מתקפת רקטות כבדה הערב (שלישי) על ישראל. בראשון לציון נהרגה אישה בשנות ה-50 לחייה ונפגעו עוד שניים. בפיצוץ רקטה ליד אוטובוס בחולון נפצעו תשעה בני אדם, בהם שניים קשה. השאר במצב קל-בינוני. בגבעתיים נפצעו שישה בני אדם באורח קל מרסיסים. בשדרות ובאשקלון ספגו בתים פגיעות, בעוד רקטה נוספת התפוצצה בשטח חקלאי בשרון.
בראשל"צ אותרו שלוש זירות פיצוצי רקטות. בנתב"ג עדכנו כי בזמן ירי הרקטות לעבר גוש דן ואזור השפלה נעצרו ההמראות והנחיתות. אחד המטוסים הופנה לנחיתה בקפריסין לאחר המתנה מעל הים, בעוד מטוס נוסף שהגיע לנחיתה מאזור דובאי נשלח להמתנה מעל הים. באזור אשקלון, משתוללת אש באזור מתקן של חברת תש"ן - תשתיות נפט. במקביל, בערים המעורבות התפתחו עימותים קשים. בעכו פצוע קשה מהצתה במלון ובלוד שני פצועים קשה מיידוי אבנים.

ההסלמה בדרום - עדכונים אחרונים:

  • עשרות רקטות נורו לכיוון גוש דן, המרכז והשפלה
  • אישה כבת 50 נהרגה בפיצוץ רקטה בראשון לציון
  • בצהריים נהרגו שתי נשים באשקלון
  • 18 פצועים פונו לוולפסון: 2 במצב קשה
  • חמישה פצועים קל מרסיסי רקטות בגבעתיים
  • במהומות בעכו: גבר נפצע קשה מהצתה במלון
  • בלוד: שני פצועים קשה מיידוי אבנים
  • בזמן הירי: נעצרו ההמראות בנתב"ג

דקה אחר דקה

00:22 - מד"א: 3 נהרגו ו-46 נפצעו מתחילת הסלמה, שתי נשים במצב קשה מד"א טיפל ב-46 איש, 30 מהם נפגעו כתוצאה מירי הרקטות. שתי נשים - בת 81 ואישה כבת 30 - נפצעו באורח קשה. ארבעה נפצעו באורח בינוני, ו-24 נוספים נפצעו קל.
00:20 - ראש הממשלה יקיים דיון בעקבות האירועים בלוד נתניהו ידון עם גנץ, השר לביטחון הפנים, המפכ״ל, ראש המל״ל, מנכ״ל משרד ראש הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה בעקבות האירועים בלוד.
00:18 - ראש העיר עכו: מצפה ממשטרת ישראל לנקוט ביד קשה נגד פורעי החוק שמעון לנקרי התייחס למהומות בעירו ואמר כי הוא מצפה ממשטרת ישראל לנקוט ביד קשה נגד פורעי חוק. בתום הערכת מצב בעירייה אמר לנקרי: "אנו רואים בחומרה רבה את האירוע".
23:59 - ראש העיר לוד: "זה איבוד שליטה מוחלט, המשימה גדולה על המשטרה" ראש העיר לוד יאיר רביבו התייחס למהומות בעיר ואמר כי זה "איבוד שליטה מוחלט". לדבריו, "המשימה הזאת גדולה על משטרת ישראל. הם חייבים להכניס פה כוחות צבא". הוא תיאר את האירועים כ"ליל בדולח" וציין כי בין היתר היו אירועים של שריפת בתי כנסת והצתה של מאות רכבים.
23:54 - גנץ, אוחנה ונתניהו: להקצות את כל 16 פלוגות מג"ב באיו"ש ללוד ולערים המעורבות שר הביטחון בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הנחו את צה"ל להקצות את כל פלוגות מג"ב שמוקצות למשימות צה"ל לטובת סיוע מיידי להשבת הסדר בלוד ובערים מעורבות. הוראתם מגיעה בעקבות העימותים האלימים בערים אלה.
29 צפייה בגלריה
רכבים הוצתו בלוד
רכבים הוצתו בלוד
רכבים הוצתו בלוד
23:51 - גבר במצב קשה במלון שהוצת בעכו גבר נפגע באורח קשה בשריפת המלון "אפנדי" בעיר העתיקה בעכו. המלון שייך למסעדה "אורי בורי", שהוצתה גם היא. המשטרה מפנה את המלון ואת המסעדה הסמוכה ובמקום כמה נפגעים נוספים משאיפת עשן.
23:47 - מלון ומסעדה הוצתו בעכו פורעים בעכו הציתו את מלון "אפנדי" בעיר העתיקה. המלון שייך למסעדה הידועה "אורי בורי", שהוצתה גם היא. המשטרה מפנה את המלון ואת המסעדה הסמוכה. מוקדם יותר הוצתה נקודת המשטרה בעכו העתיקה מסניף הדואר הצמוד אליה.
23:44 - המהומות בלוד: פצוע קשה כתוצאה מיידוי אבנים אל מכונית גבר בן 56 נפצע באורח קשה מיידוי אבנים לעבר מכונית במהלך המהומות והפרות הסדר בלוד. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים אסף הרופא שבצריפין והוא סובל מחבלת ראש - מורדם ומונשם.
29 צפייה בגלריה
ההפגנות בלוד
ההפגנות בלוד
ההפגנות בלוד
(צילום: עוז מועלם )
23:41 - עקב ההסלמה: מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר לדיון מיוחד מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר לדיון מיוחד בעקבות ההסלמה בישראל וברצועת עזה. מאז יום שני יש מגעים בין חברות מועצת הביטחון, ארה"ב סיכלה יוזמה לפרסם הצהרה משותפת של חברות מועצת הביטחון שמפצירה בישראל למנוע את פינוי המשפחות הפלסטיניות משכונת שייח ג'ראח וקוראת לריסון ואיפוק ושמירת הסטטוס קוו ההיסטורי באתרים הקדושים בירושלים.
23:38 - גנץ הגיע לבור חיל האוויר: "עמד על תוכניות התקיפה הצפויות הלילה" גנץ הגיע לבור חיל האוויר ביחד עם מפקד החיל, האלוף עמיקם נורקין. נמסר כי "גנץ עמד על תוכניות התקיפה וההגנה האווירית לקראת הפעולות הצפויות הלילה". בנוסף עדכנו במשרד הביטחון כי גנץ זימן את ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים של ועדת חוץ וביטחון לעדכון מבצעי שייערך מחר בקריה.
29 צפייה בגלריה
נתניהו גנץ, כוכבי וארגמן בקריה
נתניהו גנץ, כוכבי וארגמן בקריה
נתניהו גנץ, כוכבי וארגמן בקריה
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ )
23:31 - מהומות בלוד ורמלה: עשרות מכוניות הוצתו, ירי בנשק חם לעבר שוטרים במקביל לירי הרקטי מרצועת עזה מתקיימות הפגנות אלימות בלוד ורמלה. עשרות מכוניות בשתי הזירות הוצתו. בלוד החלו לירות בנשק חם לעבר שוטרים. לא היו נפגעים באירוע. לכתבה המלאה
23:28 - חודש הירי לאשקלון ושדרות
23:01 - פיקוד העורף: לא יתקיימו לימודים עד להרצליה
22:59 - צה"ל: תקפנו את משרדי המודיעין הצבאי של חמאס דובר צה"ל הודיע כי בשעות האחרונות צה"ל תקף יעדי טרור רבים ברחבי רצועת עזה. בין היתר תקף צה"ל מהאוויר כ-100 משגרים מוטמנים ברחבי הרצועה, וכן מספר מבנים רבי קומות המשמשים את חמאס. באחד המבנים שכנו משרדי המודיעין הצבאי של הארגון ומפקדות המשמשות למחקר ופיתוח צבאי.
22:56 - ראש השב"כ ארגמן: "מצב בלתי נסבל, זה לא הזמן לדבר" ראש השב"כ נדב ארגמן אמר בתום הערכת מצב של גורמי הביטחון כי "ארגון טרור שמאיים על אזרחי מדינת ישראל זה מצב בלתי נסבל". הוא התייחס לתחילת הסבב ואמר כי "ארגון טרור שיורה על בירת מדינת ישראל ביום חגה זה בלתי נסבל". עם זאת הוא ציין: "זה לא זמן לדבר. נמשיך לעשות את מה שנכון כדי להבטיח את ביטחונם של כל תושבי ישראל".
22:50 - הרמטכ"ל כוכבי: צה"ל תקף מעל 500 מטרות ברצועת עזה הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר לצד ראש הממשלה ושר הביטחון אחרי הירי למרכז הארץ: "צה"ל פועל בעוצמה רבה. תקפנו למעלה מ-500 מטרות שכוללת אמצעי לחימה, אתרים ליצור אמצעי לחימה והפגיעה היא קשה. פגענו והרגנו עשרות פעילי טרור, בהם גם בכירים, והשמדנו מבנים ותשתיות. בצד השני בעזה המציאות היא קשה".

22:48 - גנץ: יש המון מטרות בקנה, זו רק ההתחלה שר הביטחון בני גנץ אמר בהצהרה מיוחדת אחרי מטחי הירי למרכז הארץ: "יש המון מטרות בקנה, זו רק ההתחלה. אני מכיר את הזירה העזתית, ארגוני הטרור נפגעו קשות וימשיכו להפגע בגלל ההחלטה המופקרת שלהם לירות לשטח ישראל".
29 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף
22:46 - נתניהו: חמאס והג'יהאד האיסלאמי שילמו וישלמו מחיר כבד מאוד, דמם בראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרתו המיוחדת בעקבות מטחי הירי למרכז הארץ: "סיימנו הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון, קיבלנו החלטות. חמאס והגיאהד שילמו וישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם. דמם בראשם". נתניהו הוסיף: "אנחנו עומדים מאוחדים מול אויב שפל, כולנו דואבים על ההרוגים, כולנו מתפללים לשלום הפצועים, כולנו עומדים מאחורי צה"ל וכוחות הבטחון".
22:43 - תנועת המטוסים בנתב"ג התחדשה רשות שדות התעופה עדכנה כי תנועת המטוסים בנתב"ג התחדשה. מטוסים יכולים להמריא ולנחות בישראל וממנה.
22:37 - פצוע בינוני מרקטה במושב באשכול במטח האחרון לעבר יישובי אשכול נפצע מרסיסים עובד זר ממוצא תאילדי במושב ישע. הוא פונה במצב בינוני ובהכרה לבית החולים סורוקה. בעקבות המקרה חודדו שוב הנחיות ההתגוננות בשפה התאית לכל החקלאים המעסיקים עובדים זרים.
29 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ)
22:36 - מנהיג חמאס הנייה: "ניצחון במערכה על ירושלים" מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה הגדיר את ההסלמה מול ישראל "ניצחון במערכה על ירושלים ובהגנה עליה". הוא ציין: "מוחמד דף אמר שהנגיעה בשייח ג'ראח תעלה ביוקר לכיבוש, והיום עזה, עזה החזקה, הצבא של גדודי אל-קסאם ופלגי ההתנגדות הפלסטינית, עמד בראש החץ בהגנה על ירושלים ואל-אקצא".
22:28 - מפקד מחוז תל אביב במשטרה: "נערכנו למצב חירום" ניצב עמיחי אשד אמר כי בגוש דן נערכו למעבר למצב חירום. "התרחיש הזה הוא בהחלט תרחיש שהתכוננו אליו לאורך זמן. אנחנו צופים כשיהיה מטח, אז המטח יהיה משמעותי".
22:27 - ארה"ב מזהירה את אנשיה בפעם השנייה בתוך יממה מהרקטות בישראל משרד החוץ האמריקני פרסם אזהרה ביטחונית בעקבות ההסלמה בישראל בפעם השנייה בתוך יממה. "רקטות ממשיכות לפגוע באיזור עוטף עזה וברחבי הדרום ומרכז ישראל. עובדי הממשל האמריקני מנועים מנסיעות אישיות לאיזורים שבהם יש אזעקות צבע אדום או פעילות של ירי רקטות, כולל אשדוד ואשקלון".
29 צפייה בגלריה
הרחוב שנפגע בחולון
הרחוב שנפגע בחולון
הרחוב שנפגע בחולון
(צילום: אסף קמר)
22:26 - ארקיע וישראייר יאפשרו לנוסעים לשנות את מועד טיסתם חברות התעופה ארקיע וישראייר הודיעו כי יאפשרו לנוסעים שקנו כרטיסים לטיסות החברה לשנות את טיסתם למועד אחר לאותו היעד ללא דמי שינוי ועל בסיס מקום פנוי.
22:20 - נשקלת אפשרות לבטל את הלימודים מחר מנתניה דרומה, ההחלטה בידי הממשלה נשקלת אפשרות להפסיק את הלימודים מחר מנתניה דרומה, פיקוד העורף העביר את ההחלטה לממשלה.
22:16 - חיל האוויר תוקף מגדל רב קומות בעזה חיל האוויר תוקף מגדל רב קומות בעיר עזה שברצועה. לפני מטחי הרקטות הכבדים איים חמאס בירי רקטות נרחב לתל אביב אם ישראל תמשיך לתקוף מבנים אזרחיים.
22:10 - מתקפת הרקטות: 26 פצועים בוולפסון ובאיכילוב, בהם שניים קשה לבתי החולים וולפסון ואיכילוב פונו עד כה 26 פצועים בשל מתקפת הרקטות. לבית החולים איכילוב פונו שמונה פצועים מתוכם אחד במצב בינוני והשאר קל. לבית החולים וולפסון בחולון פונו 18 פצועים מתוכם שניים במצב קשה.
22:04 - אש משתוללת ליד מתקן רגיש באשקלון שריפת ענק הוצתה כתוצאה מירי הרקטות ליד מתקן רגיש בעיר אשקלון.
22:02 - צבע אדום בעוטף עזה, אזעקה גם באשקלון
21:58 - נתניהו וגנץ ימסרו הצהרה בשעה הקרובה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ ימסרו הצהרה לתקשורת בעוד כרבע שעה בעקבות הירי לעבר ישראל.
21:56 - גורמים בקבינט: "חמאס לא ראה פסיק מהיכולות שלנו. ייקח זמן להשיג את ההרתעה" גורמים בקבינט אמרו ל-ynet בעקבות הירי לעבר גוש דן והשרון כי "ייקח זמן להשיג את ההרתעה מול החמאס. לא חשבנו שזה יקרה מיד". לדברי הגורמים, "הם לא ראו פסיק מהיכולות שלנו".
21:50 - רשות שדות התעופה: בזמן הירי המסיבי נעצרו ההמראות כדי לאפשר הגנת שמי המדינה דובר רשות שדות התעופה מסר כי "בזמן הירי המסיבי על גוש דן ואזור השפלה והמרכז נעצרו ההמראות כדי לאפשר הגנה על שמי המדינה".
29 צפייה בגלריה
נפילה בראשון לציון
נפילה בראשון לציון
נפילה בראשון לציון
21:47 - שרים בקבינט: "במצב שנוצר - אסור לסיים את הלחימה, זה ייקח עוד זמן" שרים בקבינט המדיני-ביטחוני אמרו ל-ynet לאחר הירי לעבר גוש דן והשרון כי "במצב שנוצר אסור לסיים את הלחימה". לדבריהם, "זה ייקח עוד זמן ועוד ירדו בניינים נוספים בעזה".
21:44 - מפקד הכיבוי בחולון: "האוטובוס שנפגע היה ריק, הנהג הספיק לברוח" מפקד מחוז דן בשירותי הכיבוי, טפסר רונן מכטייב, אמר בזירה שבה נפגע ישירות אוטובוס: ״האוטובוס נשרף כליל ורכבים נוספים נשרפו גם. הנזק די גדול פה, לא ראינו דבר כזה במחוזותינו. ככל הנראה מדובר באוטובוס שהיה ריק, הנהג הספיק לברוח, אנחנו מבצעים סריקות לוודא שלא שלא היו לכודים״.
29 צפייה בגלריה
הכנות לפינוי פצועים בבית החולים איכילוב
הכנות לפינוי פצועים בבית החולים איכילוב
הכנות לפינוי פצועים בבית החולים איכילוב
21:41 - הבית הלבן: מגנים את הירי לישראל, עדיין מעוניינים בפתרון שתי המדינות הבית הלבן התייחס לירי הרקטות לעבר שטח ישראל ומסר כי ממשל ביידן "מגנה את הירי לישראל", עם זאת ציינו בארה"ב כי הם "עדיין מעוניינים בפתרון שתי המדינות".
21:37 - המשטרה מעדכנת: שני פצועים קשה באוטובוס שנפגע מרקטה בחולון המשטרה עדכנה כי כתוצאה מפגיעת הרקטה באוטובוס בחולון פונו על ידי גורמי רפואה שני פצועים במצב קשה ושניים נוספים במצב בינוני. בגבעתיים נפגעו 4 תושבי המקום באורח קל משרידים שנפלו על בית.
21:35 - צבע אדום בעוטף עזה
21:34 - הרוגה בפגיעה הישירה בראשון לציון
21:33 - אזעקות באזור אשדוד
29 צפייה בגלריה
פגיעה באשקלון
פגיעה באשקלון
פגיעה באשקלון
(צילום: AFP)
21:32 - פגיעה ישירה בגבעתיים, 4 פצועים קל
21:30 - בכיר בג'יהאד: בלבלנו את כיפת ברזל, אם תמשיכו תל אביב תישאר תחת אש בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי: "טקטיקות ההתנגדות בלבלו את כיפת ברזל והוכיחו את כישלונה. אם האויב ימשיך לכוון לבנייני מגורים ואזרחים, תל אביב תישאר תחת אש ההתנגדות".
21:28 - ישראל באולטימטום: פנו רבי קומות בעזה לפני השמדתם מקורות פלסטינים בעזה: ישראל מסרה אולטימטום לפינוי כמה רבי קומות בעזה לפני תקיפתם והשמדתם.
21:26 - מד"א מטפל באישה מחוסרת הכרה בראשון לציון מד"א עדכן כי צוותיו מטפלים באישה מחוסרת הכרה בראשון לציון. במקום גם נפגע חרדה אחד.
21:24 - ארה"ב ברקע הירי לישראל: "דיברנו עם גורמים ישראלים ופלסטינים" מחלקת המדינה האמריקנית עדכנה כי דיברה עם גורמים בישראל ועם גורמים פלסטינים ברקע ירי הרקטות משטח הרצועה לשטח ישראל. הירי בשעה האחרונה התרחב עד השרון.
29 צפייה בגלריה
פגיעה בתחנת הכוח
פגיעה בתחנת הכוח
פגיעה באשקלון
21:23 - אותרו שתי נפילות בשרון, מחסן חקלאי עלה באש ממרחב שרון של המשטרה נמסר כי זוהו שתי נפילות באזור השרון. אחת מהן בשטח חקלאי במושב פורת שבמועצה האזורית לב השרון - כתוצאה מהפגיעה עלה באש מחסן חקלאי. חבלני משטרה מטפלים בזירות.
21:22 - אזעקות גם באזור לוד ושהם
21:17 - נמשכים המטחים לעבר גוש דן והשפלה
21:15 - פגיעה בבית בשדרות במטח האחרון לעבר שדרות נפגע ישירות בית בעיר. טרם התברר אם ישנם נפגעים.
21:14 - חמאס: ירינו 130 רקטות לתל אביב וגוש דן חמאס טוען שירה 130 רקטות לתל אביב ולפרבריה.
21:13 - המשטרה: נפילה בראשון לציון, כוחות הצלה בדרך למקום מהמשטר נמסר כי התקבל דיווח על נפילת טיל בגזרת תחנת ראשל"צ, כוחות המשטרה והצלה בדרכם למקום. "אנו קוראים לציבור, להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להימנע מהגעה לזירות השונות ולהישמע להוראות כוחות הביטחון", נמסר.
29 צפייה בגלריה
פגיעה באוטובוס בחולון
פגיעה באוטובוס בחולון
פגיעה באוטובוס בחולון
(צילום: AFP)
21:11 - אזעקות באשדוד
21:10 - מד"א: 3 פצועים בינוני מהרקטות בחולון, בהם ילדה בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות בחולון: מד"א מעדכן כי חובשים ופראמדיקים מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 3 פצועים במצב בינוני, בהם גבר כבן 50, אישה כבת 30 וילדה כבת 5. עדכון בהמשך.
21:09 - מטח נוסף לעבר גוש דן
21:03 - אזעקות עד רעננה, קולות נפץ רבים בתל אביב ובסביבתה
21:02 - מטחים כבדים גם לאשקלון ולאשדוד
21:01 - שוב: אזעקות בראשון לציון, אור יהודה, רמת גן והרצליה
20:58 - שוב אזעקות בתל אביב ובכל אזור המרכז: ייתכן שרקטה פגעה ישירות בחולון
20:52 - פיקוד העורף: על תושבי המרכז והדרום לשהות בקרבת מרחבים מוגנים פיקוד העורף מנחה את תושבי הדרום והמרכז לשהות בקרבת מרחבים מוגנים ובקבלת התרעה להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות. לכתבה המלאה
20:51 - מטחים כבדים על יישובי המרכז, עשרות יירוטים אזעקות נשמעות ברחבי גוש דן והשפלה.
20:49 - מתקפת רקטות רחבת היקף על גוש דן, יירוטים מעל תל אביב
20:44 - אזעקות באשדוד, באר טוביה ואשקלון
20:42 - צה"ל: "6 ילדים עזתים נהרגו משיגורים כושלים של הג'יהאד משטח הרצועה" צה"ל טוען כי מבדיקות מודיעיניות שנערכו במהלך היום עולה כי שישה ילדים עזתים נהרגו בוודאות משיגורים כושלים של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני מתחילת סבב ההסלמה. מוקדם יותר הודיע צה"ל כי כ-150 שיגורים שנורו מרצועת עזה נפלו בשטחה ולא חצו לשטח ישראל.
20:36 האיום בירי לתל אביב מתחדד הזרוע הצבאית של חמאס איימה מפורשות בסרטון בירי לעבר תל אביב, ובג'יהאד האיסלאמי אף חידדו והבטיחו תקיפה ב-21:00.
20:15 - תיעוד מהפצצת המבנה שקרס בעזה הרשתות הערביות מפיצות תמונות של קריסת הבניין בן 13 הקומות שתקף צה"ל בעיר עזה.

20:09 - הערכת מצב בקריה ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ״ל, ראש השב״כ, מפכ״ל, ראש המל״ל ובכירים נוספים בקריה בתל אביב.
19:59 - פגיעה במבנה בבנייה באשכול; עוד צבע אדום לפי המועצה האזורית, במטח האחרון זוהתה פגיעה ישירה בבית בבניה בקיבוץ כיסופים. לא היו אנשים במקום. אין נפגעים בגוף.
19:55 - "הקש בגג" ותקיפת בניין בעזה למרות האיום של חמאס, נראה שבישראל לא מתרגשים. כלי טיס של חיל האוויר שיגר פצצה לגג בניין רב קומות בעזה לאות אזהרה לפני פגיעה, ובהמשך הפגיז את הבניין.
19:40 עימותים גם ברמלה מפגינים ימניים קיצוניים ניסו לנפץ שמשות רכב של תושבים ערבים באלות ואבנים. המשטרה שמפרידה בין הצדדים ירתה רימוני הלם.
19:35 - עדכון על מספר הרקטות שנורו לפי צה"ל, נכון לשעה זו ביממת ההסלמה זוהו כ-480 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-200 שיגורים.
19:26, 19:32 - צבע אדום בעוטף.
19:17 - חמאס מאיים על תל אביב הזרוע הצבאית של חמאס בהודעה: "אם האויב ימשיך לתקוף מבנים אזרחיים תל אביב תהיה במוקד של מכת טילים קשה יותר ממה שהיה באשקלון".
19:10 - התפרעויות גם ביפו: שני שוטרים נפצעו, חשוד נעצר המשטרה עדכנה על מחאה אלימה ליד "גן השניים" ביפו - השלכת אבנים וחפצים לעבר השוטרים. שניים נפצעו וטופלו במקום, חשוד במעורבות בהפרת הסדר נעצר.
19:04 - דיווחים על מגעים לרגיעה לפי רשת אל-ערבייה הסעודית, משלחת ביטחונית מצרית תצא כדי לקדם רגיעה בעזה. מצרים ביקשה מישראל להפסיק את התקיפות בעזה ללא תנאים. ישראל, לפי הדיווח, ביקשה במקביל ממצרים לפעול להפסקת שיגורי הרקטות מעזה, והמצרים יצרו קשר עם הארגונים הפלסטיניים בעניין.
לפי ערוץ אל-ג׳זירה, מצרים, קטאר והאו״ם מקיימות מגעים אינטנסיביים בנושא. חמאס עדכן את המתווכים כי על ישראל להפסיק את התקיפות לפני שיהיה אפשר לדבר על רגיעה.
18:46, 18:55, 19:12 - צבע אדום ביישובים בעוטף והירי לא מפסיק.
18:45 - סוכל פיגוע בצומת תפוח בפעם השנייה היום סוכל פיגוע בשומרון: שני מחבלים הגיעו במכונית למעבר, פתחו חלון ושלפו אקדח לעבר החיילים. לוחמי סיירת גבעתי פתחו באש במהרה - מחבל אחד חוסל ושני נפצע קשה. אין נפגעים בקרב החיילים. הצומת נסגר לתנועה.
18:39 - "פעולת תקיפה שתימשך שעות" טייסות הקרב של צה"ל עם 80 מטוסי קרב, בהם מטוסי F-35, ומטוסים ללא טייס מסוגים שונים, החלו בגלי תקיפות של בורות שיגורי הרקטות ברצועה. מצה"ל נמסר כי הפעולה הנרחבת תימשך שעות.
דובר צה"ל עדכן: "גייסנו עד כה מהמכסה שהותרה לנו כ-3,000 אנשי מילואים למערכים בפיקוד דרום, אמ"ן, פיקוד העורף וחיל האוויר. לא מדובר על המשך לחימה ל-24 השעות הקרובות אלא זה ילך ויתעצם".
18:31 - צה"ל מעדכן על חיסול בעזה כלי טיס חיסל את מפקד מערך הטילים נגד טנקים של העיר עזה, איאד פתחי פאיק שריר. לפי ההודעה הוא שימש "כפעיל בכיר בארגון הטרור חמאס והוציא בעבר מספר פיגועים במתווה נ״ט לעבר שטח ישראל". עוד לפי צה"ל, מערך הנ״ט של העיר עזה "היה במוכנות לביצוע פיגוע במתווה נ״ט בזמן הסיכול".

18:24 - צבע אדום בעוטף עזה
18:17 - פיקוד העורף פרסם הנחיות התגוננות מעודכנות ליממה הקרובה עד מחר ב-18:00 אין לימודים עד 40 ק"מ מרצועת עזה. הגבלות נוספות על לימודים והתקהלויות גם בגוש דן.
18:01 - התפרעויות בלוד במקביל להלוויית הצעיר הערבי שנורה למוות הלילה במהלך מהומות בעיר מוקד התפרעויות משמעותי ביממה האחרונה התלהט שוב. שני שוטרי מג"ב נפצעו קל, ניידת משטרה הוצתה. הכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות.
17:42, 17:47, 17:57, 18:00, 18:16 - עוד אזעקות צבע אדום וירי לעוטף.
17:25 - צבע אדום בעין השלושה, נירים וכיסופים.
17:02 - שריפה פרצה ליד תחנת הכוח ומתקן קצא"א באשקלון בעקבות נפילה בשטח פתוח. בהמשך נורו עוד רקטות לעבר העיר.
29 צפייה בגלריה
השיגורים מרצועת עזה
השיגורים מרצועת עזה
השיגורים מרצועת עזה
(צילום: AFP)
16:55 - פצוע מדקירה בבאר שבע צעיר בן 18 נדקר סמוך לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הוא פונה לבית החולים במצב בינוני עד קשה. פצוע נוסף נפגע מגז מדמיע ומצבו מוגדר קל. נבדק אם האירוע קשור למהומות עם ערביי ישראל. שוטר שהיה במקום ירה באוויר וחשוד, שברח לכיוון בית החולים, נעצר.
16:49 - אזעקות באשקלון ובכמה יישובים באזור
16:46 - צה"ל תוקף ומזהיר את תושבי עזה במקביל לתקיפות חיל האוויר, לשון ההודעה שמופצת בערבית: "בשעה זו צה״ל פתח בגל תקיפות רחב ויוצא דופן ברצועת עזה. למען שלומכם - התרחקו מכל אתר שמכיל אמצעי לחימה של חמאס".
16:31 - הירי מעזה נמשך, שוב אזעקה באשקלון ובשורת אזורים בעוטף
16:30 - ארדואן בשיחות כדי "לסיים את התוקפנות הישראלית" לשכתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מסרה ברקע המתיחות הביטחונית בישראל כי הוא שוחח עם מנהיגי ירדן, קטאר וכוויית בניסיון "לסיים את התוקפנות הישראלית". ארדואן שוחח גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומנהיג חמאס איסמעיל הנייה.
16:14 - נתניהו בהערכת מצב בפיקוד הדרום: להגביר את קצב התקיפות, אנחנו במערכה נתניהו: "הוחלט להגביר את עוצמת התקיפות וגם את קצב התקיפות". אנחנו בעיצומה של מערכה". בהערכת המצב השתתפו שר הביטחון גנץ, הרמטכ"ל כוכבי ובכירים במערכת הביטחון.
16:02 - מד"א מעדכן: שתי הרוגות ושמונה נפגעי גוף במטח לאשקלון מד"א מעדכן כי במטח שנורה לאשקלון לפני כשעה נהרגו שתי נשים. לבית החולים ברזילי פונו שמונה נפגעי גוף, בהם אישה כבת 80 במצב קשה ולא יציב. שבעת האחרים נפגעו באורח קל ו-14 נוספים מוגדרים כנפגעי חרדה והם מטופלים על ידי צוות מד"א. חלקם אף נזקקו לפינוי לבית חולים.
15:53 - גל תקיפות נוסף בעזה: בין המטרות - לשכות של בכירים בחמאס דובר צה"ל הודיע על גל תקיפות נוסף שבו נפגעו מוצבים צבאיים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. נמסר כי "צה"ל תקף בין היתר לשכה של מפקד מערך צבאי של חמאס, חמ"ל תצפיות ומחסן אמצעי לחימה". במתחם זה נמצא סימולטור טילי נ"ט. כמו כן הותקפו לשכתו של בכיר חמאס נוסף ומתחם צבאי של הג'יהאד האיסלאמי.
29 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית אשקלון
פגיעה ישירה בבית אשקלון
פגיעה ישירה בבית באשקלון
(צילום: AP)
15:48 - האזעקות נמשכות גם בשדרות, צבע אדום נשמע בעוטף עזה
15:47 - גנץ קיים הערכת מצב בפיקוד דרום: "על כל יום ירי - נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה" שר הביטחון בני גנץ סיים הערכת מצב בפיקוד הדרום יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד הפיקוד האלוף אליעזר טולדנו ובכירים נוספים בצה"ל. עוד קודם לכן נפגש גנץ עם ראשי הרשויות בעוטף עזה. גנץ אמר בפגישה כי "על כל יום של ירי על אזרחי ישראל- נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה. לא נעצור עד שהשקט יחזור". בפגישה השתתפו גם השרים מיכאל ביטון ואלון שוסטר מכחול לבן.
29 צפייה בגלריה
כיפת ברזל
כיפת ברזל
כיפת ברזל
(צילום: AFP)
15:43 - לקראת הלוויית הצעיר הערבי מלוד ומחשש למהומות: המפכ"ל מקיים הערכת מצב ברמלה מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי מקיים בשעה זו דיון הערכת מצב ברמלה עם מפקד מחוז מרכז לקראת הלוויית הצעיר הערבי מלוד שנורה למוות במהלך הלילה. במשטרה מעריכים כי בתום ההלוויה יתפתחו הפרות סדר בעיר ומתכוונים לתגבר את הכוחות סביבה.
15:41 - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי: "התגובה על חיסול הבכירים תהיה קשה" הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני התייחס לחיסול הבכירים של הארגון, בהם ראש היחידה הרקטית, ואמר כי "התגובה תהיה קשה". מוקדם יותר הוציא הארגון הודעה ולפיה בג'יהאד "מבהירים שדמם לא נשפך לשווא". בארגון מסרו: "אנחנו נמשיך את הדרך בה הלכו עד שפרחה נשמתם".
29 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית אשקלון
פגיעה ישירה בבית אשקלון
פגיעה ישירה בבית באשקלון
(צילום: EPA)
15:28 - ריבלין לשגרירי האיחוד האירופי על ירי הרקטות: "אף מדינה לא תשלים עם מצב דומה" נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים תדרוך חירום לשגרירי האיחוד האירופי המוצבים בישראל על רקע ההסלמה ביממה האחרונה. בתדרוך השתתפו כלל השגרירים בראשות שגריר האיחוד האירופי בישראל עמנואל ג'ופרה, שאף נשא דברים לצד שגריר גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת ורבים נוספים. ריבלין התייחס לרקטות הרבות ששוגרו מרצועת עזה במהלך היום ואמר: "אף מדינה בעולם לא תשלים עם מצב דומה, לעולם לא נקבל מציאות שכזו. נגן על אזרחינו בכל הצעדים הנדרשים".
15:22 - אישה נוספת נהרגה באשקלון אישה נוספת נהרגה באשקלון כתוצאה מירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה. כך נמסר ממד"א. מוקדם יותר נמסר כי בזירה אחרת אישה נהרגה כתוצאה מהמטח הכבד. כמו כן, אדם אחד נפצע באורח קשה ואחד אחר באורח אנוש.
29 צפייה בגלריה
פגיעה ישירה בבית באשקלון
פגיעה ישירה בבית באשקלון
פגיעה ישירה בבית באשקלון
(צילום: AFP)
15:20 - "בעקבות האלימות בירושלים ובעזה": שגריר ישראל באירלנד זומן לשיחת נזיפה בדבלין משרד החוץ של אירלנד זימן לשיחת נזיפה את שגריר ישראל בדבלין, אופיר קריב, "בעקבות האלימות בירושלים ובעזה". כך דווח ב"אייריש טיימס".
15:06 - צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש היחידה הרקטית של הג'יהאד האיסלאמי צה"ל חיסל את ראש היחידה הרקטית בג'יהאד האיסלאמי. "במבצע של צה"ל והשב"כ, בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי וחוסל ראש היחידה הרקטית המיוחדת סמאח עבד אל ממלוכ", נמסר מצה"ל. "בתקיפה חוסלו פעילים בכירים נוספים מהמערך הרקטי של הארגון, פעילים שפיקדו על פיגועי ירי רקטי, כמו גם בסבב ההסלמה הנוכחי". חוסל גם מוחמד סלים חסן אבו אל עטא, סגן מפקד חטיבת עזה ומראשי היחידה הרקטית המיוחדת. הוא אחיו של בכיר הארגון בהאא אבו אל עטא שחוסל בנובמבר 2019.
14:56 - אישה נהרגה ממטח הרקטות לאשקלון, שני פצועים אנוש וקשה אישה נהרגה באשקלון כתוצאה ממטח הרקטות ששוגרו מרצועת עזה. בנוסף, מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי עוד שני בני אדם בעיר נפצעו באורח אנוש ואישה כבת 80 נפצעה באורח קשה.
14:54 - שתי פגיעות ישירות נוספות באשקלון; חמישה אושפזו בבית החולים מהמשטרה נמסר כי אותרו שתי זירות נוספות באשקלון שבהן פגעו רקטות ששוגרו מרצועת עזה, ושככל הנראה נפגעו גם מבנים. בבית החולים ברזילי בעיר טופלו עד כה 52 נפגעים, מהם חמישה אושפזו - ארבעה במצב קל ואחד במצב בינוני. 23 בני אדם מטופלים כעת במיון, ובשעה האחרונה נקלטו בו יותר מ-20 נפגעים.
29 צפייה בגלריה
  הבניין שנפגע באשקלון
  הבניין שנפגע באשקלון
הבניין שנפגע באשקלון
14:48 - כתוצאה מהירי: נזק של עשרות מיליוני שקלים נגרם לדירות, מכוניות ורכוש ציבורי נזק בעשרות מיליוני שקלים נגרם היום למאות דירות, מכוניות ורכוש ציבורי, שנפגעו מירי הטילים מרצועת עזה. עד 12 התקבלו כבר 150 דיווחים על פגיעות ברכוש בדרגות שונות במוקדי קרן הפיצויים של מס רכוש באזור הדרום, ואמש בי-ם. הנזקים למשק מהפסקת עבודה מלאה או חלקית של מפעלים מוערכים במיליוני שקלים. בשעתיים האחרונות נוספו עוד עשרות פגיעות במבנים וברכבים באשדוד, באשקלון וביישובי עוטף עזה. אזרחים המבקשים להודיע על פגיעה ברכושם יכולים לפנות למרכז המידע של רשות המסים בטלפון 4954*, וניתן גם להגיש תביעת נזק באתר של רשות המסים.
29 צפייה בגלריה
  פגיעה בבית באשקלון
  פגיעה בבית באשקלון
פגיעה בבית באשקלון
14:40 - ראש המועצה האזורית מרחבים: "תחושה שאנחנו בנק המטרות של מוחמד דף וחבריו" ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות בישראל, שי חג'ג', אמר בריאיון במסגרת יום שידורים מיוחד מאולפן ynet, "ידיעות אחרונות" ו"ידיעות תקשורת" בשדרות כי "אנחנו מציינים עכשיו 20 שנה לקסאם הראשון, ואנחנו אומרים מספיק". לדבריו, "הבעיה שממשלת ישראל לא מראה לנו איזושהי אסטרטגיה, איזושהי תוכנית, לאן אנחנו מובילים את המקום הזה. אנחנו חיים מסבב לסבב. יש פה ילדים שנולדו לתוך הסבבים האלה". חג'ג' הוסיף: "התחושה שאנחנו בנק המטרות של הטרור הפלסטיני, של מוחמד דף וחבריו".
14:33 - הירי מעזה נמשך; תושבי אשקלון נדרשים להישאר בממ"ד עד להודעה חדשה תושבי אשקלון מתבקשים להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה, בעקבות מטח הרקטות הכבד.
29 צפייה בגלריה
תלמידים שלומדים בבית הספר שנפגע באשקלון מפגיעת רקטה
תלמידים שלומדים בבית הספר שנפגע באשקלון מפגיעת רקטה
תלמידים שלומדים בבית הספר שנפגע באשקלון מפגיעת רקטה
(צילום: יריב כץ)
14:28 - ראש המועצה האזורית שער הנגב ל-ynet: "הכעס הגדול הוא על ראש הממשלה" אופיר ליבשטיין אמר בריאיון במסגרת יום שידורים מיוחד מאולפן ynet, "ידיעות אחרונות" ו"ידיעות תקשורת" כי "כבר 20 שנה שאנחנו רגילים ומורגלים לסיטואציה הזאת, אני חושב שהמערכה הזאת אמורה להיות שונה". לדבריו, "אנחנו מצפים ומקווים לייצר שינוי. לא מערכה של 24 שעות, או 48 שעות שכותשים אחד את השני וחוזרים לאותה סיטואציה, אלא שתהיה מערכה שתשנה את המציאות פה לתקופה ארוכה". ליבשטיין הוסיף: "הכעס הגדול, מבחינתי, הוא על ממשלת ישראל, על ראש הממשלה. עשרים שנה לא ניצלו את ההזדמנות, את החלונות זמן האלה של השקט ושל הרוגע בשביל לייצר אסטרטגיה אחרת".
29 צפייה בגלריה
כתב ynet יואב זיתון בזמן המטח בעוטף עזה
כתב ynet יואב זיתון בזמן המטח בעוטף עזה
כתב ynet יואב זיתון בזמן המטח בעוטף עזה
(צילום: נדב אבס)
14:15 - חמאס: "ירינו 137 רקטות בחמש דקות" בצל שיגורי הרקטות מרצועת עזה לעבר אשקלון ואשדוד, הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי שוגרו 137 רקטות בחמש דקות. "זו הייתה מכת הרקטות הגדולה ביותר מסוגה, ויש באמתחתנו עוד הרבה", נמסר מארגון הטרור.
14:13 - ראש העיר שדרות בוועידת דרום עולה של ynet: "ישראל מאפשרת ומכילה טרור" אלון דוידי מתח ביקורת חריפה על המדיניות של הממשלה, על רקע ההסלמה בדרום. "ישראל מאפשרת ומכילה טרור", אמר בריאיון במסגרת יום שידורים מיוחד מאולפן ynet, "ידיעות אחרונות" ו"ידיעות תקשורת". לדברי דוידי, אחרי לילה של מטחים רבים ששוגרו לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון ונתיבות, לא ברור אם מדינת ישראל הולכת להפסקת אש או להמשך לחימה. "אולי שתלמד מחמאס - מאיים ועושה. אני אומר כבר כמה שנים שישראל צריכה ליזום. אני מאמין בפעולה קרקעית כמו 'צוק איתן', זה יחסל את חמאס".
29 צפייה בגלריה
פגיעת רקטה בבית ספר באשקלון
פגיעת רקטה בבית ספר באשקלון
פגיעת רקטה בבית ספר באשקלון
(צילום:AFP)
14:10 - הג'יהאד האיסלאמי: "התגובה שלנו תהיה חריפה, על האויב לצפות לה בכל רגע" הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הודיעה: "התגובה שלנו על הפגיעה באזרחים ועל ולוחמי ההתנגדות תהיה חריפה. על האויב לצפות לה בכל רגע". מוקדם יותר הודיע הג'יהאד האיסלאמי כי ישראל חיסלה שני בכירים בזרוע הצבאית שלו בתקיפה אווירית.
14:05 - השיגורים לאשקלון ואשדוד: ארבעה נפגעו מרסיסי זכוכית, 17 נפגעי חרדה על רקע שיגורי הרקטות מרצועת עזה לעבר אשקלון ואשדוד, ממד"א נמסר כי צוותים רפואיים העניקו טיפול לארבעה נפגעים במצב קל מרסיסי זכוכית, לגבר בשנות ה-40 לחייו שנפצע באורח קל בזמן ריצה למרחב המוגן ול-17 נפגעי חרדה.
14:04 - ניסיון פיגוע דקירה בשומרון; צה"ל: מחבלת נוטרלה מדובר צה"ל נמסר כי התקבל דיווח על ניסיון פיגוע דקירה בכיכר החטיבה שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". לפי ההודעה, המחבלת מנוטרלת בנקודה.
13:52 - הירי נמשך: 8 פגיעות ישירות באשדוד ובאשקלון, גם בית ספר ניזוק מהמשטרה נמסר כי עד כה אותרו שתי זירות באשדוד שבהן פגעו רקטות ושש באשקלון, בהן בית ספר. אל בית החולים אסותא באשדוד הגיעו אם ובתה, תושבות אשדוד, לאחר פגיעת טיל בביתן. הילדה סובלת מפגיעת רסיסים והאם נפגעת חרדה.
29 צפייה בגלריה
הפגיעה הישירה בבית באשדוד
הפגיעה הישירה בבית באשדוד
הפגיעה הישירה בבית באשדוד
(צילום: ניצן דרור)
13:44 - גורם ביטחוני בכיר: רוצים שצה"ל יגביר את התקיפות בעזה גורם ביטחוני רם דרג אמר ל-ynet כי הרצון הוא שצה"ל יגביר את התקיפות בעזה. לדבריו המצרים פנו לישראל וביקשו הפסקת אש, ונענו בשלילה. הוא הבהיר כי הקבינט הסמיך את צה״ל לפעולה רחבה הכוללת גם סיכולים ממוקדים, פגיעה בתשתיות, מחסני אמל"ח וכמעט כל יעד אפשרי מלבד פעולה קרקעית, מבלי לחזור אליו לאישור. "אין להם כמעט מגבלות", אמר הבכיר.
13:31 - המטחים הכבדים נמשכים: אזעקות באשקלון, אשדוד ועוטף עזה
13:30 - צה"ל: במהלך היממה האחרונה פגענו בכ-15 פעילי חוליות משגרי רקטות ונ"ט מצה"ל נמסר כי במהלך היממה האחרונה הוא פגע בכ-15 פעילי חוליות משגרי רקטות ונ״ט ובמספר רב של מטרות טרור - תשתיות חמאס ומטרות תת-קרקעיות.
29 צפייה בגלריה
פגיעת רקטות במכוניות באשקלון
פגיעת רקטות במכוניות באשקלון
פגיעת רקטות במכוניות באשקלון
(צילום: מוטי קמחי)
13:23 - לפחות 40 רקטות שוגרו תוך דקות, פגיעה ישירה בבניין באשדוד לפחות 40 רקטות נורו לאשדוד ואשקלון. אחת פגעה בבניין באשדוד. הזרוע הצבאית של חמאס לקחה אחריות לשיגורים: "זוהי התגובה להמשך התקיפה של בתים ושל אנשי ההתנגדות".
13:15 - לראשונה בהסלמה: אזעקה גם באשדוד
13:11 - אזעקה באשקלון
12:55 - הירי בלוד: אדם נוסף נעצר בחשד למעורבות במותו של הצעיר הערבי תושב לוד בן 42 נעצר בחשד למעורבות במותו של מוסא חסון, צעיר ערבי שנורה למוות אמש במהלך הפגנת עשרות צעירים ערבים ברמלה ובלוד, שמחו על האירועים בירושלים ובמסגד אל-אקצא. מוקדם יותר נעצר חשוד אחר במעורבות, יהודי בן 34 תושב העיר.
12:54 - אזעקת צבע אדום בקיבוץ אורים
12:48 - הג'יהאד האיסלאמי הודיע: ישראל חיסלה שני בכירים של הזרוע הצבאית בתקיפה אווירית הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי ישראל חיסלה שני בכירים בזרוע הצבאית שלו בתקיפה אווירית. אחד מיעדי החיסול היה אח של בהא אבו אל עטא, מח"ט צפונית של הארגון שחוסל במבצע חגורה שחורה ב-2019. הוא ככל הנראה נפצע קשה.
29 צפייה בגלריה
נזקי התקיפה של חיל האוויר בעזה
נזקי התקיפה של חיל האוויר בעזה
נזקי התקיפה של חיל האוויר בעזה
12:35 - אזעקת צבע אדום בנחל עוז
12:34 - הזרוע הצבאית של חמאס: "הרוגים ונעדרים בתקיפה ישראלית של יעד ברצועה" הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה על הרוגים ונעדרים כתוצאה מתקיפה ישראלית של יעד שבו היו פעילי צבא של הארגון. לא ידוע היכן בוצעה התקיפה.
12:27 - הרמטכ"ל הורה לתגבר את אוגדות עזה ואיו"ש: "לפגוע בכל פעיל חמאס באשר הוא" הרמטכ"ל הנחה להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמל"ח של חמאס והג'יהאד האיסלאמי כפי שביצע לאורך כל הלילה, לצד הרחבת התקיפות ליעדים נוספים. כמו כן, כוכבי הבהיר שיש לפגוע בכל פעיל של חמאס והג'יהאד האיסלאמי באשר הוא, והורה לתגבר כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי״ר ושריון, לצד המשך היערכות של יחידות הגנ"א, מודיעין ואוויר.
29 צפייה בגלריה
ירי רקטות בסמוך לזיקים
ירי רקטות בסמוך לזיקים
ירי רקטות בסמוך לזיקים
(צילום: מוטי קמחי)
12:24 - אזעקת צבע אדום בכרם שלום
12:21 - ריבלין ליו"ר ועדת הרשויות הערביות: "אסור לתת להתפרעויות לחזור על עצמן" הנשיא שוחח בטלפון עם יו"ר ועדת הרשויות הערביות, מודר יונס, והעביר לו מסר חריף באשר לאלימות שהשתוללה ברחובות בחלק מהערים המעורבות בישראל. "אסור לתת למראות הללו לחזור", אמר לו ריבלין בשיחה. "אני פונה אליך לעשות ככל שביכולתך להרגעת הרוחות. העם בישראל, יהודים כערבים, צריכים לשמוע את ההנהגה הערבית משמיעה קול נחרץ וברור נגד האלימות המשתוללת, נגד הפגיעה בבתי הכנסת ונגד ההשתוללות הפרועה הזו".
11:55 - גנץ אישר לצה"ל לגייס כ-5,000 חיילי מילואים שר הביטחון בני גנץ אישר לצה״ל לגייס כ-5,000 חיילי מילואים למערכים השונים, בין היתר בפיקוד דרום, פיקוד העורף ואגף המבצעים. זאת לצורך המשך הפעילות המבצעית ותגבור ההגנה על העורף. לכתבה המלאה
11:47 - צה"ל תקף מהאוויר דירה בבניין רב קומות במערב העיר עזה צה"ל תקף מהאוויר דירה בבניין רב קומות במערב העיר עזה. לפי שעה לא ידוע אם יש הרוגים כתוצאה מהתקיפה. לכתבה המלאה
11:41 - צה"ל פרס אמצעים נגד חדירת רחפנים תוקפים ומזל"טים של חמאס, מחשש לשימוש בהם במהלך ההסלמה
11:28 - אדלשטיין קיים הערכת מצב במערכת הבריאות: "צריכים להיות ערוכים לכל התפתחות אדלשטיין קיים הערכת מצב על מוכנות מערכת הבריאות למציאות הביטחונית. בדון השתתפו מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, ראש רשות החירום הלאומית יורם לרדו, נציגי צה"ל, בתי חולים, קופות החולים, מנכ"ל מד"א אלי בין וגורמים נוספים. "אנחנו צריכים להיות ערוכים לכל מה שקורה באזור הדרום וגם מעבר לזה, ולהתאים את עצמנו לכל התפתחות".
11:04 - אזעקה באזור אשקלון אזעקה הופעלה באזור אשקלון, ונשמעה בכרמיה, זיקים, יד מרדכי, נתיב העשרה ובאזור התעשייה הדרומי באשקלון.
11:00 - 67 עצורים בצפון בחשד שהתפרעו הלילה; ראש העיר חיפה: פוגעים במרקם החיים המשותפים 67 בני אדם נעצרו בצפון הארץ בחשד שהפרו סדר, ירו זיקוקים, הציתו צמיגים ויידו אבנים לעבר שוטרים במהלך הלילה. "זכות ההפגנה עומדת לכל אזרח בישראל, כל זמן שהיא נעשית באישור המשטרה ואין בה שימוש באלימות", אמרה ראש העיר חיפה עינת קליש רותם. "ההפגנות במושבה הגרמנית אתמול ושלשום אינן חוקיות והפכו לאלימות". קליש רותם הוסיפה: "המפגינים, שמגיעים ברובם המוחלט מחוץ לחיפה, מאיימים לפגוע במרקם החיים המשותפים בעיר ובנוסף פוגעים בעסקים המקומיים שמתאוששים כלכלית אחרי שנה של קורונה".
29 צפייה בגלריה
הפגנה בחיפה
הפגנה בחיפה
הפגנה בחיפה, אתמול
(צילום: פאדי אמון)
10:59 - שריפות מבלוני תבערה סמוך לזיקים

10:52 - כתוצאה מירי הרקטות: 31 נפגעים הגיעו לבית החולים באשקלון 31 איש הגיעו לביה"ח ברזילי לאחר שנפגעו כתוצאה מירי הרקטות לעבר העיר. 21 נפצעו באורח קל, אחד באורח בינוני ואחד באורח קשה. בנוסף הגיעו גם שמונה נפגעי חרדה.
10:47 - ליברמן בוועידת דרום עולה של ynet: "נתניהו טוב לחמאס, הוא נכנע לטרור" ליברמן בשידור המיוחד של ועידת דרום עולה מאולפן ynet ו"ידיעות אחרונות" בשדרות: "נתניהו טוב לחמאס. הוא האחראי לאובדן ההרתעה. רק החודש הוא העביר 70 מיליון דולר לחמאס. הוא נכנע לטרור, יש פה אובדן ריבונות".
10:36 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה אזעקות באשקלון, בבית שקמה, ברכיה, בת הדר, יד מרדכי, כפר סילבר, משען, גבים, מכללת ספיר, ניר עם, שדרות, איבים, דורות, חוות שקמים, מטווח ניר עם, מבקיעים, זיקים, כרמיה ונתיב העשרה.
10:12 - צה"ל חיסל חוליית משגרי נ"ט ברצועת עזה צה"ל חיסל חוליית משגרי נ"ט שתכננה לשגר טיל לעבר מטרה ישראלית.
29 צפייה בגלריה
  הפצצות חיל האוויר בעזה
  הפצצות חיל האוויר בעזה
הפצצות חיל האוויר בעזה
(צילום: AP)
10:07 - 40 שריפות פרצו ביו"ש במהלך הלילה כתוצאה מזריקת בקבוקי תבערה וצמיגים בוערים
09:21 - אבנים, הצתות וניסיונות לינץ': המחאה זלגה לרחוב הערבי ברחבי המדינה, מאות נעצרו ההסלמה הובילה ערבים ישראלים לצאת לרחובות. בלוד הוצתה מכינה צבאית. בוואדי ערה ניסו פורעים לדרוס שוטרים. גם בדואים בצפון ובדרום הצטרפו. לכתבה המלאה
08:21 - ערבי נורה למוות בהפרות הסדר בלוד, יהודי נעצר צעירים השליכו הלילה אבנים והציתו פחים, ובשלב מסוים נפתחה לעברם אש. מוסא חסון נפצע אנושות ובביה"ח נקבע מותו. הבוקר נעצר יהודי מלוד, בן 34, בחשד למעורבות במעשה. לכתבה המלאה
08:07 - מתחילת ההסלמה: 24 הרוגים מתקיפות צה"ל ברצועת עזה 24 בני אדם נהרגו מתקיפות צה"ל ברצועת עזה מאז החלה ההסלמה אתמול בערב.
פורסם לראשונה: 11:01, 11.05.21