3 צפייה בגלריה
סיגל סדצקי
סיגל סדצקי
פרופ' סיגל סדצקי
(צילום: דנה קופל)
פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות שהובילה קו קשוח התומך בהגבלות - משנה כיוון. בגילוי דעת ששלחה לסגנית ראש העיר תל אביב יפו ציפי ברנד תמכה סדצקי בפתיחת חופי הים.
ההנחיות כיום מאפשרות ספורט יחידני, כולל שחייה בים. אלא שהשהות בחוף אסורה, וכך גם השהייה במים שלא לצורך שחייה או גלישה. "ידוע לכל כי פעילות באוויר הפתוח, בתנאים שעליהם הוחלט, אינה מסוכנת", כתבה סדצקי לברנד, המובילה בעיר את המאבק לפתיחת חופי הרחצה.

3 צפייה בגלריה
בניגוד להנחיות: מתרחצים רבים בחוף בוגרשוב בתל אביב
בניגוד להנחיות: מתרחצים רבים בחוף בוגרשוב בתל אביב
מתרחצים בחוף הים בתל אביב בשבת
(צילום: שאול גולן)
עוד כתבה סדצקי: "חשוב ביותר שאנשים ימשיכו בביצוע פעילות גופנית, במיוחד בתקופת הסגר. אדם שמגיע לשחות בים לאחר שקרא בברור שהשחייה מותרת ושומע הודעה שאסור לרחוץ מוצא עצמו מבולבל בלי שיידע כיצד עליו לנהוג. אינני סבורה שצודק להעמיד את התושבים בעמדה כזו".
"אני חושבת שהים הוא ההצלה והברכה של כולם", אמרה ציפי ברנד, סגנית ראש העיר תל אביב. "פנו אליי לא מעט תושבים וביניהם גם פרופ' סיגל סדצקי. הפנייה של סיגל עצמה, כמי שהובילה את הקו היותר קשוח בגל הראשון, הפתיעה אותי כי לא חשבתי שהיא תרצה להתייחס לעניין. עם זאת, במצב הנוכחי הפכו אזרחים מהשורה לפורעי חוק. צריך לעודד את הספורט במים ואפילו לאייש את החופים על מנת למנוע סכנה לחיי אדם".
3 צפייה בגלריה
ציפי ברנד
ציפי ברנד
ציפי ברנד
(צילום: יונתן בלום)
לפי תוכנית היציאה מהסגר שהציג משרד הבריאות, חופי הים ייפתחו כבר בשלב הראשון של ההקלות בסגר. זאת נוכח ההערכה שהסיכון להידבק בהם בנגיף הקורונה נמוך מכיוון שמדובר באזור פתוח. תוכנית היציאה מהסגר תובא אחר הצהריים לדיון בישיבת קבינט הקורונה. המחלוקת העיקרית כרגע היא מועד תחילת ההקלות: כבר ביום ראשון הקרוב, או רק רק לאחר שמספר הנדבקים יירד ל-2,000 ביום ומקדם ההדבקה R יהיה נמוך מ-0.8.
למרות האיסור על שהייה בחופים שלא למטרת פעילות גופנית, בסוף השבוע גדשו מבקרים רבים את חופי תל אביב. רבים מהם לא ערכו פעילות גופנית. בשבוע האחרון תועדו כמה מקרים שבהם שוטרים עיכבו לחקירה אזרחים שישבו בחוף בניגוד לתקנות וסירבו להזדהות.