בעוד סרטוני מצלמות האבטחה מהפעוטון ברמלה, שבו לפי החשד הסייעות רוחמה סעד ונירית שוויד תקפו פעוטות כבני שנתיים, טרם פורסמו, המשטרה הודיעה הערב (יום ד') כי שתי סייעות נוספות עוכבו לחקירה בחשד לאלימות כלפי פעוטות בגן. בתום חקירתן השתיים נעצרו. הן יובאו מחר להארכת מעצר בבית משפט השלו בראשון לציון.
השתיים הגיעו לתחנת המשטרה ונחקרו באזהרה בחשד לתקיפה גם כן. בנוסף לכך ניסו החוקרים לבדוק מה ידעו השתיים על פעולותיהן של החשודות המרכזיות. בסרטונים שבהם צפו חוקרי המשטרה נראו הסייעות שנעצרו שלשום כשהן מכות, וזורקות מגבונים ומכים אותם עם קופסאות.
4 צפייה בגלריה
ההפגנה ברמלה
ההפגנה ברמלה
ההפגנה ברמלה
(צילום: שמוליק דודפור)
4 צפייה בגלריה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
החשודות המרכזיות סעד ושוויד
(צילום: נדב אבס )
במקביל, הורים לילדים בגן הפגינו הערב בפעם השנייה בצומת הרחובות בר אילן-ויצמן בעיר. חלק מהמפגינים חסמו את הכביש. לפני ההפגנה נפגשו ההורים עם מנהל אגף הרווחה בעירייה, שהבטיח להם כי הרשות המקומית תתמוך בהם ובילדיהם.
ראש העיר מיכאל וידל הבטיח כי עבור ילדי הגן ייפתחו שני פעוטונים חדשים שיהיו מפוקחים. "שמעתי אותם אחד אחד, הם חוו חוויה קשה ואני בטוח שהילדים שלהם חוו חוויה אף יותר קשה", אמר וידל הערב ל-ynet. "אנחנו כעירייה לא נעזוב אותם ואני מקווה שחברי הטוב שר החינוך יואב גלנט יפעל יחד עמי כדי לחוקק חוק שבו כל הגנים בארץ ובכל פעוטונים יהיו מרושתים עם מצלמות תחת פיקוח".
מה שהוביל למעצר שתי הסייעות היה מכתב ששלח פרקליט ההורים, עו"ד עדי כרמלי, בנוגע לסרטונים שבהן נצפו גם אחרות לפי החשד מכות ופוגעות בילדים.
"צפיתי באחד או שניים מהסרטונים, ולא הייתי מסוגלת יותר", אמרה היום בבכי בעלת הגן לאולפן ynet. "אני המומה, מרגישה נבגדת ומרחמת על הילדים האלה. הם הילדים שלי". לדברי בעל הגן, "הסתכלתי במצלמות כל הזמן, אבל הכל קרה בעשירית שנייה".
חגית קוזי סוארס ומאור ביטון, הורים לשניים מהילדים שחוו את ההתעללות בפעוטון, השיבו לטענות בעלת הגן בריאיון לאולפן ואמרו כי "האמירות של לא ראיתי, לא ידעתי, לא שמעתי" הן מקוממות ומרתיחות את הדם. סמכנו עליהם שהם בודקים ומפקחים, המצלמות שם למטרה הזו. אם יש מישהו שאמונו נבגד - זה ההורים".
לדברי בעלי הפעוטון, א' ונ', הם לא ידעו על דברים חריגים שמתרחשים בגן. "אני כל הזמן מטיילת בגן, ובחיים לא ראיתי את זה", אמרה האישה. "בחיים. המעשים קרו בעשירית שנייה. באחד הסרטונים רואים שאני נכנסת לחדר ובודקת מה קורה, איך שיצאתי היה איזשהו מעשה. הייתי בקצה המדרגות, ממש עשירית השנייה".
אחת מהסייעות גידלה את הבת הקטנה שלי", הוסיפה. "אם הייתי רואה דבר כזה הייתי פונה למשטרה". בעל הגן הוסיף: "אני כל בוקר מסתכל במצלמות כדי לראות שהכל בסדר. אני בודק את כל הגן, כל רעש קטן אני רוצה לדעת מה קורה. כשהסתכלתי במצלמות הכל היה בסדר. יכול להיות שזה קרה כשטיפה הורדתי את העיניים. בסרטונים רואים שהכל קרה בעשירית שנייה, זה לא משהו שנמשך דקות ארוכות".
"זה מכה", הוסיף. "המצלמות היו מעליהן, אלה לא מצלמות נסתרות. הן ידעו שיש מצלמות כבר ארבע שנים, ויש לנו אותן גם בטלפון. אני מאוד מצטער, כעוס ופגוע. אנחנו כל הזמן עם האצבע על הדופק, אבל היה שם משהו שהתפספס".
מה אתם רוצים להגיד לסייעות? א': "איך יכולתן לעשות דבר כזה? איך זה מתקבל על הדעת? היו ימים שהייתי מקבלת את הילדים, אני כל כך מחבקת אותם ואוהבת אותם. אני מכירה את הסייעות האלה שנים, אני לא מבינה. אני לא ישנה כבר כמה ימים בגלל הילדים".
נ': "מאיפה הם קיבלו את הכוחות לעשות את זה לילדים כאלה חסרי ישע? המפלצות האלה, יש להן ילדים בעצמן, איך הן הסכימו לבגוד בנו? הם ידעו שהגן הזה הוא המפעל חיים שלנו, איך הן עשו לנו את זה?".
מה אתם רוצים להגיד להורים? א': "שאני מתנצלת, שאין לי מילים. אני אעשה הכל בשביל הילדים האלה, הכל. אני לא יודעת כבר איך אני יכולה לפצות אותם. הם כל כך מסכנים, זה לא הוגן".

"הרגילו את הילד לאכול מהרצפה"

חגית קוזי-סוארס ומאור ביטון, שעלו לשידור לאחר מכן לצד עורך הדין עדי כרמלי שמייצג את ההורים שהתאגדו, דחו את ההתנצלות של בעלי הגן. לדברי מאור, "איפה הם היו כל התקופה הזו? אתם טוענים שיש שם מצלמות ארבע שנים, איפה הפיקוח שלכם? אתם מנהלי הגן, א'-ב' של ניהול גן זה לעשות בדיקה. יש פה משפחות שהתרסקו, זה כתם שילווה אותנו ואת הילדים שלנו לכל החיים. אין על זה סליחה".
4 צפייה בגלריה
הורים לילדים שנפגעו בגן בשפלה
הורים לילדים שנפגעו בגן בשפלה
"מעשים מפלצתיים". קוזי-סוארס
(צילום: ירון ברנר)
קוזי-סוארס נשאלה מה ראתה בסרטונים, והשיבה: "מספיק כדי לרצות להפסיק באמצע". לדבריה, "מדובר במעשים שהתיאור המדויק שלהם הוא מפלצתיים, כמו להטיח ראש של תינוק במזרן בזמן שינה בעזרת הרגל. רואים גם העפות של חפצים, הבן שלי קיבל מכות עם בקבוק המים שלו".
מה עבר עלייך כשראית את זה? "אין לתאר", השיבה בבכי. "הם קטנים, והם היו אפילו עוד יותר קטנים כשהם התחילו את השנה הזו. כרגע כולם נמצאים באיזשהו שלב התפתחותי שבו הם יכולים להתחיל לספר, וזה מה שקרה עם הבן שלי - הוא התחיל לספר. ילדים אחרים נפגעו כל כך קשה שאיפשהו בהתפתחות הם פשוט מעוכבים. יש שם ילדים שאפשר לראות שבאופן שיטתי הם היו סוג של מוקד, כמו הבן של מאור".
4 צפייה בגלריה
עדי כרמלי
עדי כרמלי
עו"ד עדי כרמלי
לדברי מאור, "ראיתי חלק קטן מהסרטונים. היו שם זוועות שבהמשך ייצאו לתקשורת. אלה דברים שקשים מאוד לצפייה לכל הורה. הבן שלי אישית נקשר לכיסא, עם ידיים קשורות מאחורה. הוא בן שנתיים. רואים גם שהן מעיפות בעוצמה חבילות מגבונים. אין סיבה לעשות את זה, כנראה חוסר שכל".
לדברי חגית, "בחודשיים-שלושה האחרונים הבן שלי, בן שנתיים, התחיל להראות סימני אלימות. הוא מרביץ לי ולעצמו. לא הבנו מה קורה ואיפה הוא רואה אלימות, זה לא משהו שקיים בבית. היום אנחנו מבינים שהוא מחקה התנהגות שראה בגן. הילד היה רגיל לקבל מכות, אז מבחינתו לגיטימי לחלק אותן".
פורסם לראשונה: 19:37, 29.07.20