בסוף השבוע התקיימה בסין הקרנת הבכורה של "המיניונים 2: עלייתו של גרו", יותר מחודש אחרי שהסרט הגיע לישראל. בדיונים ברשתות החברתיות בסין גילו הגולשים שהצנזורה בארצם שינתה את הסוף של סרט האנימציה הפופולארי – כדי שיתאים לערכי המדינה הקומוניסטית.
2 צפייה בגלריה
מתוך "המיניונים 2: עלייתו של גרו"
מתוך "המיניונים 2: עלייתו של גרו"
מתוך "המיניונים 2: עלייתו של גרו"
הסרט "עלייתו של גרו" מתרחש בשנות ה-70 בסן פרנסיסקו ועוקב אחרי ילדותו של גרו, שהמיניונים הם המשרתים שלו. הסרט מתאר כיצד גרו הפך לנבל-על והכיר את ה"מנטור" שלו - וויילד נאקלס. בסיום הגרסה המקורית של הסרט וויילד נאקלס מזייף את מותו, ונמלט מהחוק ביחד עם גרו. בגרסה הסינית וויילד נאקלס נשלח לכלא – וגרו חוזר למוטב והופך לאיש משפחה.
הצופים הסינים דיווחו שבסיום הסרט הצנזורים הוסיפו כתוביות, שבהן סיפרו לקהל שוויילד נאקלס נתפס ונשלח ל-20 שנות מאסר בעקבות שוד. בכלא הוא "התאהב במשחק" והקים להקת תיאטרון. גרו, כך לפי הצנזורה הסינית, "חזר למשפחתו" והפך לאב לשלוש בנות – וזהו "ההישג הגדול ביותר שלו". הגולשים לעגו לגרסה הסינית. "הסיפור האמיתי מתרחש בעולם מקביל", כתב אחד מהם.
סין מגבילה את מספר הסרטים הזרים שמוקרנים בבתי הקולנוע שלה, ולעיתים מצנזרת תכנים כדי שישרתו את השלטון הקומוניסטי. בתחילת 2022 הבחינו סינים שצפו בגרסה המקורית של "מועדון קרב" שהסיום המקורי של הסרט שונה מהגרסה שהוקרנה בסין.
בסיום הסרט מ-1999 שניים מהגיבורים (אדוארד נורטון והלנה בונהאם קרטר) עומדים מול החלון וצופים בבניינים מתפוצצים - כחלק מהתוכנית האנרכיסטית להשמיד את תרבות הצריכה. בגרסה הסינית המשטרה ממהרת לסכל את המזימה ולעצור את האחראים.