רב בכיר, הנחשב למקורב הן ליו"ר ש"ס אריה דרעי, הן ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר והן לשר התקשורת שלמה קרעי, השתלח אמש (שבת) בחריפות בשיעורו השבועי ביו"ר הכנסת החדש, אמיר אוחנה מהליכוד, ואמר כי הוא "נגוע במחלה". על מצעד הגאווה אמר כי מדובר ב"בהמות שהולכות על שתיים".
"יגיע זמן שישאלו כל אחד: אתה שייך למצעד הגאווה או מצעד הענווה?", אמר הרב מאיר מאזוז, ראש מוסדות "כסא רחמים", בשיעורו השבועי. "להתרחק מזה! אתה רואה אנשים הולכים ומתפארים, מצעד הגאווה בירושלים". הרב המליץ לתושבי העיר: "סגור את החלונות, תאמר לילדים: יש פה מצעד הבהמות, איו לכם מה להסתכל עליו. יש פה בהמות הולכות על שתיים. מה נעשה להם?".

3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
השבעת הממשלה ה-37 במליאת הכנסת
הרב מאזוז, ויו"ר הכנסת אוחנה
(צילום: ערוץ כנסת)
בהמשך הזכיר הרב את יו"ר הכנסת אוחנה בלי להזכירו בשמו ורמז כי אסון מירון נגרם בגלל נטייתו המינית, כמי שהיה אחראי על ההילולה כשר לביטחון הפנים: "לפני שנתיים היה משהו בל"ג בעומר ואומרים ששר הדתות או איזה שר שם שממונה על מירון הוא בעצמו נגוע במחלה הזאת. אז זה שאלה מה שקרה לנו? קרה!".
מאזוז הוא מבכירי רבני עדות המזרח, מקורב כאמור לדרעי, לבן גביר ולקרעי, ובבחירות האחרונות תמך הן בש"ס והן בעוצמה יהודית וקרא להצביע להן.
בתוך כך, ברוך מרזל, איש הימין הקיצוני ועד לא מזמן חבר במפלגת עוצמה יהודית, צייץ בחשבון הטוויטר שלו "חילול ה'" בתגובה לתמונה של בן גביר עם אוחנה. בן גביר, שנראה בתמונה מחובק על-ידי אוחנה, כתב: "מזל טוב לחברי אמיר אוחנה על היבחרו למועמד הקואליציה ליו"ר הכנסת. איש גדול עם לב גדול והאיש הנכון לתפקיד החשוב הזה".
3 צפייה בגלריה
ברוך מרזל בהלוויתו של עו"ד אליקים העצני
ברוך מרזל בהלוויתו של עו"ד אליקים העצני
ברוך מרזל
(צילום: יואב דודקביץ' )
עוד במהלך קמפיין הבחירות האחרון, לאחר שבן גביר החל לפנות לקהלים חדשים - חלקם גם חילונים, יצאו מרזל ושותפם הנוסף ח"כ לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי נגד בן גביר, וטענו כי אינו מייצג יותר את עוצמה יהודית ואת דרכו של הרב כהנא. השניים אף הצהירו כי לא הצביעו לעוצמה יהודית בבחירות. בחודשים האחרונים הם עמלים על הקמת מסגרת פוליטית חדשה שלא תשנה את ערכיה, כדבריהם.
אוחנה, היו"ר הראשון מקרב קהילת הלהט"ב, נשא עם בחירתו ביום חמישי נאום שבו הבהיר כי חרף התבטאויות חברי הקואליציה, הכנסת לא תפגע בקהילה. אוחנה, שהודה בדבריו לבן זוגו אלון ולילדיהם דוד ואלה, הבהיר: "הכנסת הזאת, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה. נקודה".
על רקע האמירות השנויות במחלוקת נגד להט"ב של חבריו לקואליציה, אמר אוחנה כי "אם יש נער או נערה שמסתכלים היום על ההשבעה כאן, דעו שלא משנה מי אתם או מאיפה אתם בכוחכם להגיע לאן שתרצו". בעת שאוחנה דיבר על קהילת הלהט"ב ועל בן זוגו, חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש (יהדות התורה) הרכינו את ראשם.
3 צפייה בגלריה
חברי הכנסת גפני ופרוש מרכינים ראש בזמן נאומו של יו"ר הכנסת הנכנס אמיר אוחנה
חברי הכנסת גפני ופרוש מרכינים ראש בזמן נאומו של יו"ר הכנסת הנכנס אמיר אוחנה
חברי הכנסת גפני ופרוש מרכינים ראש בעת נאום אוחנה
(צילום: חזקי ברוך, ערוץ 7)
אוחנה נבחר לתפקיד על רקע כוונת הצהרתה של השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית), שאמרה כי באמצעות התיקון המתוכנן לחוק האפליה, רופא יוכל שלא להעניק טיפול שנוגד את אמונתו. חבר מפלגתה, שמחה רוטמן, אמר בנוסף כי בעל מלון דתי יוכל לבחור שלא לארח קבוצת הומואים, "אם הדבר מנוגד לאמונתו ופוגע ברגשותיו הדתיים".
מלשכתו של בן גביר נמסר: "שמח מאוד להיות חבר של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. הוא אדם ראוי, ערכי, אוהב ישראל גדול ופועל למען עם ישראל. חילול השם זה להעליב אנשים ולבזות אותם, וכבר אמרו חכמנו שמוטב לו לאדם להטיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים".
מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי מסר כי "אלו דברי שנאה והסתה המכשירים את מקרה האלימות הבא נגד להט"ב. אותו רב שאובססיבי זה שנים לקהילה הגאה, שוב חושף את משנתו החשוכה, האלימה והלהט"בופובית באמירות נבזיות שהיה מוטב אם יסתלקו מהעולם על רקע זהותו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. ההלכה היהודית היפה 'ועשית לך רב' מקבלת משנה תוקף במקרה הזה - האם זה הרב הראוי שציבור גדול ומשמעותי ילך אחריו? הרב מאזוז, לא אתה ולא אף שותף לשנאה המזוקקת הזו יזיז אותנו מילימטר אחורה".
פורסם לראשונה: 23:12, 31.12.22