3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס בני גנץ
מנסור עבאס בני גנץ
נפגשו. גנץ ועבאס
(צילום: עידו ארז, אבי מועלם)
יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש היום (שלישי) עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, וביקש ממנו "לתמוך במועמד מגוש השינוי להרכבת הממשלה". בהודעת המפלגה צוין כי השיח בין השניים יימשך בימים הקרובים.
הפגישה התקיימה לאחר פגישה קודמת היום בין מספר 13 ברשימתו של גנץ ונציגת המפלגה במגזר הערבי אלהאם חאזן עם עבאס. לפי דיווח של פאנט, חאזן ביקשה מעבאס להמליץ בפני נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין על גנץ למשימת הרכבת הממשלה - ולא על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

3 צפייה בגלריה
פגישת מנסור עבאס ואלהאם חאזן
פגישת מנסור עבאס ואלהאם חאזן
פגישת מנסור עבאס ואלהאם חאזן, היום
(באדיבות אתר panet)
חאזן מצדה אישרה את קיום הפגישה ואת בקשת המלצתה על גנץ, אך הכחישה כי ביקשה ממנו שלא לתמוך בלפיד.
גנץ עצמו כינה קודם בריאיון באולפן ynet את פגישת נציגתו "טעות טקטית" ו-"תמימות פוליטית". הוא ציין כי היא לא פעלה על דעתו וכי נודע לו על פגישתה עם יו"ר רע"מ רק בסיומה.
3 צפייה בגלריה
לו"ז פוליטי בחירות התייעצויות נשיא ראובן ריבלין
לו"ז פוליטי בחירות התייעצויות נשיא ראובן ריבלין
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

"ידעתי על כך רק אחרי שזה קרה. היא פגשה את עבאס ופעלה ממקום טבעי ואותנטי", אמר גנץ בריאיון, "הבהרתי לה ולכל הח"כים האחרים - מי שמושך את מו"מ כחול לבן זה אני. כל שאר האנשים מדברים בשם עצמם ולא בשמי". באותו ריאיון הבטיח גנץ להעניק את 8 המנדטים שלו "למי שיגיע ל-53" - גם יהיה זה לפיד.
בפוסט בפייסבוק שהעלה לאחר מכן, פנה גנץ ליו"ר ימינה נפתלי בנט וכן לעבאס עצמו וטען כי ראש הממשלה משתמש בהם. לדבריו, אחרי השבעת הממשלה "עבאס ובנט יהפכו לבני ערובה של נתניהו", וכי "יש רק דרך אחת למנוע את זה - להקים ממשלה ישרה ללא נתניהו ולמנות יו"ר כנסת מוסכם של גוש השינוי".