המשטרה בארצות הברית ממשיכה היום (ב') במצוד אחר גבר שלפי החשד הגיע ביום שבת למועדון גולף באזור אטלנטה, ג'ורג'יה, ורצח שלושה בני אדם. בשעות האחרונות נחשפים עוד פרטים על האירוע המסתורי, שהתרחש בסוף השבוע שבו ציינו בארה"ב את חגיגות 4 ביולי, יום העצמאות האמריקני.
מסע הירי התחולל שלשום בסביבות השעה 14:00 במועדון הגולף Pinetree Country Club שבקנסו: לפי עדי ראייה, גבר שזהותו אינה ידועה החנה רכב שטח לבן על מדשאת הגומה העשירית של מסלול הגולף, וכשיוג'ין סילר, שחקן גולף מקצועי בן 41 ועובד המועדון, הגיע למקום כדי להתעמת איתו – ירה בו למוות. שוטרים שהוזעקו לזירה מצאו את סילר ירוי בראשו, ובהמשך מצאו עוד שני גברים מתים, גם הם אחרי שנורו, בתוך הרכב. החשוד בירי נמלט.

2 צפייה בגלריה
סילר ופרחים ליד זירת הרצח. בא לברר - ונורה למוות
סילר ופרחים ליד זירת הרצח. בא לברר - ונורה למוות
סילר ופרחים ליד זירת הרצח. בא לברר - ונורה למוות




ג'ון לבנדר, שגר בסמוך למועדון הגולף, העיד כי שמע חמישה או שישה קולות נפץ, וכי לא היה בטוח אם מדובר ביריות או בזיקוקים, במיוחד בהתחשב בכך שבסוף השבוע של יום העצמאות האמריקני נורים זיקוקים רבים לאוויר ברחבי ארה"ב.
נסיבות הירי עדיין מעורפלות. תושבים הגרים בסמוך סיפרו כי לאחרונה הזעיק סילר את המשטרה אחרי שגבר כלשהו החל לנהוג כלפיו בעוינות משום שהעז להתעמת איתו על כך שהגיע לשטח המועדון כדי לדוג. עם זאת, המשטרה אינה יודעת לומר אם לאיש ההוא יש קשר לאירוע.
סילר הותיר אחריו אישה ושני ילדים, בני שש ושבע. משפחתם פתחה במבצע התרמה מקוון, בשיטת מימון-המונים, כדי לסייע להם כלכלית.
2 צפייה בגלריה
חגיגות יום העצמאות בארה"ב
חגיגות יום העצמאות בארה"ב
שכנים חשבו שאלה זיקוקים. חגיגות 4 ביולי בארה"ב
(צילום: AFP)
בשנים האחרונות אירועים של ירי המוני בארה"ב נעשים תכופים יותר וקטלניים יותר, וחלקם גרמו כבר ליותר מ-50 הרוגים באירוע אחד. אחרי שבשנה שעברה גזרה מגפת הקורונה על האמריקנים להישאר בבתיהם והביאה להתמתנות בתופעת מסעות הירי בארה"ב, בחודשים האחרונים היא סובלת מעלייה חדה במספר האירועים האלה.
אטלנטה עצמה ספגה השנה מסע ירי רצחני. רוברט ארון לונג, בן 21, ירה למוות בשמונה בני אדם, בהם שש נשים אסייתיות, בשלושה מכוני ספא. לונג נהג לפקוד את המכונים, ואחרי מסע הירי שלו דווח כי החשד הוא שהתמכר למין ורצה "לחסל את הפיתוי" שנשקף לו מהם. החוקרים טענו אז כי מג'ורג'יה התכוון הרוצח להמשיך בנסיעה לפלורידה, ושם לפתוח באש במקומות הקשורים לתעשיית הפורנו.