ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קרא הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet Live להסלים את המחאה נגד המהפכה המשפטית. "זו מלחמה ובמלחמה הזאת צריכים לעשות דברים שהם בלתי נמנעים ולפעמים הם לא נעימים, אבל הם הכרחיים. אני מצפה שהם יילכו ויחריפו ויתרחבו, אני צופה להשתתפות אדירה של מאות אלפים בימים הקרובים כדי לחסום את חבורת הפושעים הזאת", הוא אמר.
אולמרט תקף את הממשלה ואת העומד בראשה, בנימין נתניהו. "זאת חבורה של בריונים, אלימים, מסוכנים, קיצוניים, אנטי-דמוקרטיים, ביניהם יש טרוריסטים מורשעים ואי אפשר לשחק את המשחק הזה לפי הכללים שיהיו נוחים לפושעים האלו", הוא אמר. על נתניהו אמר כי "בן גביר הוא אחיו התאום. עשרות שנים נתנו מחיינו כדי שתהיה המדינה הכי משגשגת והכי מצליחה ובטוחה בעולם ומה שאנחנו רואים לפנינו זה חבורה של כלומניקים, שרי טיק טוק שיודעים רק דבר אחד: לפגוע בכל מי שלא חושב כמוהם".
1 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"אחיו התאום". בן גביר ונתניהו
(צילום: EPA)
לדבריו, כדי להיאבק במהפכה "צריך להשתמש בכלים לא שגרתיים". על חסימת נתיבי איילון במשך שעות אמש, אמר כי "אם אלף נהגים נתקעים בפקק לעוד שעה או שעתיים, זה בהחלט מחיר לגיטימי ומקובל".
הוא הוסיף שההפגנות לא צריכות להיות אלימות, אבל "אם הממשלה הזאת תמשיך להשתולל ותמשיך לחוקק חוקים אנטי-דמוקרטיים, שיצרו מצב שעוד חודש או חודשיים כבר אי אפשר יהיה להפגין משום שיוציא צווי מאסר מנהליים לאנשים, אז לא תהיה ברירה, יהיה אלא להחריף את האמצעים". לדבריו, הממשלה היא "ממשלת בן גביר, זו לא ממשלת נתניהו, נתניהו אין לו מה להגיד כמעט, הוא סמרטוט שמנפנפים בו כדי להטעות או כדי להוליך שולל. הוא סמרטוט שמנפנפים בו בן גביר וסמוטריץ'. אי אפשר לסמוך עליו כי לא הוא מחליט".

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיב לדברי אולמרט ואמר כי הוא "דורש התערבות רפואית דחופה". על חסימות הכבישים במחאה, הוא אמר כי "חסימת כבישים זה דבר לגיטימי כחלק ממחאה, זו מהותה של דמוקרטיה. מה שהיה אתמול היה מעבר לחסימת כביש, זו הייתה השתוללות של האנשים שמובילים את זה. זיקוקים, מדורות, אלימות כלפי אנשים, זה משהו שלא אמור להיות. אתה חוסם כביש? שב על הרצפה, תבוא משטרה תפנה אותך עם מכת"זית, פרשים, כמו שעושים לחרדי ישראל, ככה נראות מחאות קשות".
סוכות התייחס גם להצהרת מפקד מחוז תל אביב עמי אשד אמש, שבה הודיע כי הוא פורש מהמשטרה ומתח ביקורת על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "הנאום של עמי אשד אתמול היה נאום סופר פוליטי. אני חושב שכל אזרח ששמע את הנאום הזה הבין מאיפה הגיע המקום שלא רצו שעמי אשד ימשיך בתפקידו, אם אתה ניצב במשטרה, אתה לא יכול להיות אדם פוליטי בצורה כל כך בוטה, לעמוד עם מדים ולבקר את הממשלה מול המצלמות", הוא אמר. "ראינו בחודשים האחרונים איך הוא התקבל בחיבוקים ושירים בתוך המחאות האלה, שיתכבד ויתמודד לכנסת, אנחנו מאוד נשמח".
לדבריו, "הז'אנר הזה של קצינים ממורמרים שמתראיינים ביום שאחרי שהם הודחו מתפקיד הוא דבר די בזוי. הרי אם הדברים האלה היו נכונים, למה לא אמרת אותם בזמן אמת? למה לא דפקת על השולחן ויצאת אז לתקשורת? הוא קיווה עד הרגע האחרון שהוא יישאר בתפקיד שלו".