4 צפייה בגלריה
טלי גוטליב ואסתר חיות
טלי גוטליב ואסתר חיות
טלי גוטליב ואסתר חיות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) האשימה הלילה (בין שבת לראשון) את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בפיגוע הדריסה בשכונת רמות בירושלים. "אני מאשימה אותה בתחושת הכאוס בעם ישראל ובהרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק", צייצה גוטליב בחשבון הטוויטר שלה.
לדבריה, "היא הפחידה מפני ממשלת ימין - לא מפני הרפורמה. אז מה אם יהיה כאן כאוס, אז מה אם אויבינו יזנבו בנו כי יזהו חולשה בקרבנו, הכול כשר בדרך למיטוט שלטון ימין". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דברי חברת מפלגתו הבוקר, ודחה את ההאשמות כלפי חיות. "מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלסטיני ולא אף אחד אחר", מסר.


אחרי תגובות רבות, גם מאנשי ימין, שקראו לה למחוק את הציוץ, גוטליב הוסיפה את הדברים הבאים: "גבירתי הנשיאה. תביני. כמו שלי יש אחריות גם לך יש. כשאת מפחידה מפני מעשים לגיטימיים של שלטון ימין, במילים קשות מאוד, כשאת ממרידה חצי מהעם כנגד חצי אחר, את משמחת את אויבינו. תוך כך את מעוררת כאוס בתוכנו ובוודאי מעוררת את המחבלים בקרבנו לחולל כאן חורבן".
גם בריאיון ל-ynet radio הבוקר, עוד לפני ההודעה של נתניהו, גוטליב לא חזרה בה. "ספציפית הנשיאה חיות חרחרה את המצב אליו הגענו עד הלום. במצב המדיני שלנו, החברתי שלנו, אל מול עיניהם של האויבים, כן, היא מעוררת אותם מתרדמתם. המצב שאנחנו נמצאים בו, האויב מסתכל עלינו, האויב מזנב בנו, זה מה שאתם לא מבינים", אמרה לישי שנרב ושרון כידון.
חברת הכנסת מהליכוד אף טענה כי אף גורם מסביבת נתניהו, שכאמור דחה את דבריה, לא שוחח עימה וביקש ממנה לחזור בה: "ממש לא. מה פתאום. מכירים אותי מספיק בשביל לדעת שכשאני אומרת משהו אני אומרת אותו בשום שכל ואחרי שאני חושבת עליו הרבה מאוד".
היא קיבלה גיבוי גם מחבר הממשלה, שר המורשת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית, שסירב לגנות את דברי גוטליב. "לבית המשפט יש בהחלט אשם תורם. היא לא האשמה המרכזית, אבל יש לה אשם תורם", אמר בריאיון לערוץ 13 הבוקר. עם זאת, חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד הבהיר, בדומה לראש הממשלה, בריאיון ל-ynet radio: "מי שאשם בפיגוע זה אך ורק המחבל ושולחיו ולא אף אחד אחר".

4 צפייה בגלריה
ישיבת  סיעה הליכוד
ישיבת  סיעה הליכוד
נתניהו דחה את דברי חברת מפלגתו. "המחבל אשם"
(צילום: יואב דודקביץ')
בחודש שעבר, על רקע העימותים בנוגע למהפכה המשפטית, נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" כי חיות אמרה למקורביה שאם תוכנית נתניהו-לוין, כמו שהיא, תתקבל בכנסת בקריאה שנייה ושלישית - היא תתפטר מתפקידה כחצי שנה טרם פרישתה הרשמית. חיות, באמצעות יועצת התקשורת שלה, הכחישה את הדברים.
בעקבות האיום של חיות, צייצה אז גוטליב: "גבירתי הנשיאה חיות. תתפטרי כבר עכשיו. את לא עושה לנו שום טובה. אל תאיימי עלינו בהתפטרות אם נחוקק את חוקי הרפורמה. פשוט תתפטרי. לא אהיה עצובה אפילו לא קצת. חרחרת ריב ומדון בעם ישראל, זה מה שעשית. נורא, פשוט נורא".
4 צפייה בגלריה
אשר מנחם פלאי ז"ל, יעקב ישראל פאלי ז"ל
אשר מנחם פלאי ז"ל, יעקב ישראל פאלי ז"ל
אשר מנחם ויעקב ישראל פלאי
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
אלתר שלמה לדרמן הנרצח בפיגוע בשכונת רמות בירושלים
אלתר שלמה לדרמן הנרצח בפיגוע בשכונת רמות בירושלים
אלתר שלמה לדרמן
בפיגוע שאירע בשישי האחרון נרצחו אשר מנחם (8) ואחיו הקטן יעקב ישראל (6), שניים משמונת ילדי משפחת פלאי. יעקב הובא שלשום למנוחות, ואמש מאות ליוו בירושלים את אחיו אשר בדרכו האחרונה. במקביל התקיימה גם הלווייתו של הנרצח השלישי בפיגוע, האברך אלתר שלמה לדרמן (20).
המחבל, חוסיין קראקע (31), התנגש עם רכבו בתחנת אוטובוס בצומת - וחוסל על ידי שוטר לא בתפקיד ושוטר נוסף שהגיע למקום. מלבד הנרצחים, פצע קראקע ארבעה בני אדם נוספים, בהם אביהם של שני האחים.