2 צפייה בגלריה
אפרת
אפרת
היישוב אפרת בגוש עציון
בצל הדיונים על המאחז אביתר ואחרי כמעט שבעה חודשים, התכנסה הבוקר (רביעי) ועדת המשנה להתיישבות במנהל האזרחי ואישרה תוכניות בנייה ביהודה ושומרון. כך נודע ל-ynet.
בין היתר אושר בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים באלקנה, קניון במישור אדומים ומדרשות ובתי כנסת ביישובים קרני שומרון וכפר אדומים. בנוסף אושרו מספר קטן של יחידות דיור גם ביצהר ובמקומות נוספים. המדובר על הוועדה "הקטנה", שמאשרת בדרך כלל תוכניות פרטניות ובהיקפים קטנים. בסך הכל אושרו 31 תוכניות לשלבים שונים.
למרות הכינוס הבוקר, את ראשי המתנחלים מעניינת בהרבה ועדת התכנון העליונה, זו שבה מאושרות תכניות בנייה גדולות ורחבות של מועצות. הוועדה לא התכנסה מאז חודש ינואר ואמורה להתכנס מדי שלושה חודשים. טרם נקבע מועד לכינוס הוועדה.
2 צפייה בגלריה
צעדת ימין בבית עין כנגד השתלטות הערבים על השטחים
צעדת ימין בבית עין כנגד השתלטות הערבים על השטחים
צעדה נגד ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C
(צילום: יואב דודקביץ')

"מה שאושר היום זה לא תוכניות בנייה של יחידות דיור. אנחנו מחכים כבר חצי שנה לאישור תוכניות של בתים וזה עדיין לא קרה", אמרו במועצת יש"ע. "צריך לכנס לאלתר את מועצת התכנון לאשר בנייה של יחידות דיור בכל רחבי האזור. חיכינו מספיק".
הבוקר פינו כוחות הביטחון כמה מבנים יבילים במאחז עוז ציון שבבנימין. במהלך הפינוי התבצרו כמה צעירים על כלי העבודה והמבנים. שבעה צעירים נעצרו בגין הפרעה לשוטר. במאחז התגוררה משפחה ועוד מספר נערים.
שלשום צעדו מאות יהודים בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון במחאה על הפקרת שטחי C לטובת פלסטינים. המשתתפים צעדו בהר חברון, גוש עציון, בגוש שילה שבמערב בנימין ובמקומות נוספים. בצומת תפוח צעדו כ-100 מתנחלים לכיוון מאחז אביתר, שבימים אלה ניצב בעין הסערה על רקע סוגיית פינויו.
את המחאות ארגנו חברי כנסת מהציונות הדתית, יחד עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון וכן ארגונים שונים, במטרה לעורר את השיח סביב המאבק על שטחי C ועל הבנייה הפלסטינית באופן שאינו חוקי.