הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אחר הצהריים (יום א') אחרי כחודשיים בלי אף ישיבה ודן במתיחות עם איראן. בתום הדיון שהתקיים על רקע הסלמה מול איראן והדיווחים שישראל עומדת מאחורי תקיפת המתקן הגרעיני התת-קרקעי בנתנז, אמרו גורמים בכירים כי השיחות בווינה בין איראן למעצמות "מדאיגות". לדבריהם, "זה לא מצב שהאמריקנים רוצים לעמוד על דעתם. הם מוותרים יותר ממה שהאיראנים רוצים. היעד שלהם הוא ריצה להסכם בכל מחיר. הם רצים כמו משוגעים להסכם".
עוד אמרו אותם גורמים לאחר ישיבת הקבינט שנמשכה כשלוש שעות כי "האיראנים יודעים שיושג הסכם בכל מחיר והם עושים המקסימום להשיג הישגים. האמריקנים שומעים את הדאגות שלנו אבל השאלה אם הם מקשיבים. לא ברור אם פנינו להסלמה מול איראן. האיראנים מאוד מתוחכמים ועושים הכול למקסם ההישגים מהשיחות בווינה. ישראל לא מוותרת ורוצה להשפיע על ההסכם כמה שהיא יכולה - כי זה בדמה. היא הכתובת לטילים האיראניים".

בשבוע הבא ייצאו לוושינגטון ראש המוסד יוסי כהן, הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן תמיר הימן לשיחות עם האמריקנים בנושא הגרעין. הסקירות היום שהעבירו ראש המוסד והרמטכ"ל בפני חברי הקבינט עסקו בעיקר במב"ם (המערכה שבין המלמחמות). מי שדיברו על נושא הגרעין היו יותר נתניהו, שטייניץ ודרעי.
הקבינט התכנס גם על רקע המגעים שהאמריקנים מקיימים עם איראן בתיווך אירופי בווינה, שמטרתם לחזור להסכם הגרעין, והחלטת איראן להעשיר אורניום לרמה של 60% באתר בנתנז. שלשום אישרה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי טהרן אכן החלה בהליך להעשרת אורניום לרמה זו.
ברקע ישיבת הקבינט הראשונה מאז פברואר נמצאת גם מתיחות בין ישראל לבין ארה"ב שהעבירה לישראל בימים האחרונים מסרים של חוסר שביעות רצון ומורת רוח, בשל התקיפות המיוחסות לישראל נגד יעדים איראניים, במקביל לשיחות המתקיימות בווינה. האמריקנים כועסים במיוחד על ה"ברברת" וה"רברבנות" הישראלית על התקיפות, וציינו כי הדבר מביך את ארה"ב ועלול לחבל במשא ומתן בווינה.