1 צפייה בגלריה
קורונה מסכה דגל ישראל מגן דוד ארה"ב נגיף קורונה ערכת הגנה מסכה עם דגל ארה"ב אל פאסו טקסס
קורונה מסכה דגל ישראל מגן דוד ארה"ב נגיף קורונה ערכת הגנה מסכה עם דגל ארה"ב אל פאסו טקסס
(צילום: AFP, shutterstock)
לא מיישרים קו עם האמריקנים: ברקע ההחלטה בארצות הברית להתיר למי שהתחסנו נגד נגיף הקורונה להיפגש עם מחוסנים אחרים ללא מסכה, במשרד הבריאות הבהירו הבוקר (ג') כי לא צפוי שינוי בהנחיה בעניין זה בישראל.
בתשובה לשאלת ynet בנושא, נמסר מהמשרד כי "בשלב זה, אין תוכנית לשנות הנחיות בקשר לעטיית מסכה בישראל וצעדים אלו נדרשים גם בקרב מחוסנים. משרד הבריאות עוקב אחר המידע לגבי הסיכון של מחוסנים להידבק ולהדביק ויעדכן את המדיניות בהתאם לספרות הרפואית".

עם תחילת משבר הקורונה הנחה משרד הבריאות על עטיית מסכות במרחב הציבורי ובחללים סגורים בעת שהייה בקרב אנשים שאינם חלק מהגרעין המשפחתי. בימים האחרונים אמר הפרויקטור, פרופ' נחמן אש, כי יעילותן של המסכות במרחב הציבורי מוגבלת, מה שהוביל לשאלות בדבר שינוי אפשרי של מדיניות המשרד בנושא.
ואולם, מתגובת משרד הבריאות עולה כי הנושא לא נדון עד כה על ידי הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של המשרד, ובשלב זה גם לא צפוי לעלות לדיון.
"עמדתי היא שכל זמן שלא כל המבוגרים מחוסנים והילדים בכלל לא, ועוד קיימת סכנה פוטנציאלית של פלישת וריאנטים עמידים לחיסון - המסכות יישארו", אמר ד"ר ליאון פולס, חבר הצט"מ. "להערכתי לפחות עד סוף 2021 נישאר עם מסכות. לאחר המגפה אמליץ להשתמש במסכות בכל חורף בגלל הירידה הדרמטית בתחלואת חורף שאינה קורונה".
כאמור, אתמול המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אישר למי שהתחסנו נגד קורונה לפגוש ללא מסכות מחוסנים אחרים. הם יוכלו לפגוש גם את מי שלא נמצאים בקבוצות הסיכון ושהסיכויים שלהם לחלות באופן קשה נמוכים - בעיקר צעירים. המתחסנים יידרשו להתקהל בקבוצות קטנות בלבד, ולהמשיך לעטות מסכות ולשמור מרחק במקומות ציבוריים.