סוריה האשימה הלילה (בין שישי לשבת) כי ישראל תקפה באמצעות טילים באזור כפרי ממערב לבירה דמשק. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא", מערכות ההגנה האווירית "יירטו כמה טילים ששוגרו על ידי ישראל".

3 צפייה בגלריה
תיעוד מתקיפה המיוחסת לישראל באזור א-דימאס ממערב לדמשק בסוריה
תיעוד מתקיפה המיוחסת לישראל באזור א-דימאס ממערב לדמשק בסוריה
עשן באזור שהותקף בסוריה
הסוכנות דיווחה מפי גורם צבאי כי התקיפה הישראלית התבצעה מאזור רמת הגולן, וכי נגרם נזק לרכוש. למרות ש"סאנא" לא דיווחה על נפגעים, אתר החדשות "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח מפי מקורות כי לפחות שני בני אדם נהרגו באזור העיירה א-דימאס שממערב לדמשק.
בדיווח של ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת", נטען כי ישראל ביצעה שתי תקיפות באזור, וכי מטרות התקיפה היו "אתרים של המיליציות האיראניות בעיירה א-דימאס".
ממש במקביל לדיווחים על התקיפה בסוריה, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה דיווח על תקיפות צה"ל באזור העיירות חארוף, ג'בשית וא-דויר שבאזור א-נבטיה בדרום המדינה. בתיעוד שהופץ מהאזור נראו רכב שעולה באש, הרס רב ונוכחות של כוחות חירום וצוותי כיבוי.

3 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק מתקיפה בא-נבטיה בדרום לבנון
תיעוד הנזק מתקיפה בא-נבטיה בדרום לבנון
תיעוד הנזק מהתקיפה בא-נבטיה
התקיפות שמיוחסות לישראל בסוריה ובדרום לבנון מגיעות המשך ישיר ליום קרב בצפון. רק כמה שעות מוקדם יותר, שוגר מלבנון מטח חריג של לפחות 40 רקטות. הוא כוון לעבר בסיס בצפון רמת הגולן, אך אזעקות לא הופעלו באזור הזה, ובמקום זאת הן נשמעו דווקא בקריית שמונה ובאזורים נוספים באצבע הגליל - לפי צה"ל בגלל חשש משברי יירוטים.
לא דווח על נפגעים במטח החריג יחסית בערב שבת, וחלק מהרקטות יורטו בעוד אחרות נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל הודיע שהפציץ עם כלי טיס את אחד המשגרים ששימשו לשיגור המטח, במרחב קלעת דבה שבלבנון. חיזבאללה הודיע בהמשך על הרוג נוסף בשורותיו - 185 מתחילת המלחמה, אם כי בישראל אומרים שמספר ההרוגים של חיזבאללה גבוה יותר.
אף שמדובר במטח חריג יחסית, לא מדובר בהסלמה של ממש במתקפות של חיזבאללה בגבול. ארגון הטרור שיגר כבר כמה וכמה מטחים של עשרות רקטות לאורך המלחמה, ושלשום בערב שוגר מטח דומה בהיקפו. מוקדם יותר, חיזבאללה ירה גם טיל נ"ט להר דב - מתקפה שגם היא לא הביאה לנפגעים. צה"ל תקף מצדו שורת יעדי חיזבאללה. באופן חריג יותר, הבוקר גם יורטה "מטרה חשודה" בים על ידי כיפת ברזל, מול חיפה, אך לא ברור אם מדובר בכטב"ם - ואם חיזבאללה אחראי לכך.
3 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק מתקיפה בא-נבטיה בדרום לבנון
תיעוד הנזק מתקיפה בא-נבטיה בדרום לבנון
כוחות חירום בא-נבטיה
ההאשמות בתקיפה הלילת בסוריה מגיעות אחרי שאתמול בשעות אחר הצהריים סוריה טענה כי סיכלה מתקפה ישראלית נוספת, שכללה לדבריה שני כטב"מים שחדרו מהגולן ויורטו לכאורה. עם זאת, לפי דיווח של גורמי אופוזיציה למשטרו של בשאר אסד - בתקיפה כן הייתה פגיעה, באזור נמל התעופה אל-מזה שליד הבירה - שעות אחרי שנטען כי נחת שם מטוס תובלה איראני.
בהודעה הרשמית של משרד ההגנה הסורי, נטען כי שני כטב"מים יורטו מערבית לדמשק. גורם צבאי סורי שצוטט בתקשורת הממלכתית במדינה טען כי הכטב"מים הגיעו מהגולן הישראלי. אלא שלפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם - ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלונדון - התקיפה פגעה באזור שדה התעופה הצבאי אל-מזה, מערבית לבירה הסורית.
לפי הדיווח של המרכז, באתר ישנם "מוצבים" של חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות. נטען כי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות "ניסו להתמודד" עם הטילים - ורסיסים של טיל מההגנה האווירית נפלו על בית בא-סידה זיינב. לא דווח על נפגעים לפי הדיווח.
המקורות שצוטטו בדיווח של מרכז המעקב אמרו כי שעות לפי התקיפה נחת מטוס תובלה בשדה התעופה אל-מזה. לפי רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה", שהתבססה בדיווח שלה על גורמים במרכז המעקב הסורי, מדובר במטוס איראני שהעביר נשק מאזור דיר א-זור בסוריה.