איש "תקווה חדשה", ח"כ יועז הנדל, טען הבוקר (יום ד') באולפן ynet כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "רוצה בחירות חמישיות" ולכן "הוא מעלה את לפיד, כי הוא יודע שאין מספיק אצבעות כדי לתקוע אותנו בדרך לבחירות חמישיות".
גדעון סער אמר כאן אתמול שהחתים אותך ואת האוזר על מסמך שאין התפלגות. "לא, יש מסמך בין המפלגות שמוגש לוועדת הבחירות, הוגש כשמגישים את הרשימות, זה מסמך מקובל".
כלומר גם אם אתה רוצה אתה לא יכול לערוק? "קודם כל אני לא רוצה, יש בית אידיאולוגי, אבל כן, אי אפשר לערוק. העריקה הזאת זה סיפור שצמח במסדרונות יש עתיד וזה נחמד, אבל בסוף מי שפיצל את כחול לבן היו החבר'ה של יש עתיד".
כי הם עמדו בהבטחת הבחירות. "לא משנה מה הסיבה. אני זוכר הבטחת בחירות לא לשבת עם המשותפת פה כמה וכמה פעמים, אני חושב שזה גם הפרה...".
בבחירות ההן. בבחירות האלה הוא כבר אומר משהו אחר, זכותו. "זכותו, אני מדבר על אז, הצגת את מה שהיה אז. ואז כחול לבן התפצלה. אין באמת עריקים בכנסת, בכלל זה אתוס לא נכון, מי שעורק הוא לא יכול להתחבר לשום דבר".
אתה אומר ימין ליברלי, ימין מרכז, בסה"כ לפי הסקר האחרון 9 מנדטים, לא כזה בית גדול. "במערכת בחירות יש עליות ומורדות. ראיתי את הירידה, אני לא שמח איתה, בסוף אני חושב שזה בעיקר רע למדינת ישראל כי בלי תקווה חדשה חזקה וגדולה אנחנו תקועים, זו האמת. אי אפשר להחליף את נתניהו ממרכז-שמאל, זה לא יעבוד, זה לא עבד".
אבל גם אי אפשר להחליף אותו עם 9 מנדטים. "אני מסכים איתך שצריך הרבה יותר ואנחנו חייבים לשכנע עוד מאות אלפי ישראלים שאם הם רוצים שינוי אין להם ברירה, להצביע בנט זה להצביע לנתניהו וכל הצבעה אחרת משאירה אותנו באותו סיפור שהיינו בו".

אתם פסלתם את נתניהו. זכותכם. "לא פסלנו, אנחנו רוצים להחליף אותו, אנחנו לא עסוקים בפסילות".
פסלתם אותו כשותף. סער, ההצהרה הראשונה שלו הייתה: לא אלך עם נתניהו. "אבל לפני רגע שאלת אותי... אני דחפתי לממשלת אחדות הרי. אי אפשר לעשות את אותה טעות שוב ושוב".
אז פסלתם את נתניהו, עכשיו אתם גם פוסלים את לפיד, אומרים שהוא לא יכול להיות ראש ממשלה אבל הוא כרגע עם עשרים מנדטים פלוס ואתם עם תשעה. "בוא נעשה סדר, אני לא פוסל אף אחד, אני פרקטי, אם בסוף אין מספיק מנדטים, ממליצים, אצבעות, שיכולות להביא מישהו לראשות ממשלה, אז הוא לא יכול להיות. ראינו את זה בכחול לבן, היו 36 מנדטים. בנט אומר - אני לא אמליץ על לפיד. איך אתה מגיע ל-61? אי אפשר, נכון?".
נתניהו בחוכמתו אולי כבר ניטרל את המוקש של סער, שם אתכם על 9 מנדטים וכנראה שלא תעברו את ה-15 תוך שבועיים. "אני חולק עליך, וניפגש פה ביום שאחרי. יש עשרים מנדטים של מתלבטים. זה מספר חסר תקדים, לא היה באף מערכת בחירות בתקופה הזאת".
נתניהו יכול לגנוב מנדט אחד או שניים במידה ויהיו חסרים לו? פנינה תמנו שטה הייתה פה קודם. "התשובה היא חד משמעית, לא. אני לא אחראי להגן על מפלגות אחרות, אני אומר לך - זה פיקציה. זה עוד נראטיב שאוכלים אותו מהצד השני. סוג של הלקאה עצמית שהוא לא ברור ולא בריא. עריקים יכולים להיות ממקומות אחרים".
אומר דרעי: אני חושש שיהיו עריקים דווקא מהליכוד. הבוקר הזה מצייץ כרמל שאמה הכהן, חבר מפלגתך, ומוחק מיד: דרעי יודע על מה הוא מדבר. מה אתם יודעים שאנחנו לא? "אני לא יודע מה דרעי אומר ואני לא יודע מה כרמל צייץ ומחק, למרות שאני מאוד מעריך אותו".
יש קן של תקווה חדשה בתוך הליכוד? "אני לא רוצה להתייחס לתהליכים כאלה, אני יכול להגיד לכם - אל תיקחו ערבויות ממי שלא נותן ערבויות אמיתיות".
יש גורמים בליכוד היום שעשויים להצטרף ביום שאחרי לתקווה חדשה? "מה שאני שומע מחבריי בליכוד בדלתות סגורות, הם לא אומרים את זה בחוץ. פולחן האישיות הזה, העובדה שכל המדינה משועבדת לצרכיו של אדם אחד ולא משנה אם יש לו שופרות בתקשורת או שהוא עושה את זה בעזרת הפייסבוק או באמצעים אחרים. כשאין לנו תקציב, כשאנחנו במערכת בחירות רביעית והוא מוכן גם להוביל לחמישית כי זה טוב לו - יש עדיין בליכוד אנשים שלא חיים עם זה בשלום".
למה הם לא עברו לתקווה חדשה לפני הבחירות? הם מתכננים לעבור אחרי הבחירות? "אני לא יודע".