כמה פעילי מחאה נגד המהפכה המשפטית חסמו הבוקר (יום שני) את דלת ביתה של חברת הכנסת טלי גוטליב בגבעת שמואל. בשלב מסוים, כשזו יצאה אליהם וביקשה שיעזבו כדי שתוכל לקחת את בתה בעלת הצרכים המיוחדת למסגרת, הם השיבו לה: "את נשארת היום בבית, תמצאי מי שייקח את הילדה". בהמשך נעצרו שם שני מפגינים.

1 צפייה בגלריה
גוטליב והמפגינים מחוץ לביתה
גוטליב והמפגינים מחוץ לביתה
גוטליב והמפגינים מחוץ לביתה
בתגובה תקף ראש האופוזיציה יאיר לפיד את המפגינים. "אני מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח"כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת", אמר. "זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק".
גוטליב עצמה אמרה הבוקר ב-ynet radio כי המפגינים מחוץ לביתה הם "מופרעים, חיות אדם". לדבריה, "פתחתי את הדלת ב-6:10, ואני גרה בבניין, לא באיזו וילה שיש לה גדר ששם המפגינים יפגינו כאוות נפשם. האנרכיסטים ישבו בכניסה לדלת של הבית שלי, כשהוצאתי שקית זבל עם כותונת לילה שלי. סגרתי את הדלת והתקשרתי למשטרה, אחר כך אמרתי להם שיהיו בשקט כי יש לי ילדה אוטיסטית בתפקוד נמוך. זה מה שהניע אותי".
לדבריה, "הבת שלי עכשיו במסגרת, ברוך השם. כבר שמעתי מהמטפלים שלה שהמצב של הידרדר כתוצאה מההפגנה הזו, זה ערער בה את השגרה והביטחון. מי הבהמה הזו, תת-רמה של בן אדם שמעז לדבר בצורה כזו לכלוא אותי כליאת שווא בבית שלי? בשם מה?".
בפתח הדיון בוועדת החוקה, ח"כ גוטליב אמרה על התקרית: "אם חלילה הייתי מאבדת עשתונות זה היה עלול להיגמר ברע, לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי. קחו אוויר ותעשו את זה נכון. תפגינו כאוות נפשכם, אבל בהתאם לחוק". ח"כ אורנה ברביאי (יש עתיד) קראה לה בתגובה, "אם את רוצה למגר אלימות, זה צריך להיות מכל הכיוונים. חזרי בך מקשירת הקשר בין נשיאת העליון אסתר חיות לפיגוע הטרור, זה התחיל את ההסתה". גוטליב דחתה את דבריה של ברביבאי בכעס ואמרה "ממש לא, אני עדיין קושרת בינה לבין הפיגוע - אז צריך לרצוח אותי?".
גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה: "כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית. המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה - להצביע. אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן".
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שמחוץ לביתו התקיימה מחאה גם כן, מסר כי "הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם. אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה".
המפגינים נשאו בין היתר שלטים שבהם כינו את גוטליב "מייצגת אנסים", זכר לתפקידה כעורכת דין לפני שנבחרה לכנסת. נציין כי במקביל חסמו מפגינים גם את דלתו בית של חבר הכנסת יואב קיש ברמת גן, ושם נעצרו שישה מהם. הבוקר נחסם גם רכבו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ביציאה ממאחז פני קדם שבו הוא מתגורר בגוש עציון, ומפגינים מחו גם מחוץ לבתיהם של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ושר החקלאות אבי דיכטר.
בכתבה זו שולבו חומרים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום