במשטרה ממשיכים לחקור הבוקר (יום ג') את החשד שלפיו תושב אשדוד אנס נערה בת 14 עם צרכים מיוחדים בביתו. "הילדה מרוסקת, המשפחה מפורקת", אמר דודה של הנערה בריאיון לאולפן ynet. קצינת המשטרה שעומדת בראש החקירה אמרה: "זה אירוע חמור, החשוד נעל אותה בתוך הדירה".
החשוד, איגור אולסיק (41), הובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון. הוא הודה בתקיפת הנערה, אך הכחיש אונס. "הזמנתי אותה לבית, לא משכתי אותה", אמר אולסיק בחקירתו. במשטרה חושדים כי אולסיק היה נתון תחת השפעת סמים ואלכוהול. "כל הדרך לביתו היא התנגדה וצעקה", אמר בדיון נציג המשטרה. "הוא מודה שנעל את הדלת, היא ניצלה שעת כושר וברחה. הוא גם אמר לה 'אל תספרי'".
השופטת דורית בונדה האריכה את מעצרו של אולסיק בשישה ימים, וציינה בהחלטתה: "הקטינה מגוללת את סיפור המעשה בפרוטרוט ומציינת בעדותה מיקומים ותיאורים נוספים. מהשלב הראשוני היא התנגדה ולדבריה הוא תפס אותה ולקח אותה. היא מספרת כי לאורך כל הדרך, עוד בטרם עלו לדירה, ביקשה ממנו שיעזוב אותה. הוא הכניס אותה לדירתו, נעל את הדלת ולאחר מכן ביצע את המעשים המיוחסים לו. בעדותו הוא קושר עצמו לאירוע, אך מכחיש שאנס אותה וכי חשב שהיא מבוגרת".
3 צפייה בגלריה
איגור אולסיק החשוד באונס הנערה באשדוד
איגור אולסיק החשוד באונס הנערה באשדוד
תיעוד המעצר של איגור אולסיק

החקירה העלתה כי הנערה הלכה אתמול ברחוב ברובע ו' בעיר, ולפתע יצא החשוד לרחוב וביקש ממנה להיכנס לביתו. לפי החשד, האיש ניצל את תמימותה של הנערה ותקף אותה מינית. בשלב מסוים הנערה הצליחה לצאת מדירתו של החשוד, שבה לביתה וסיפרה לאחותה על התקיפה. משפחת הנערה פנתה מיד למשטרה, ובתוך זמן קצר החשוד נעצר.
אמה של הנערה אמרה ל-ynet: "היא אמרה לו 'אני לא מכירה אותך' והוא ענה לה 'את אישה שלי' והכניס אותה לבית שלו. הילדה שלי עברה טראומה מאוד גדולה, הוא ריסק לי את הילדה. אנחנו מנסים עכשיו לטפל בה ולשקם אותה, זה לא פשוט. כל הלילה היא דיברה לעצמה ושחזרה את מה שהוא עשה לה, זה דבר מחריד ביותר".
האם אמרה עוד: "צריך לסרס את הבן אדם, להשאיר אותו בכלא לכל החיים. אחרי שקרה מה שקרה היא רצה הביתה וכאן התמוטטה לי. האיש הזה רמס לי את הבית, את המשפחה, את הילדה שלי. מי חשב שדבר כזה יכול לקרות? ברוך השם היא זיהתה את הבית וככה תפסו את המנוול שיכול היה להרוס עוד ילדות קטנות. הבת שלי הייתה ממש גיבורה, ברוך השם היא הצליחה לספר ולהראות הכול לשוטרים".
3 צפייה בגלריה
אמא של הנערה בת ה14 שנחטפה ונאנסה באשדוד
אמא של הנערה בת ה14 שנחטפה ונאנסה באשדוד
"צריך לסרס אותו". אמה של הנערה
(צילום: בראל אפרים )

ראש משרד החקירות במשטרת אשדוד, פקד ריקי ממן, גבתה מהנערה עדות ראשונית. "היא חזרה מבית הספר, הלכה ברחוב, ואז החשוד פנה אליה והוביל אותה לביתו", סיפרה ממן. "הוא הכניס אותה לתוך הבית בניגוד לרצונה. אנחנו מבינים שבתוך הבית, אחרי שהוא נועל את הדירה, הוא מבצע בה עבירות מין חמורות".
פקד ממן ציינה כי החשוד לא מוכר למשטרה מעבירות קודמות. "החשוד ביצע בקורבן עבירות מין כשהיא למעשה לא יכולה לצאת, נעולה בתוך הבית. בשלב מסוים היא ניגשת לדלת ומצליחה לשכנע את החשוד לשחרר אותה. היא יוצאת מהדירה, מגיעה הביתה, מדווחת לאחותה על מה שקרה ואז בעצם אנחנו מקבלים דיווח. המשטרה הגיעה מהר לשטח, איתרנו את החשוד ועצרנו אותו".
- עד כמה זה מפתיע אותך שאדם מצליח לאור יום לשכנע נערה להיכנס לביתו ולבצע את המעשים החמורים האלו? "ללא ספק מדובר באירוע חריג, אבל צריך להבין שאותה ילדה הייתה מפוחדת ומבוהלת, ולא כל אזרח שראה את זה ברחוב היה יכול להבין שהיא נמצאת במצוקה. היא לא מוכרת לאנשים שנמצאים שם, היא לא גרה שם וכנראה שלא הבחינו שהיא במצוקה".
על המפגש הראשון עם הנערה, סיפרה פקד ממן: "ההגעה שלי לשטח, לפגוש בקורבן בזמן אמת, היא מאוד מאוד חשובה. נתתי לה תחושת ביטחון שהיא במקום טוב, שאנחנו פה בשבילה, שניתן לה את המעטפת והליווי שהיא צריכה. בשלב הזה, כשאני איתה לבד, היא מגוללת בפניי את כל האירוע המזעזע שחוותה.
"אני מסבירה לה את החשיבות של פירוט הדברים על מנת שנוכל להגיע לחשוד. יש חשיבות מאוד גדולה להגעה מהירה ולתיעוד של הזירה על ידי שוטרים וצוות הזיהוי הפלילי כדי לאסוף ראיות קריטיות. יש גם חשיבות מאוד גדולה לזה שאנחנו נותנים לה תחושת ביטחון ומלווים אותה. היא באמת הצליחה להיפתח בפניי ולפרט את כל האירוע הזה".
3 צפייה בגלריה
השופטת דורית בונדה
השופטת דורית בונדה
השופטת דורית בונדה
(צילום: אתר בתי המשפט)

משפחתה של הנערה שרויה כאמור במצוקה גדולה. הדוד סיפר כי היא שוהה בביתה ומקבלת תמיכה מקרוביה. "הילדה לא במצב קל", אמר הדוד. "זאת ילדה שלא מכירה את הסגנון הזה, ילדה שבקושי רואה חדשות. זה פשוט יום אבל למשפחה שלנו".
הדוד אמר עוד: "המשטרה עשתה פה עבודה מדהימה ביותר בשיתוף פעולה עם המשפחה. הבנו ממנה שהוא ביקש ממנה להתלוות אליו, מבקש ממנה עזרה, והיא נענתה לו. צריך להבין שזאת ילדה כל כך תמימה עם צרכים מיוחדים. המשפחה נותנת לה חום ואהבה. זה מצב כל כך עגום, אנחנו לא יודעים מאיפה להתחיל לחזור לחיים. אנחנו רק מקווים שימוצה איתו הדין".