2 צפייה בגלריה
אפרים גורדון
אפרים גורדון
אפרים גורדון
בני משפחתו של אפרים גורדון (31), שנרצח בלילה (בין שני לשלישי) בבולטימור שבארה"ב, אבלים על מותו. המשטרה המקומית פתחה בחקירת האירוע, ולטענת גורמים המקורבים למשפחה ייתכן שהרקע אנטישמי או לאומני, אם כי לפי שעה אין אימות להשערה זו. אולגה גורדון, אמו של אפרים, ספדה בכאב לבנה, "זה שתמיד עוזר, תומך ומעודד. לפחות הייתה לי הזכות לחבק ולנשק אותך ביום הטיסה. אוהבת אותך הכי חזק בעולם ותמיד אשמור אותך בלב שלי".
באחרונה עבר אפרים גורדון ליישוב נעלה שבבנימין. הוא עבד בחברת היי-טק והיה מאורס עם מיכל מלכי (29) שקיבלה את הבשורה בתדהמה. "אפי היה האדם הכי מדהים שהכרתי. דמות של מלאך על פני האדמה. הוא תמיד היה מתנדב ועוזר בכל דבר. התארסנו לפני שלושה חודשים ועדיין לא קבענו תאריך לחתונה". היא התייחסה לרצח: "אני לא יודעת וזה נמצא בחקירה ולכן אין מה להרחיב. דיברתי איתו בערב, כמה שעות לפני שנרצח. הוא אמר שהוא אוהב אותי ומתגעגע. זה הלם, אנחנו שבורים".
אחותו של הנרצח, אלה גורדון, אמרה כי הרצח התרחש לאחר שאחיה נסע לחתונה. היא הוסיפה: "הבוקר בסביבות 11:00, בזמן שאני בעבודה, בישרו לי שאחי נורה בארה"ב. בהתחלה חשבתי שהוא רק נפצע ויצא מזה אבל, אז אמרו שמותו נקבע במקום. זה שוק שקשה לתאר. מיד נסעתי לבית הוריי והודענו להם. אי אפשר לתפוס את ההלם".
2 צפייה בגלריה
אפרים גורדון
אפרים גורדון
"הלך לשמוח בחתונה וחזר בארון". אפרים גורדון
בכלי התקשורת בארה"ב דווח כי הרצח אירע מעט אחרי חצות. חבר מועצת העיר בולטימור, איצי שלייפר, אמר כי מצלמות האבטחה באזור תיעדו את החשודים עוקבים אחר גורדון לאחר שהחנה את רכבו מחוץ לבית המשפחה, וניגשו אליו כשהתקרב לדלת. הרשויות לא פרסמו את התיעוד ולא ציינו פרטים נוספים על אודות החשודים.
משפחתו פעלה לגיוס הכסף הנדרש להטסת ארונו של גורדון לארץ, והלווייתו תיערך הערב בבית העלמין במודיעין. "אפרים היה איש נפלא ויחסר לנו מאוד", אמר קרוב משפחתו לערוץ "פוקס ניוז" המקומי, ושלייפר הוסיף כי השכונה כולה המומה ומתאבלת על גורדון: "מחגיגות החתונה והשמחה על המפגש אחרי תקופה ממושכת בנפרד, המשפחה עוסקת כעת ברצח", אמר חבר המועצה.
מאז היוודע דבר הרצח, פעלו בני משפחתו של גורדון להביאו לקבורה לישראל. גופתו אמורה לנחות בארץ יחד עם הדודים שאותם ביקר. אחותו של גורדון, אלה, אמרה: "אנחנו מחכים שהדודים ינחתו ואז נדע מה קרה בדיוק. שמענו שנאמרו שם קריאות אנטישמיות. אחי הלך לשמוח בחתונה וחזר אלינו בארון". גם ראש מועצת בנימין טען, חרף הדיווחים בארה"ב שלפיהם מדובר בשוד שהסתבך, כי גורדון נרצח על רקע אנטישמי. "הוא טס לשמחה משפחתית בארה"ב ואתמול הוא נרצח שם ביריות של אנטישמים ארורים - רק בגלל היותו יהודי", מסר ראש המועצה, אף שלדברים הללו טרם התקבל אישור.
חברו של גורדון, אייל סגל, גילה על מותו באמצעות כלי התקשורת - מה שמטבע הדברים הכה אותו בהלם: "היינו יחד בפרויקט 'נפש יהודי'. אפי הוא אדם מאוד מעמיק. אני זוכר שהייתי אצלו לפני כמה חודשים והיה חב"דניק שהגיע אליו הביתה. הוא לא 'נפנף' אותו, אלא אירח אותו. הוא מאוד אוהב את היהדות". את המשפחה מלווים צוותי החירום של מועצת בנימין.