בבוקר עוד איימה מזכ"לית הסתדרות המורים בשביתה מחר, בצהריים איום השביתה בוטל: מהסתדרות המורים נמסר כי משרד הבריאות הודיע שהחל ממחר ייפתחו כלל הקופות לחיסון של כלל עובדי ההוראה. אלו יצטרכו להציג תעודת עובד או תלוש שכר כדי לקבל את החיסון. עד כה, אמרו, חוסנו בפועל כ-65 אחוז מעובדי ההוראה בחינוך המיוחד.
לצד זאת הדגישו בהסתדרות המורים כי עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שטרם חוסנו וחוששים לבריאותם קיבלו הודעה כי אם לא יגיעו לעבודה הסתדרות המורים תמשיך לתת להם גיבוי. הם הוסיפו כי "סכסוך העבודה עומד בעינו עד שאחרון עובדי ההוראה יחוסן".
הבוקר אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בדיון בוועדת החינוך של הכנסת כי "איום השביתה במסגרות החינוך המיוחד מחר טרם הוסר". לדבריה, לא כל המורים חוסנו - והיא קראה למשרד הבריאות לדאוג לכך. יש לציין כי רוב המורים מלמדים בזום, למעט מורי מסגרות החינוך המיוחד והמורים בפנימיות הסגורות המלמדים בכיתות.
משרד הבריאות מצדו הודיע מוקדם יותר כי מבצע מתן החיסונים לעובדי ההוראה יחל כבר מחר, ואף מסר כי "מאתמול בערב ועד הבוקר יותר מ-17 אלף עובדי הוראה וצוותי חינוך נרשמו לחיסון".
2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
"חסנו עכשיו את המורים שעובדים בסגר". יפה בן דויד
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
ד"ר אפרת אפללו
ד"ר אפרת אפללו
ד"ר אפרת אפללו: "השביתה - אסון, לא הוגן"
(צילום: יח"צ )
"אנחנו אומרים למשרד הבריאות - חסנו עכשיו את צוותי החינוך המיוחד שעובדים בסגר", דרשה בן דויד, "הייתי שמחה לשחרר את האיום הזה, אנחנו לא צמאים להשבית ובעיקר שלא את החינוך המיוחד, אבל יש עדיין עובדי הוראה שטרם חוסנו".
ד"ר אפרת אפללו, נציגת משרד הבריאות בדיון, השיבה לה: "להשבית מחר את החינוך המיוחד זה אסון, זה לא הוגן. אנחנו עובדים מול משרד החינוך ומערכות המחשוב, יש תעדוף למורים. הם יקבלו הודעות, תחילה החינוך המיוחד". היא אף שיתפה: "אני לא ישנה בלילה כי אני על הדברים. לא הוגן להגיד להורים 'אל תבואו מחר כי משרדי הבריאות והחינוך לא מטפלים".
בן דויד ענתה: "אל תגידו 'לא הוגן' המורים נמצאים בקו האש. אי אפשר להגיד שזה לא הוגן להשבית בלי שהם חוסנו".



בהמשך הדיון אמרה בן דויד: "עם כל הכבוד להחלטות, אנחנו רוצים ביצוע. אם לא היינו מכריזים על סכסוך עבודה היינו עדיין באותו מקום ברשימה. מוסרית לא אגיד למי שלא חוסנה להגיע למקום העבודה. אגבה כל מורה שלא חוסנה ותחליט שלא להגיע. אני לא רוצה לקחת סיכונים".
לדברי המזכ"לית, מסקרים שבוצעו לפני יומיים על ידי הסתדרות המורים עלה כי חוסנו רק 40% מקרב צוותי החינוך המיוחד, שמונים כ-20 אלף. בהסתדרות המורים מסרו כי עד כה התקבלו 264 פניות ממורים שסורבו להתחסן בידי קופות החולים. עם זאת, עדיין לא התברר אם הם שייכים לסגלי ההוראה הכלליים או לעובדי החינוך המיוחד.
יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, אינה זלצמן, אמרה בדיון: "משרד החינוך שיגר הודעות לכל המורים שלפיהן עליהם להירשם לחיסון בקופות החולים, ופתח לשם כך מוקד שאליו יכולים מורים לתקשר ולקבל סיוע.
"עוד ילמדו על המערך שלנו לא רק בארץ אלא בעולם", היא המשיכה, "נתנו תעדוף למורים לחינוך מיוחד ולנוער בסיכון. ביטחון המורים עומד לנגד עיננו, כולם מגויסים. יש לנו רשימות מסודרות ומוקד פתוח למורים שאינם יודעים איך להירשם לחיסון".
במקביל מסר משרד החינוך: "מאתמול בערב ועד הבוקר יותר מ-17 אלף עובדי הוראה וצוותי חינוך נרשמו לחיסון. מדובר בכ-9% מכלל עובדי ההוראה והצוותים במערכת החינוך".
לדבריהם, 17,448 עובדי הוראה וצוותי חינוך נרשמו לחיסון, ו-17,106 עובדי הוראה וצוותי חינוך דיווחו כי כבר התחסנו או החלימו מהנגיף. 13,271 מהם מעל גיל 60 ו-3,835 מהם מתחת לגיל זה.
פורסם לראשונה: 12:26, 11.01.21