1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו רוני גמזו יעקב ליצמן
בנימין נתניהו רוני גמזו יעקב ליצמן
"הרסו את אמון הציבור במערכת". נתניהו, גמזו וליצמן
(צילום: אלכס קולומויסקי, דנה קופל)
יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, הודיע כי אם יוחלט להטיל סגר על ישראל בתקופת החגים כדי למנוע את התפשטות הקורונה - מפלגתו תשקול פרישה מהממשלה. ליצמן אמר הבוקר (שישי) לעיתון "המודיע", ביטאון תנועת אגודת ישראל שבראשותו, כי "האישור לקיום הפגנות המוניות בבלפור לצד פתיחת בתי תרבות, לעומת המשך הגבלות בבתי הכנסת ומניעת הסדרת הנסיעה לאומן, הרסו את אמון הציבור במערכת".
בתחילת השבוע תקף השר ליצמן את פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו. הוא מחה על המכתב ששיגר גמזו לנשיא אוקראינה ובו ביקש ממנו שלא להתיר כניסת תיירים למדינה - ורמז להתעלמות גם מצד ראש הממשלה: "הפניית עורף לרבבות חסידים ללא הקשבה וללא דיון מעשי, אינה מקובלת ולא ראויה".
"מכתבו של פרופ' רוני גמזו לנשיא אוקראינה נגד נסיעת חסידי ברסלב לאומן לראש השנה - היא חריגה מתפקידו, תוך עקיפת המסלול המדיני שנמצא באחריות ראש הממשלה, שר הבריאות וקבינט הקורונה", תקף ליצמן. "זו סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב".
אמש, סמוך לחצות, אישרה ממשלת אוקראינה את ההגבלות על הכניסה למדינה עד 28 בספטמבר, יום הכיפורים, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. "נוכח הגידול במספר מקרי הקורונה באוקראינה", נאמר בהצהרה, "החליטה הממשלה לאכוף הגבלות זמניות על כניסת זרים לאוקראינה".


בנוסף על דברי השר ליצמן, מתח אתמול ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ביקורת על גמזו. "תפקידם של אנשי המקצוע הוא להציג את חוות דעתם לממשלה, והיא תקבל את ההחלטות שלה", אמר ח"כ אשר בריאיון לאולפן ynet. "לא כל ההתערבויות האלה עם נשיא כזה או אחר. עם כל הכבוד, זה עניין מדיני".
ח"כ אשר, המשמש גם כיו"ר ועדת החוקה בכנסת, אמר: "דאגה לשלום הציבור צריכה להיבחן במציאות. אני זה שהכניס לוועדה את חופש ההפגנה שיישאר בחוק. בפועל, בלפור ואומן הם כמעט אותו דבר. השאלה היא איך מטפלים בזה וגם בזה. יש אנשי מקצוע ויש אכיפה, צריך לתת כללים מדויקים".
"השיקול הרפואי מוביל", הוסיף ח"כ אשר, "אבל לא ייתכן שכל ההתעסקות תהיה במכתבים מול נשיאים ושרי חוץ באוקראינה, וכאן מתחת לאף שלנו לא נכנסים לשום קריטריון - לא כמה יעמדו יחד או כמה ייכנסו ברחבה כזו. יש פה משהו לא מובן ולא הגיוני, ולכן כדאי שכל אחד יתמקד בתפקיד שלו. כל אחד צריך להתעסק בתחום שלו, להגיד את הדברים שלו, ובסוף יש ממשלה וקבינט קורונה שצריך לקבל החלטות".