השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס תקף את יו"ר מפלגת הישראלים וראש העיר תל אביב רון חולדאי ואמר כי הוא "מחזיק את תל אביב כבת ערובה במאבק שלו, בבחירות לכנסת". בריאיון באולפן ynet אמר אקוניס כי לא הודיע על כוונתו להתמודד על תפקיד ראש העיר תל אביב, אך הוסיף כי "אני הרבה יותר תל אביבי מחולדאי".
לדבריו, "תל אביב צריכה שינוי, הורדת מסים, להפסיק לצבוע את עצמה באדום-לבן, להפסיק את המיזם הנוראי הזה של ה'אוטו-תל' שגזל לאלפי תושבים אלפי מקומות חניה, וזאת רק ההתחלה. תל אביב צריכה לחזור ליסודות. לא כל מגדל שנבנה הוא פאר היצירה".
5 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
"כל אדם שנתניהו לא אמר לו יפה שלום בבוקר מקים מפלגה. זה פתטי". אקוניס
(צילום: הדר יואביאן )
אקוניס התייחס לנתוני התחלואה, ואמר שהסגר יוביל לירידה במספר הנדבקים בשבוע הבא. הוא הוסיף כי אכיפת המשטרה בימים אלו טובה יותר. "האכיפה צריכה להיות על כל המגזרים, ללא הבדל. אין מצב שתהיה מערכת חינוך אחת פתוחה ומערכת החינוך הממלכתית סגורה", אמר אקוניס.
על שורת המפלגות שהוקמו לאחרונה הוא אמר: "כל אדם שנתניהו לא אמר לו יפה שלום בבוקר או לא אמר לו בוקר טוב בצורה שמספקת אותו, מקים מפלגה. זה פתטי. אין תפיסות עולם, אין אידיאולוגיה. היום יש רק לא ביבי, אז אתה מקים מפלגה.
5 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
"אין תפיסות עולם, אין אידיאולוגיה". חולדאי
(צילום: הדר יואביאן )
"מה האג'נדה של חולדאי? רק לא ביבי, שנאת נתניהו והמשפט הנוראי הזה והמסית שנתניהו הוא ארדואן. אתה יכול לשאול היום עשרות אלפי תל אביבים אם הם חושבים שראש העיר שלהם מתנהג כמו ארדואן והם יגידו לך 'כן'", אמר אקוניס.
את הצהרת שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמש, שקרא לאיחוד והכריז כי הוא מוותר על ההובלה "כדי שביבי יילך", כינה אקוניס "מופע מביש". "זו בושה וחרפה שהאיש הזה משמש שר ביטחון וראש ממשלה חלופי בממשלת ישראל", הוא אמר.
אקוניס טען כי האשם בקיומן של שלוש מערכות הבחירות האחרונות הוא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "עם בסיס קואליציוני של 66 ח"כים, הוא הסתלק מן ההסכמות. אחר כך הוא עשה את זה בפעם השנייה. יכול להיות שיעשה את זה גם בפעם הרביעית" אמר אקוניס.
5 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"מופע מביש". גנץ, אמש
(צילום: אלעד מלכה)
- הוא אומר שלא ייתן לנתניהו שום דבר. "אני אומר בצורה הכי ברורה, אם הציבור רוצה להימנע מבחירות חמישיות, שיצביע למפלגה גדולה, שיצביע לליכוד".
- גדעון סער לוקח מכם מנדטים? מטריד אתכם? "אם אתה מסתכל על השאריות מרסיס של רסיסי מפלגה שהייתה בבחירות האחרונות 35 מנדטים, כחול לבן, ולגדעון יש בין 15 ל-16 על פי הסקרים, אז תבדוק מאיפה הוא לוקח. הליכוד נשאר עם 30".

ברביבאי: "מציעה לחולדאי, קצת צניעות"

ח"כ אורנה ברביבאי (יש עתיד) אמרה באולפן ynet כי מפלגתה "תעשה הכול כדי לייצר את האלטרנטיבה. אנחנו מבינים שזאת אולי השעה הכי משמעותית היום בחברה הישראלית, אחרי ארבע מערכות בחירות".

על הצהרת גנץ מאמש אמרה ברביבאי כי "זה מביך. הוא היה במקום כל כך רלוונטי, במקום שהוא יכול היה להשפיע, כשהלכנו אחריו עם כחול לבן. הוא יכול היה להיות אלטרנטיבה, לאן שהוא הגיע, נעשתה כל טעות אפשרית. כרגע יש עתיד צריכה לעשות כל מאמץ כדי לייצר את החיבורים הנדרשים".
למרות הביקורת על גנץ, היא הוסיפה כי "גם כחול לבן רלוונטיים, כדי להוביל לשינוי, כשיש עתיד עם 15 מנדטים, עם יציבות שלטונית, עם מנהיגות של יאיר לפיד שעשה כל מה שהוא יודע ויכול כדי להוביל". לדבריה, "מה שצריך להכריע זה האם אנחנו רואים בחיבור פוטנציאל. ציפוף שורות הוא טוב, הוא רלוונטי והוא נכון בראשות יאיר לפיד".
5 צפייה בגלריה
צילום: הדר יואביאן
צילום: הדר יואביאן
"מה שצריך להכריע זה האם אנחנו רואים בחיבור פוטנציאל". ברביבאי
(צילום: הדר יואביאן )
- חולדאי אומר שאתם לא יכולים להוביל. שלפיד ניסה כל כך הרבה פעמים ונכשל בהובלת הגוש. הוא אומר "הציבור רוצה אותי". "אני מציעה לחולדאי, קצת צניעות. הוא רק טובל את רגליו במים הארציים. בקושי נוגע באחוז החסימה וכבר נותן עצות ללפיד שיושב היום באופוזיציה עם 15 ח"כים. אז שירגיעו, שיסתכלו ימינה ושמאלה על כל המרחב, ישאלו איזו מדינה רוצה שתהיה פה, שיסתכלו על יאיר שהוכיח עם נבחרת מצוינת שהוא מסוגל להוביל מהלכים, ושיתאחדו".
- מה השילוב הנכון? חולדאי, לפיד, גנץ, מפלגת העבודה לא נראה לי, חבוט מדי. מה עוד, זליכה? שלח? שלח יכול לחזור הביתה בדלת האחורית? "השילוב הוא נכון, של כולם, לכולם יש מקום בצל קורתנו. יאיר צריך להוביל את הגוש הזה בגלל הגודל ובגלל המובהקות והניסיון והיציבות וכל החבר'ה שעכשיו מגרדים את אחוז החסימה ובמובן מסוים, אתה אמרת, מתאבדים, יוצרים איבוד קולות מובנה, לא יכולים להמשיך בדרך הזאת, שיתכבדו".
5 צפייה בגלריה
תמונה של עפר שלח
תמונה של עפר שלח
"לכולם יש מקום". עפר שלח
(צילום: עומר מסינגר)
- כולם מתאבדים, השמאל מתאבד גם בהנהגה שלו וגם בציבור שלו. "שיתכבדו לעמוד מאחורי היחיד שיש לו סיכוי, לפיד עם יש עתיד, זאת הדרך היחידה לעשות את השינוי".
- שלח יחזור הביתה? הוא יתקבל? "כולם ברוכים בצל קורתנו כדי לחולל את השינוי".
- גם כאלה שבעטו בדלת? "כדי לעשות את השינוי צריך לייצר איחוד של כל אלה שמתמודדים ועובדים על עצמם, באמת, באיזה חוש תעופה עצמית שהם מסוגלים לעבור אחוז חסימה כשאנחנו יודעים שהוכחנו את היכולת הזאת".