חודש לפני שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה לשעבר, הגיעה ופאא עבאהרה מעראבה לבית המשפט לענייני משפחה בקריות וביקשה צו הגנה בשל חששה מהסכנה שנשקפה לשלוש הבנות שלה.
במסמכים מהדיון, שחלקם נחשף השבוע ב-ynet, מצוינת גם ההתייחסות לאלימות שהפעיל החשוד רביע כנעאנה, שנמלט לאחר הרצח ומאז מתנהלים חיפושים אחריו: "היינו אני והבנות שנה שלמה במקלט נשים מוכות וכל הזמן הייתי מקבלת איומים. הבת שלי סבלה מכאבים והתברר שאבא שלה הרביץ לה בפנים. לקחתי אותה לטיפול רפואי והפנו אותנו למיון. שם הזמינו משטרה ולקחו עדות לתלונה והמליצו לי להוציא צו לכן באתי לבית המשפט. אני מבקשת צו הגנה כדי שהבנות יישארו אצלי לפי הבחירה שלהן... יש לי דיון ב-16 בנובמבר בבית הדין השרעי".
באותו דיון הוסיפה עבאהרה: "רביע אמור לקחת מחר את הבנות, ואם הוא יקח אותן הוא לא יחזיר לי אותן. אני רוצה צו לכמה ימים עד שנוכל להגיע לתוצאה בעניין הסדרי הראייה בבית הדין השרעי בסכנין".
4 צפייה בגלריה
רביע כנאענה רצח אשתו ופאא עבאהרה
רביע כנאענה רצח אשתו ופאא עבאהרה
הקורבן ופאא עבאהרה והחשוד רביע כנאענה
במסמכים צוין כי בית המשפט הסכים להוציא את צו ההגנה האוסר על כנאענה להגיע לבית גרושתו או להטריד אותה – כולל בטלפון. בית המשפט הנחה להעביר את ההחלטה למשטרה, שתמסור אותה באופן אישי לחשוד.
תושבים מעראבה ששוחחו עם ynet אמרו: "הרווחה, המשטרה ומערכת בתי המשפט ידעו שהיא מאוימת ולא הצליחו להגן על חייה. העובדה שהמנוחה ביקשה שהרווחה לא ימשיכו בטיפול מראה שקיים זלזול חמור שיצריך ועדת חקירה. גם צריכים לחשוף מה היה בדיון שהתקיים בבית הדין השרעי, כי לפי מצלמת האבטחה נראה שהגרוש יצא מתוח ועצבני".
החיפושים אחר החשוד באזור עראבה, הבוקר:
4 צפייה בגלריה
החיפושים של המשטרה
החיפושים של המשטרה
(צילום: אביהו שפירא )
4 צפייה בגלריה
החיפושים של המשטרה
החיפושים של המשטרה
(צילום: אביהו שפירא )
4 צפייה בגלריה
החיפושים של המשטרה
החיפושים של המשטרה
(צילום: אביהו שפירא )
בינתיים נמשכים החיפושים אחר כנאענה. הבוקר (יום ד') נכנסו לעראבה כוחות משטרה מיוחדים, אף שמקום הימצאו לא ידוע וקיימת גם הערכה שהוא נמלט לשטחים. בחיפושים נוטלים חלק כלבנים, פרשים, מסוק משטרתי, שוטרי סיור ועוד. אתמול חילקו שוטרים בעראבה ובסביבתה מנשרים הנושאים את תמונתו של כנאענה על מנת להסתייע בציבור באיתורו.
מהמשטרה נמסר: "הטיפול בתיק בוצע באופן מקצועי. בתום חקירות שנערכו אשתקד החשוד נעצר, הוגש נגדו כתב אישום ובהמשך הוא הורשע וריצה עונשי מאסר בפועל, זאת למרות שבאחד המקרים אשתו הגישה בקשה לביטול התלונה. עם שחרורו מהכלא ועזיבת הקורבן את המקלט לנשים מוכות, התלונות שהוגשו על ידי הצדדים נסובו על מחלוקת שהתגלעה ביניהם בקשר להסדרי הראיה של ילדיהם.
"לפני כחצי שנה, בעקבות מידע שלפיו החשוד עלול לפגוע בה בגלל סירובה לאפשר לו לראות את בנותיו, שוטר הגיע אליה הביתה והסביר לה ולבני משפחתה כי עליה להגיע לתחנה להגיש תלונה או ללכת למקלט לנשים מוכות, אולם לצערנו היא סירבה ובני משפחתה אף גרשו את השוטר מביתם. יודגש כי המשטרה אינה צד להליך אזרחי".