שומר אדמות המרעה לאחר שבעל עסק מקומי מסר כי במהלך ויכוח ביניהם הנ"ל הוציא את נשקו ואיים על המתלונן.
"בתוך כך, הוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה על מנת למסור את גרסתו על אודות האירוע ונשקו נלקח לבדיקה כחלק משרשרת פעולות הכרחית לאיסוף ראיות בתיק. בתום החקירה ובהתאם לממצאים, תתקבל החלטה בנוגע לנשקו. נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות תוך גיבוש כלל הראיות על מנת להגיע לחקר האמת".
פורסם לראשונה: 21:24, 28.06.23