2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מעוניינים לחלק מענקים. נתניהו וכץ
(צילום: אבי כהן)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ בוחנים אפשרות להעניק "מענק קורונה" מיוחד לאזרחי ישראל - בדומה למענקים לציבור שחולקו בחג הפסח, עם תחילת המשבר, אך בהיקפים נרחבים משמעותית.
התוכנית, שהשר כץ מעוניין לקדם, קובעת כי משפחה עם ילד אחד תקבל 2,000 שקלים, משפחה עם שני ילדים תקבל 2,500 שקלים ומשפחה עם שלושה ילדים ומעלה תקבל 3,000 שקלים. יתר האזרחים, ללא ילדים, יקבלו 750 שקלים.
נתניהו וכץ צפויים לקיים הערב בשעה 20:45 מסיבת עיתונאים בנושא.
2 צפייה בגלריה
הנהלת האוצר: "חלוקת כספים ללא כל היגיון". אילוסטרציה
הנהלת האוצר: "חלוקת כספים ללא כל היגיון". אילוסטרציה
הנהלת האוצר: "חלוקת כספים ללא כל היגיון". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בדיון שהתקיים הערב (רביעי) במשרד האוצר הביעה הנהלת האוצר התנגדות לתוכנית שכץ מקדם, לאור כך שמדובר בחלוקת כספים ללא כל היגיון או קריטריונים - גם למי שאינו זקוק לכך.
לטענת גורמים באוצר, מדובר במהלך שיגדיל את הגרעון עוד יותר, ובסופו של דבר ישולם על ידי הציבור. אולם לפי שעה נראה כי התוכנית תקודם בכל זאת.
למרות ההיקף האדיר של 6 מיליארד שקלים, כץ וראש הממשלה בנימין נתניהו בוחנים אפשרות לקדם את המהלך באמצעות הביטוח הלאומי - מבלי להעביר אותו בחקיקה ראשית.
בהתאם ל"מענק הפסח" שחולק לאזרחים באפריל האחרון, חולקו 500 שקלים לכל קשיש ולכל ילד במשפחה עד ארבעה ילדים. אז, נתניהו עדכן את אנשי האוצר בתוכנית דקות ספורות לפני נאומו לאזרחים ברשתות התקשורת. עלות אותו מענק הוערכה בכ-1.5 מיליארד שקלים.