סוריה טענה אחר הצהריים (יום ו') כי סיכלה מתקפה ישראלית, שכללה לדבריה שני כטב"מים שחדרו מהגולן ויורטו לכאורה, אבל לפי דיווח של גורמי אופוזיציה למשטרו של בשאר אסד - בתקיפה כן הייתה פגיעה, באזור נמל התעופה אל-מזה שליד הבירה דמשק - שעות אחרי שנטען כי נחת שם מטוס תובלה איראני.
1 צפייה בגלריה
תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריה
שובל שתועד היום בשמי סוריה, שטוענת: יירטנו כטב"מים
בהודעה הרשמית של משרד ההגנה הסורי, נטען כי שני כטב"מים יורטו מערבית לדמשק. גורם צבאי סורי שצוטט בתקשורת הממלכתית במדינה טען כי הכטב"מים הגיעו מהגולן הישראלי.
אלא שלפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם - ארגון אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלונדון - התקיפה פגעה באזור שדה התעופה הצבאי אל-מזה, מערבית לבירה הסורית.
לפי הדיווח של המרכז, באתר ישנם "מוצבים" של חיזבאללה והמיליציות הפרו-איראניות. נטען כי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות "ניסו להתמודד" עם הטילים - ורסיסים של טיל מההגנה האווירית נפלו על בית בא-סידה זיינב. לא דווח על נפגעים לפי הדיווח.
המקורות שצוטטו בדיווח של מרכז המעקב אמרו כי שעות לפי התקיפה נחת מטוס תובלה בשדה התעופה אל-מזה. לפי רשת "אל-ערבייה", שהתבססה בדיווח שלה על גורמים במרכז המעקב הסורי, מדובר במטוס איראני שהעביר נשק מאזור דיר א-זור בסוריה.
לאורך המלחמה התרבו משמעותית התקיפות שמיוחסות לישראל בסוריה, ובהן חוסלו גם כמה וכמה בכירים איראנים. לפני שבוע בדיוק דווח על תקיפה נוספת באזור דמשק, שבה חוסל סעיד עלידאדי, מפקד שדה בכוחות של משמרות המהפכה בסוריה. לפי הדיווחים, הוא היה מומחה טכני שהתמחה בפיתוח כטב"מים וטילים מדויקים.
על רקע התקיפות הללו, וחיסולי הבכירים, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בתחילת בחודש כי איראן צמצמה את מספר המפקדים הבכירים של משמרות המהפכה שנמצאים בסוריה - בעקבות סדרת התקיפות שמיוחסות לישראל. לפי גורמים שבקיאים בפרטים, ההחלטה של איראן להחזיר מסוריה קצינים בכירים מראה שהיא לא מעוניינת "להיגרר" למלחמה במזרח התיכון. הגורמים ציינו שלאיראן אין כוונה להסיג את כל כוחותיה מסוריה - בעלת ברית חשובה, שלה היא מסייעת כבר יותר מעשור במלחמת האזרחים.