לא רק בתל אביב – גם בירושלים הופנתה אתמול (שבת) אלימות כלפי המשתתפים במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: המשטרה עצרה צעיר שקילל מפגינים ליד גן סאקר, השליך עליהם בקבוק זכוכית, תקף שוטר ואחרי מעצרו נמצא על גופו פגיון. במקביל נעצר צעיר שזרק אבן וביצים על מפגינים שהפגינו בצומת פת.
במקרה הראשון מדובר בנתנאל חיים (18). הבוקר הוארך מעצרו ביום אחד, ובדיון טען נציג המשטרה, רס"ב עו"ד שלומי בן דור, כי את ההפגנה ליווה שוטר סמוי שתיעד האירועים, ובשלב מסוים הוא זיהה את חיים משמיע קריאות נאצה נגד המפגינים.
"הוא החזיק בבקבוק בירה, שתה ממנו ובהמשך השליך אותו על המפגינים", נטען. "בנס לא נפגע אף אחד מהם. כאשר הבחין בשוטר הסמוי מחזיק מצלמה ביד, הוא תקף אותו. בהמשך הגיעו שוטרי יס"מ מזוהים וביקשו לעצור אותו... על גופו נתפס פגיון. בחקירתו טען שהותקף על ידי מפגיני שמאל ולכן תקף לצורך הגנה עצמית".
לחיים אין הרשעות פליליות קודמות, אך הוגשו נגדו שני כתבי אישום עבירות אלימות נגד שוטרים. לטענת סנגורו, עו"ד רמי זוכוויצקי מהסניגוריה הציבורית, הוא צפוי להתגייס בעוד שבועיים ליחידה קרבית, והוא ביקש לשחררו למעצר בית.
1 צפייה בגלריה
הפגנות ירושלים
הפגנות ירושלים
ההפגנה בירושלים, אמש
(צילום: AP)
במקביל נעצר צעיר בשם לידור ביטון בחשד שזרק אבן וביצים לעבר מפגינים בצומת פת. גם הוא יישאר יום נוסף במעצר. לביטון חמש הרשעות קודמות בעבירות אלימות. עו"ד זוכוויצקי שמייצג גם אותו טען: "מדובר אמנם בהתנהלות לא ראויה אבל בבדיחה לא מוצלחת. המשיב נחקר, מסר גרסה, למעשה הודה והתחרט והתנצל. לא הוא התחיל באירוע זה, אלא רק הצטרף לילדים שהשתובבו".
בבוקר נעצר תושב חיפה בן 25 בחשד לתקיפת מפגינים אמש בשכונת בת גלים בעיר. הוא נעצר בעקבות חקירה שנפתחה אחרי פרסום סרטון ברשתות החברתיות. בהמשך יוחלט אם יובא לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה עבירות אלימות המופנות כלפי מפגינים ופועלת ביד קשה נגד החשודים, אך יחד עם זאת מדגישה כי קיומן של מחאות/תהלוכות ספונטניות המתפרסות על כמה רחובות, ללא תיאום עם המשטרה, פוגעת ומשבשת את היערכותה המבצעית לשמירה על שלומם וביטחונם של המפגינים".
יובל שמול, חייל בן 19 המשרת במחנה צריפין, הוא החשוד שריסס במוצ"ש גז פלפל לעבר מפגינים בצעדת המחאה נגד בנימין נתניהו בתל אביב. על פי התיעוד מהאירוע, שמול עשה זאת בזמן רכיבה על אופניים במסגרת עבודתו כשליח "וולט". מהגז נפגעה רונה סובול בת ה-12, בתם של השחקנית עדי גילת והזמר יהלי סובול, שפונתה לבית החולים.