2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו הנחה את המשטרה וצה"ל לגייס כוחות נוספים
(צילום: יובל חן)
לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה אמש (שישי) כי הוא "מעודכן בפרטי הפיגוע בתל אביב", שבו נרצח אלסנדרו פאריני (35), תייר מאיטליה, ונפצעו שבעה נוספים באורח בינוני וקל. לפי הודעת הלשכה, "ראש הממשלה הנחה את משטרת ישראל לגייס את כל פלוגות מג"ב במילואים ולצה"ל לגייס כוחות נוספים אל מול מתקפת הטרור". נתניהו הוסיף כי הוא "קורא לאזרחים להישמע להנחיות כוחות הביטחון".
במג"ב ובמשטרה דנים כעת כיצד ליישם את הנחיית נתניהו, ומציינים כי מתוך 28 פלוגות המילואים כרגע מגויסות רק שש, מתחילת הרמדאן. ארבע פלוגות נוספות קיבלו אתמול זימון להגיע למילואים כבר ביום ראשון הקרוב. במג"ב טוענים כי משמעות ההנחיה של נתניהו היא גיוס מיידי של קרוב ל-2,000 לוחמי מג"ב במילואים. מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, הנחה כבר אמש להכניס את כל הפלוגות ברחבי הארץ לכוננות, והן במוכנות להקפצה מיידית.
במג"ב הבהירו כי גיוס המילואים יהיה של ארבע פלוגות, צעד עליו החליטו במשטרת ישראל כבר ביום חמישי - לפני שני הפיגועים ביממה האחרונה. מיום ראשון 10 פלוגות מילואים של מג"ב יפעלו ברחבי הארץ ו-18 הפלוגות הנותרות יהיו במוכנות לגיוס מיידי.
2 צפייה בגלריה
עימותים בחווארה
עימותים בחווארה
נתניהו הנחה על גיוס כל פלוגות המילואים במג"ב
(צילום: EPA)
ההודעה מטעם נתניהו הגיעה דקות לאחר שתייר בן 36 מאיטליה נרצח הערב מדריסה בטיילת בתל אביב, ו-7 נוספים נפצעו. המחבל, ערבי-ישראלי מכפר קאסם, שרכבו התהפך לאחר מכן באזור צ'ארלס קלור, נוטרל ומת בזירה על-ידי קצין משטרה ופקחי עיריית תל אביב שהיו בסמוך.
לפי החשד, המחבל האיץ לעבר קבוצת תיירים בטיילת עם רכבו, ופגע בהם. אחרי שרכבו התהפך קצין המשטרה הגיע למקום, וכשזיהה שהנהג הדורס מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו - הוא ירה בו ונטרל אותו.
מהמשטרה נמסר כי "רכב שנסע מצפון לדרום פגע בארבעה בני אדם סמוך לטיילת צרלס קלור. קצין משטרה שהיה בתחנת דלק סמוכה שמע רעש והבחין ברכב הפוך, ובמספר אנשים שרועים על הרצפה. השוטר ניגש לרכב יחד עם פקחי סל"ע של עיריית ת"א וזיהה כי הנהג מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו. השוטר והפקחים נטרלו את הנהג והרגו אותו".
פורסם לראשונה: 23:06, 07.04.23