משרד הבריאות הודיע הבוקר (יום ה') כי הקפסולות בכיתות ד' יבוטלו, בדומה למתווה הפועל בכיתות א'-ג'. בעוד עשרה ימים צפויה הקלה דומה גם בכיתות ה'-ו'. שר הבריאות יולי אדלשטיין יביא את המתווה לאישור ועדת השרים לקורונה (קבינט הקורונה) במהלך היום.
3 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים. ארכיון
(צילום: EPA)
אלו עיקרי המתווה שגיבשו בכירי משרד הבריאות - תחת לחץ ההורים וראשי הרשויות המקומיות, ולאחר התייעצות עם הנהגת ההורים הארצית:
  • ביטול הקפסולות בכיתות ד' - בדומה לנהוג בכיתות א'-ג'
  • אם יתברר לאחר 10 ימים שביטול הקפסולות לא העלה את התחלואה - יבוטלו הקפסולות גם בכיתות ה'-ו'
  • כיתות ז'-י' - יתאפשר מעבר תלמידים בין 4 קפסולות, במקום בין שתיים כפי שנהוג היום. הדבר יאפשר לתלמידים לעבור בין יותר מגמות
  • כיתות שיפעלו בהתאם ל"מגן חינוך" ילמדו ללא קפסולות (בכיתות שבהן התלמידים נבדקים באופן תדיר במסגרת פרויקט הבדיקות)
  • בכל מערכת החינוך תבוטל החובה בהצהרת הורים מדי בוקר ומדידת חום בכניסה לבית הספר
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
"עושים כל מאמץ לפתוח את המקסימום במינימום סיכון לתלמידים". אדלשטיין
(צילום: קובי קואנקס )
שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "חינוך הוא הדבר החשוב ביותר ואנחנו עושים כל מאמץ לפתוח את המקסימום הניתן במינימום סיכון לתלמידים. יש לזכור שמלבד כיתות י"א-י"ב, התלמידים אינם מחוסנים וחובה עלינו להגן על בריאותם. אני מודה להנהגת ההורים ולבכירי משרד הבריאות על המתווה המצוין שגיבשו לטובת כלל תלמידי ישראל".
הנהגת ההורים הארצית, שאמנם מברכת על ההחלטה הנוגעת לבתי הספר היסודיים, זועמת על משרד הבריאות שמבקש להתנות את ביטול הקפסולות בחטיבות הביניים בבדיקות קורונה בערים ירוקות וצהובות. "אנחנו דורשים לבטל לחלוטין את הקפסולות בחטיבות הביניים ללא כל התניה, כל יום נוסף שעובר בלמידה מרחוק מחמיר את הנזק הכבד שנגרם לתלמידים", אמר יו"ר ההנהגה מרום שיף.
הוא ציין כי "תלמידי חטיבות הביניים סבלו ונפגעו יותר מכל תלמידי מערכת החינוך מתחילת משבר הקורונה". שיף אמר כי בפגישה שקיימו הנהגת ההורים עם פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הם תבעו לבטל לחלוטין את הקפסולות בישובים ירוקים וצהובים - שהם מרבית היישובים בארץ.
3 צפייה בגלריה
מירום שיף יו"ר הנהגת ההורים הארצית
מירום שיף יו"ר הנהגת ההורים הארצית
"דורשים להחזיר את הלימודים בחטיבות הביניים ללא התניה". מרום שיף
(צילום: בועז נובלמן)
עם זאת, הנהגת ההורים תומכת בהחלטה לבטל את הקפסולות תוך עשרה ימים בכל שכבות בתי הספר היסודיים. שיף הסביר כי התניית ביטול הקפסולות בחטיבות הביניים גם ברשויות ירוקות וצהובות "מיותרת" ותגרום לעיכוב נוסף של לפחות שבועיים בשל התהליך הכרוך בהשגת חתימות מ-75 אחוזים מההורים בבית הספר המסכימים לכך.
אתמול הודיעו בכחול לבן כי ידרשו הקלה משמעותית במגבלות על מערכת החינוך, בדגש על כיתות ז'-י', שהפסידו ימי לימודים רבים, ועדיין לומדים יומיים בשבוע בלבד. במפלגה הבהירו כי "יש להגיע להסכמות מיידיות בין משרד החינוך למשרד הבריאות על מתווה שבבסיסו חזרה נרחבת גם של הכיתות הגבוהות, וכן פתיחה מיידית של כיתות א'-ד' ללימודים מלאים".