9 צפייה בגלריה
גן דפנה בגבעתיים
גן דפנה בגבעתיים
הילדים חזרו לגנים. גן דפנה בגבעתיים
(צילום: עיריית גבעתיים)
יותר מחודש לאחר סגירתם גני הילדים נפתחו אתמול (ראשון) מחדש וזאת במסגרת השלב הראשון של ביטול הגבלות הסגר, מה שגרם לתחושת הקלה גדולה אצל הורים רבים לילדים שנאלצו לבלות איתם בכל תקופת הסגר, אך גם לחשש שמא סגר שלישי יגיע ויקטע את השמחה שלהם ושל ילדיהם שזקוקים נואשות למסגרת מסודרת.
סיגל שפיץ טולדנו, יו"ר ועד הגנים והנהגת ההורים הארצית ואמא לארבעה, בהם ילדה בת שנתיים וילדה בת חמש וחצי אמרה ל-ynet: "הייתי עם הילדים בבית חודש וחצי ובמשך כל הסגר הקפדנו מאוד שלא לצאת ממנו למעט לסיבובים קטנים בגינה פעם בכמה ימים. זה היה מאוד לא פשוט".

9 צפייה בגלריה
סיגל שפיץ טולדנו, יו״ר ועד הגנים והנהגת ההורים הארצית
סיגל שפיץ טולדנו, יו״ר ועד הגנים והנהגת ההורים הארצית
"להיות חודש וחצי בבית עם הילדים - לא פשוט". יו"ר ועד הגנים הארצי
"היום היה בוקר מרגש מאוד", סיפרה אתמול. "התרגשנו כל השבת. זה לא אירוע של מה בכך. הילדים בגיל 3 עד 6 הם הסובלים הגדולים של התקופה הזו. הם הכי מסכנים מכל הבחינות, משפחתית ורגשית. מה שקרה לאורך כל התקופה שהילדים הגדולים למדו דרך הזום וקיבלו את תשומת הלב שלהם ואילו הילדים הקטנים נשארו בלי חברים ובלי אינטראקציה בכלל".
"יש חשש שהבנות תידבקנה בקורונה אבל אין חשש גדול", אומרת שפיץ טולדנו. "הנתונים מראים ששיעור ההדבקות עד גיל שש הוא מאוד נמוך אז בסך הכול התחושה היא די מוגנת ובטוחה יחסית לקורונה. כן יש חשש ששוב יהיה סגר והגנים יסגרו. בתור יו"ר ועד ההורים זה מרגיז אותי מאוד שאנחנו ההורים ביקשנו לקצר את שבוע הלימודים על חשבוננו, ללא ימי שישי כדי לייצר מצב שאין גננות משלימות בגנים והם לא הסכימו בגלל הסכמי שכר".
9 צפייה בגלריה
גן סביון קרית אונו
גן סביון קרית אונו
הילדים מתרגשים. גן סביון בקרית אונו
(צילום: איתן אלחדז/TPS)
על האפשרות של השבתת הגנים בשבוע הבא, אמרה כי "הגברת יפה בן דויד רוצה להשבית את הגנים. אין בזה אפילו טיפת מחשבה ורגש לילדים. אני מסתכלת על משרד החינוך הבריאות ואני יכולה להגיד את זה בפה מלא שאני מרגישה שלאף אחד לא אכפת מהילדים, אף אחד לא מסתכל להם בעיניים ושואל איך הם מרגישים. זו תחושה מאוד קשה. אולי למקבלי ההחלטות אין ילדים קטנים בבית ולכן אין להם את האמפתיה הזו".
9 צפייה בגלריה
גן אורן נס ציונה
גן אורן נס ציונה
"משחקים בילדים כמו ביו יו"
(צילום: דנה קופל )
9 צפייה בגלריה
צביקה דוידוביץ מכפר סבא
צביקה דוידוביץ מכפר סבא
"הזום לא פרקטי, מורידים לילדים את השאלטר". צביקה מכפר סבא
צביקה דוידוביץ' יו"ר ועד הגנים בכפר סבא ואב לשתי בנות בגילי 5 ו-7, בילה גם הוא את הסגר עם שתי בנותיו. "זה היה לא פשוט. ילד לא מבין למה הוא לא בגן פתאום. הוא לא מבין למה הוא לא הולך לגינת השעשועים ולמה אי אפשר לרוץ עם החברים. ברגע אחד מורידים לו את השאלטר. הזום לא פרקטי לגילים האלה", אמר.
הוא שיתף בתחושותיו האישיות ואמר כי "גם להורה זה מצב לא פשוט. אין לי ולא היה לי את הידע איך לייצר לילדים סדר יום קבוע בכיף. הגן עבורי זה לא שירות בייביסיטר אלא לשים את הילדים שלי כדי שירכשו כישורים חברתיים. הפכתי להיות להורה, גנן וטכנאי".
9 צפייה בגלריה
ילדי גן החטיבה הצעירה יגאל אלון בבת ים
ילדי גן החטיבה הצעירה יגאל אלון בבת ים
גם ילדי החטיבה הצעירה שבו למוסדות
(צילום: משרד החינוך )
9 צפייה בגלריה
גן אורן נס ציונה
גן אורן נס ציונה
גן אורן בנס ציונה
(צילום: דנה קופל )
"ביום שבת אמרתי לילדה שהיא חוזרת לגן מחר והיא קמה בשש בבוקר, התלבשה מוקדם והתרגשה מאוד. אני כמו כל אזרח חושש שהכול יתהפך ברגע", אמש דוידוביץ' בחשש. "סגירה נוספת של המערכת תסמן את סגירת שנת הלימודים. אי אפשר לעשות מהילדים יו-יו".
לדבריו, "גם במקרה שיוחלט סגר וייסגר 100% מהמשק, אני מאמין שצריך למצוא את המודל להשארת המסגרות לילדים האלה". גם הוא זועם על מזכ"לית הסתדרות המורים: "צר לי שהיא לוקחת אינטרס מאוד צר ודרכו מנסה לפגוע בכל המדינה. הדבר היחידי שחשוב לה זה בריאותם של עובדי ההוראה וכל היתר לא מעניין אותה".
9 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
שר החינוך גלנט בגנים
(צילום: דנה קופל )
9 צפייה בגלריה
רות אופק מכפר סבא
רות אופק מכפר סבא
רות אופק נגד יפה בן דויד: "שיא החוצפה"
(צילום: יהודית הופמן)
רות אופק, גם היא מכפר סבא, אימא לשלושה ילדים - הקטנה מביניהם בת שלוש - אמרה ל-ynet כי "עם כל האהבה לילדים ועם כל זה שזה כיף שהם קרובים אלינו, אני לא בנויה להיות צוות הווי ובידור 24/7 " הילדים צריכים מסגרת מסודרת וחברה וכשאין להם את זה הם חווים קושי אדיר.
על בתה סיפרה אופק כי "היא מאוד חברותית, ואוהבת לבלות עם החברים שלה. במהלך הסגר זה ממש היה חסר לה. כשהיינו יוצאים לסיבוב ברחוב במסגרת הגבלות החוק והוא הייתה רואה ילדים, היא הייתה רצה אליהם גם אם הוא לא הכירה אותם ורצתה לשחק איתם".
היא צחקה והוסיפה: "שתינו מאוד שמחנו לחזור היום לגן אבל אני לא יודעת מי יותר, היא נכנסה לגן בשמחה וכמעט שזרקה אותי בשער. היא רצה ישר לחברים".
לדבריה, "החשש שהיא תידבק בקורונה תמיד נמצא שם, אבל אני חושבת שאי אפשר לסגור אותם בבתים סתם ככה ושיש מנגנונים שנועדו להקטין את הסיכון". היא טענה: "המחיר שהילדים וההורים משלמים הוא גדול מדי. זה גיל שהם צריכים את החברה ואת המבנה היומי שלהם." גם לנו ההורים זה גורם נזקים עצומים ואני כעצמאית חווה נזק אדיר לעסק"".
היא טענה כי השבתת המערכת בשבוע הבא, אם תקרה, "זו שיא החוצפה". היא תקפה את בן דויד: "חושבת על עצמה ועל האינטרסים הפרטים שלה ולא על הילדים ועל ההורים ועל הגננות. היא לא מגנה על הציבור שאותו היא אמורה לשרת. הוא מונעת משיקולים פוליטיים ולא משיקולים עניינים".
פורסם לראשונה: 22:54, 18.10.20