יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מותח ביקורת על שותפו לסיעת יש עתיד-תל"ם ח"כ משה (בוגי) יעלון. כמה ימים אחרי שנחשף ב-ynet כי יעלון בוחן הקמת מפלגה חדשה בראשותו ובשותפות עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אמר בצהריים (יום ב') לפיד: "שמעתי את כל הטענות על תקרת הזכוכית. מדובר בקשקוש של לוזרים. נמאס מהתבוסתנות. אם יש תקרת זכוכית - נשבור אותה".
לפיד נמנע מלהזכיר את יעלון בשמו, ואמר עוד: "יש עתיד היא הצ'אנס היחיד לנצח את נתניהו. אני אומר מפה לכל מי שרוצה שינוי ותקווה - תבחרו: אתם רוצים להתאחד או רוצים להתאבד?".
1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד, בוגי יעלון וגדי איזנקוט
יאיר לפיד, בוגי יעלון וגדי איזנקוט
לפיד, יעלון ואיזנקוט
(צילום: ערוץ הכנסת, מוטי קמחי, יריב כץ)
יו"ר יש עתיד הוסיף: "אני פונה מפה לכל מחנה המרכז. תסתכלו רגע על הימין. יש מה ללמוד ממנו. ברגע שמריחים בחירות הימין אומר דבר אחד: אני רוצה לנצח. שם הכול בצד. לא מתבכיין, לא מתלונן, הולך לנצח.
"זה מה שצריך לעשות עכשיו המחנה שלנו: להפסיק לבלבל לעצמו את המוח, להתאחד מאחורי יש עתיד, ללכת לנצח. זו משימה גדולה. יכולים לבצע אותה רק אנשים שמחויבים לה בכל ליבם. אנחנו כבר הוכחנו שאנחנו האנשים האלה. מי שמאמין שזו המשימה, שיבוא איתנו.
"אנחנו הולכים לבחירות, בחירות זה עסק קשוח. לא תתאחדו מאחורינו, נתניהו ינצח והמדינה תתפרק. אני שומע את כל הדיבורים על 'לשים בצד את האגו'. אני מודיע מפה: אנחנו סיימנו לשים בצד את האגו. שאחרים ישימו הפעם בצד את האגו. למפלגה הזו יש אגו. יש עתיד גאה בעצמה. בטוחה בעצמה. מאמינה בעצמה. אנחנו הכי מתאימים להוביל את המדינה בעת הזו".

מוקדם יותר היום קבעה ועדת הכנסת ברוב של 10 תומכים מול נמנע אחד וללא מתנגדים, כי הדיונים בהצעת חוק פיזור הכנסת ה-23, שעבר בשבוע שעבר בקריאה טרומית, ייערכו בתחומה. לכחול לבן יש רוב בוועדת הכנסת, ומשמעות ההחלטה היום היא שאם פיזורה יעבור בשלוש קריאות (ולא באופן אוטומטי ב-23 בדצמבר בגלל היעדר תקציב), תוכל מפלגתו של בני גנץ לשלוט בתאריך הבחירות הבאות.
כחלק מהאסטרטגיה שמטרתה לגלגל את האחריות לפיזור הכנסת על כחול לבן, החליטו בליכוד, בש"ס וביהדות התורה להחרים את ההצבעה בוועדה. מדובר בצעד סמלי מאחר שלכחול לבן יש כאמור רוב בוועדה. עם זאת, ח"כ עוזי דיין מהליכוד השתתף בהצבעה ונמנע.
יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) אמר: "לא נצביע בעד פיזור הכנסת - שכולם יראו שכחול לבן גוררת את ישראל לבחירות".
"נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת", הוסיף ח"כ זוהר ופנה ליו"ר ועדת הכנסת: "אתה, ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, עומד בראש הוועדה ותפזר את הכנסת במו ידיך".
ח"כ גינזבורג הגיב: "ואת זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה". זוהר ענה: "אני מתקשה להבין את השיקול הפוליטי הבסיסי של כחול לבן. זה נראה כמו 'תמות נפשי עם פלישתים', להחריב את הבית על כל יושביו".
בהמשך הודיע ח"כ זוהר כי "הקואליציה תחרים היום את הצבעת האי אמון". במפלגת יש עתיד של יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד עקצו את זוהר בתגובה: "לברוח ולהחרים את העבודה שלך, לא יחזיר את אמון הציבור בממשלה של נתניהו ובטח שלא יוסיף לך את ה-כ' של הכבוד".